Informatie over Norton Peesbeschermers.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re: Informatie over Norton Peesbeschermers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 09:24

Mistie schreef:
Hihi, ik neem de bruine van BR. Lachen
Zijn er ook witte (BR eventing) dekjes met een bruin randje? Lachen

Ja, een crème met een chocobruin randje Ja
Daar ben ik ook voor aan het sparen Haha! met de bruine peesjes van BR Haha!

/edit; ben zelf ook altijd zeer te spreken over BR Lachen

germie

Re: Informatie over Norton Peesbeschermers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 16:31

Goed, ik heb ervaring met Pagony, BR, Norton, Lamicell, en Hampa.
Lamicell is het duurst, de pasvorm is ook het best. Maar Pagony heeft nu exact dezelfde peesbescdhermers (voor en achter) voor 30 euro. Dat zijn die zgn. pro peesbeschermers.

Voor dagelijkse training gebruik ik Norton en BR. Tot nu toe merk ik geen verschil. Dubbel elastiek, goed klittenband, enz.
En verder weet ik dat Hampa en Pagony uit dezelfde fabriek komen. Ik wilde namelijk een blauw setje hebben en dan is Pagony het goedkoopst. Stond er op het label Pagony en op het klittenband was Hampa gestikt.
Die van Pagony en dus ook van Hampa lijken weer heel veel op die van BR. Bij Norton is het neopreen ietsje dunner.

HH heb ik ook nog liggen. Zijn nog nieuw. Voor 10 euro mag iemand ze overnemen. Paarse kleur. Ze passen mijn paard niet. Dus wat dat betreft is hier de ervaring een stuk minder qua pasvorm. Qua levensduur weet ik niet, want ik heb ze nooit gebruikt.

BR, Norton, Pagony gaan bij geregeld gebruik en geregeld schoonmaken met water toch enige jaren mee. Op een gegeven moment slijt het neopreen aan de onderkant te veel en dan komt de kunststofschaal vrij tegen de benen aan. Dan moet je ze vervangen.