paard is stil bit ligt stil nog geen reden kunnen bedenken waarom wel
de "karre" pony heeft hoge ook onder zadel
die wil kaak nog wel eens sperren om zo even de vrije "teugel"te krijgen
voor het pikken van een plukkie gras
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Snoevie schreef:haha dubbelgebroken neusriem,die is grappig
ik hoor wel vaker dat sommige paarden het fijner doen op een lage neusriem idd
Snoevie schreef:ik hoor wel vaker dat sommige paarden het fijner doen op een lage neusriem idd
hestejente schreef:Toevallig hadden we het hier een tijdje geleden over in de les. Volgens mijn instructrice worden paarden die langere tijd met een hoge of gecombineerde neusriem worden gereden zwaarder op de hand. Geen idee of het echt zo is maar al het andere wat ze zegt klopt en als jij het ook al merkt geloof ik het

geeft een hefboomwerking bij het openen van de mond
x__laura schreef:Ik heb een gecombineerde neusriem maar gebruik het sperriempje niet, aangezien mijn paard het niet verdraagt.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een gewone hoge neusriem (zonder lusje dus) maar tot nu toe geen gevonden, tenzij aan een stang- en trenshoofdstel van €200...
erleyne schreef:hestejente schreef:Toevallig hadden we het hier een tijdje geleden over in de les. Volgens mijn instructrice worden paarden die langere tijd met een hoge of gecombineerde neusriem worden gereden zwaarder op de hand. Geen idee of het echt zo is maar al het andere wat ze zegt klopt en als jij het ook al merkt geloof ik het
Ik kan me het niet voorstellen, eerlijk gezegd. Of je paard zwaar op de hand is, hangt voor het grootste gedeelte af van je eigen rijstijl ( en van de bouw van je paard in sommige gevallen ).