Welke neusriem heb jij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Welke neusriem heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:11

momenteel ? geen voor mijn rijdpaard , wel met bitriempje onder
paard is stil bit ligt stil nog geen reden kunnen bedenken waarom wel

de "karre" pony heeft hoge ook onder zadel
die wil kaak nog wel eens sperren om zo even de vrije "teugel"te krijgen
voor het pikken van een plukkie gras Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:12

Ik rijd altijd met een gecombineerde neusriem. Eigenlijk vind ik dat het niet zoveel uitmaakt met welke neusriem je rijd (zolang je hem goed gebruikt) en een gecombineerde neusriem zat al bij mijn hoofdstel.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:33

Lage neusriem, lopt hij fijner op dan op dubbelgebroken neusriem. Vorige week weer met dubbel gebroken gereden maar die er na 4 keer rijden weer snel afgehaald.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:39

haha dubbelgebroken neusriem,die is grappig Haha!

ik hoor wel vaker dat sommige paarden het fijner doen op een lage neusriem idd

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:43

Snoevie schreef:
haha dubbelgebroken neusriem,die is grappig Haha!

Ik dacht al ergens klopt dit niet Bloos

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:42

Een brede aansnoerneusriem.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:36

Snoevie schreef:

Toevallig hadden we het hier een tijdje geleden over in de les. Volgens mijn instructrice worden paarden die langere tijd met een hoge of gecombineerde neusriem worden gereden zwaarder op de hand. Geen idee of het echt zo is maar al het andere wat ze zegt klopt en als jij het ook al merkt geloof ik het Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 06:47

ik heb mijn pony vanaf dat ik haar heb al met een gecombineerde gereden.
ze is niet zwaar op de hand,ik weet niet in welk opzicht paarden fijner op een lage neusriem lopen.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 08:28

ik heb een tijdje met een mexicaanse neusriem gereden. rede : Vond ik mooi. Toen nieuw hoofdstel gekocht en die had een gecombineerde neusriem. En nu rijdt ik zowel mijn paard als pony met engelse neusriem. Een sperriem heb ik voor beide niet nodig en ik vind het niet mooi dus vandaar de keuze van een brede engelse neusriem. + ik vind dat kaakbeschermertje van dat aansnoersysteem erg prettig.

Pony heeft ook een halsterhoofdstel en daarvan hangt dus neusriem 'los' dus is weer heel anders.
Laatst bijgewerkt door woeliej op 21-05-08 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 08:32

Een gecombineerde, zowel voor mijn paard als pony. Dat bevalt me gewoon het beste!!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 08:34

hestejente schreef:
Toevallig hadden we het hier een tijdje geleden over in de les. Volgens mijn instructrice worden paarden die langere tijd met een hoge of gecombineerde neusriem worden gereden zwaarder op de hand. Geen idee of het echt zo is maar al het andere wat ze zegt klopt en als jij het ook al merkt geloof ik het Lachen

Ik kan me het niet voorstellen, eerlijk gezegd. Of je paard zwaar op de hand is, hangt voor het grootste gedeelte af van je eigen rijstijl ( en van de bouw van je paard in sommige gevallen ).

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:03

ik rij bitloos met het montyroberts halsters, dus een eum, koordje als neusriem zeg maar Knipoog

en als ik met bit rij meestal met gecombineerde aansnoer. aansnoer span ik niet hard aan, is eerder voor de mooi en omdat ik de ligging dan beter vind, schuurt minder. sperriem niet te hard spannen maar er wel aan, mijn draver heeft nogal de neiging zijn tong over het bit te gooien Knipoog

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:20

ik rijd eentje met beugelneusriem Ja geeft een hefboomwerking bij het openen van de mond

en de ander heeft een hackamore ipv een neusriem, maar thuis gewoon op hoge neusriem

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:59

Een normale, smalle, engelse (dubbele) neusriem. Wel met een bontje eronder.
Ik heb ook een tijdje met een dikke aanssnoerneusriem gereden, maar dat vodn ik maar niets. Mijn merrie heeft altijd veel last van een neusriem, en van die dikke helemaal. Met een bontje eronder gaat het prima met die dunne. We rijden er niet veel mee, alleen met bak en bitwerk (en dat is niet vaak). Verder rij ik met een hackamore 'neusriem' of een sidepull 'neusriem' Clown

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:01

ik rij zelf altijd met dubbele neusriem, en soms met mexicaanse Knipoog

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:12

x__laura schreef:
Ik heb een gecombineerde neusriem maar gebruik het sperriempje niet, aangezien mijn paard het niet verdraagt.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een gewone hoge neusriem (zonder lusje dus) maar tot nu toe geen gevonden, tenzij aan een stang- en trenshoofdstel van €200...

Een neusriem zonder sperriem die jij bedoelt heet een engelse neusriem. En die kun je gewoon zo los kopen.
http://divoza.com/shop/a.visit/4834729b ... a8c0640711 kijk hier eens. Staat er een op van Stubben is wel bijna 100 euro maar er is er ook een van Pagony en die is een stuk goedkoper.

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:28

Ik heb een gecombineerde neusriem maar, rijd sinds een paar dagen met eem lage neusriem en die bevalt tot nu toe ook prima!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:33

Ik heb een lage neusriem. Eerst altijd een gecombineerde gehad, maar doordat paard een paar wondjes had van iets, die precies onder het hoge deel van de gewone neusriem kwamen heb ik tijdelijk een goedkope lage neusriem gebruikt. Dat beviel zo goed dat ik ruim een jaar geleden een mooi nieuw hoofdstel met lage neusriem gekocht heb!

Eline_Fergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:11

Ik rijd mijn paardje bitloos met een hoge neusriem. Op mijn andere hoofdstel zit een hoge aansnoerneusriem met sperriem. Die heb ik er gelijk afgehaald, gebruik ik nooit.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:13

Gecombineerde neusriem met brede aansnoerneusriem.
Maar ik heb een een brede lage neusriem aangeschaft, hopelijk loopt ze daar lekkerder op.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:15

nu nog gecombineerde neusriem, binnenkort een engelse.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:35

erleyne schreef:
hestejente schreef:

Ik kan me het niet voorstellen, eerlijk gezegd. Of je paard zwaar op de hand is, hangt voor het grootste gedeelte af van je eigen rijstijl ( en van de bouw van je paard in sommige gevallen ).

Niet mee eens. Met een lage neusriem verhinder je het paard zijn mond open te doen door zijn mond "dicht te binden", met een hoge neusriem bind je de kaken op elkaar. Ik kan je wel vertellen wat ik prettiger zou vinden Vork

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:54

De neusriem die niet aangesnoerd is maar alleen licht contact maakt, zodat er twee vingers rechtop het neusbot kunnen.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:15

ik heb een gecombineerde neusriem, vindt het mooier dan een lage.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:37

Ik rijd er 1 met gecombineerde neusriem en ook alleen dan haal ik de sperriem er vanaf. Mijn zusje had een keer mijn sperriem gepakt en het rijden ging ineens een stuk lekkerder.