Ik ben dat vooroordeel hier op bokt nou wel gewend en er zijn mensen die dat blijven denken. Ga je bitloos, dan zul je wel niet met bit kunnen rijden. Whaha.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Babico3 schreef:natuurlijk is dat niet zo! Nadya , ik vat hem ook niet hoor!
Al kun je perfect met bit rijden, sommige paarden zijn gewoon fijner bitloos... Het is eerder het paard dat niet met bit kan rijden dan de ruiter...
Babico3 schreef:bedoel je nou dat je een hekel hebt aan mijn soort reacties? ik vat het ff niet? :S

Arabesk schreef:moonfish13 schreef:bitloos of met bit, als je er niet mee om kan gaan is het beide niet fijn.
ik denk dat sommige paarden liever fijn met bit gereden worden dan gesjor en getrek bitloos.
ja tenslotte zijn bitloze ruiters kneuzen die gewoonweg niet met bit kunnen rijden en dan maar bitloos gaan rijden en lekker door gaan met rukken plukken

Qimm schreef:ik wissel af
Leentje_ schreef:

(die dit overigens niet had verwacht waren keer op keer ruiters die altijd met bit reden) Leentje_ schreef:heb het al een keer met touwhalster geweten en al een keer met sidepull
en het was telkens niet mijn keuze maar de keuze van de baas van mijn verzorgpaardjes(die dit overigens niet had verwacht waren keer op keer ruiters die altijd met bit reden)
Nadya schreef:Leentje_ schreef:heb het al een keer met touwhalster geweten en al een keer met sidepull
en het was telkens niet mijn keuze maar de keuze van de baas van mijn verzorgpaardjes(die dit overigens niet had verwacht waren keer op keer ruiters die altijd met bit reden)
Dat zijn ook scherpe optomingen, zeker voor mensen die teveel teugel gebruiken. En in dit geval is er heftig te keer gegaan met de teugels, geloof me, want dat krijg je echt niet zomaar voor elkaar. Wat erg, zeg....![]()
Met mijn hoofdstel krijg je echt geen bloederige plekken, maar wel een paard wat er tegenin zou gaan.

krijgt ze ook vaak voor elkaar zonder dat ze bereden is dus we rijden nu altijd met iets heel zacht met haar

Qimm schreef:touwhalsters zijn hartstikke scherp, daar moet je echt wel mee uitkijken, dat dunne touw kan behoorlijk snijden