Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:bij zelfs geringe inspanning kan de temperatuur onder de bandage zo hoog oplopen dat er een hele grote kans op peesblessures is. Ik zou het dus niet doen.
Snoevie schreef:onder een bandage loopt de temperatuur hoger op.
en als je dan voor bescherming kiest,zou ik voor peeskappen kiezen.
bandageren is een vak apart en eigenlijk nutteloos,behalve dat het wel mooi staat voor een foto bv.
dus ik zeg; niet doen,nergens voor nodig.
SAMMYxJO schreef:Dus het mag wel?
SAMMYxJO schreef:Dus het mag wel?
Snoevie schreef:SAMMYxJO schreef:Dus het mag wel?
volgens mij wil jij alleen maar heel graag ja horen?
het is gewoon niet verstandig.
onder een bandage loopt de temperatuur nog hoger op als onder een peesbeschermer.
idd biedt het zeer weinig bescherming,dus buiten het leuke plaatje heb je er niks aan.
als je dan toch bescherming wil,neem dan peesbeschermers,ook in vele leuke kleuren te krijgen.
makkelijker om te doen als een bandage
Snoevie schreef:ga maar eens voelen,hoe het technisch in elkaar zit weet ik niet,maar daar veranderd het feit niet om.
beiden heb ik geprobeerd,maar aangezien een bandage weinig tot geen nut heeft in de meeste gevallen heb ik wel voor een peesbeschermer gekozen.
volgens mijn dierenarts loopt de temperatuur ook hoger op onder een bandage.
enne zo ademend zijn die bandages helaas niet hoor,zeker niet met onderlappen erbij(die je wel nodig hebt als je perse bandages wilt gebruiken)
Snoevie schreef:och gekookt is overdreven,maar ik vind het onzin ze te gebruiken als je ze toch eigenlijk niet nodig hebt(of nodig,maargoed)
goed voor een foto kan ik het me voorstellen het staat ook mooi,maar dat is dan ook de enige reden waarom ik het zou doen.
Vjestagirl schreef:Een bandage bied evenveel bescherming tegen klappen als een theedoek over je vingers als je er volle kracht met een hamer op mept. Dat is inderdaad de minimale bescherming.
suleilitha schreef:Tot slot, als je paard zichzelf raakt met zijgangen, dan biedt een bandage daartegen geen afdoende bescherming. Erger nog, dan is het paard er niet aan toe/niet op gebouwd, of moet je zelf even naar de rijschool.