Extra zacht halster

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Snovje

Re: Extra zacht halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:12

inkepink schreef:
mmm interessant topic, ga ik gelijk mijn halsterprobleem ff in voorleggen.
Mijn merrie heeft dus ook altijd wondjes van haar halster, echter niet op de neus, niet achter de oren, maar alleen op de plaats waar dat ijzeren ding zit wat de boel een halster maakt zeg maar.. bontjes werken niet, die zitten net op de verkeerde plek de boel te beschermen, extra zacht halster ookal geprobeerd, o.a die van equitheme..Boos!
Alleen van een touwhalster krijgt ze dus geen plekken maar die kan ze op de weide niet op en ze moet wel wat op aangezien ik haar anders met geen mogelijkheid uit de koppel krijg overdag
wie o wie heeft hier de gouden tip op

dat heb ik nu ook...althans m'n paardje Haha! Tong uitsteken Ik volg ook effe de tips

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:20

xxelviraxx schreef:
Je kan ook een touwhalster proberen

Een touwhalster om waarschijnlijk mee vast te zetten/poetsen. Lijkt me niet echt een verstandig idee, en vooral niet als je paard wondjes krijg, als je een keer een goede ruk geeft aan een touwhalster schuurt/doet het al gauw meer 'pijn' als dat je een keer een goede ruk aan een gewoon halster geeft?

Correct me if i'm wrong. Vork

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:41

Ik had er niet bij nagedacht maar als jullie het zo stellen is een touwhalster niet echt een heel goed idee.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:03

Mijn paard kreeg ook wondjes aan zijn hoofd van het halster, en op die plekken konden er geen bontjes omheen.
Hij heeft nu een halster van Harry's horse ( dacht ik) die aan de binnenkant compleet gevoerd is met heel zacht spul,
sinds hij dit halster heeft, zijn de wondjes/plekjes ook weg.

annemijn1010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:07

ALs je paardje daar zo gevoelig voor is moet je zo'n los ding voor erom heen halen en ja je hebt hele zachten met fleece Haha!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:57

Ik heb er een van Lamicell die met heel zachte stof gevoerd is binnenin, zowel op de neus, de kaken als achter de oren.. Ze bestaan dus zeker!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:19

JulieDR schreef:
Ik heb er een van Lamicell die met heel zachte stof gevoerd is binnenin, zowel op de neus, de kaken als achter de oren.. Ze bestaan dus zeker!

mijn probleem zit echter niet bij de neus, de kaken of achter de oren......die truttebel heeft iedere keer een wondje bij haar jukbeen zeg maar, ongeacht of het halster nu ruim zit (dus niet echt daar, of een kleiner, precies passend halster)
Dus wie daar suggesties voor heeft?????

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 05:36

In de zomer? ligt het dan niet aan de warmte, irritatie, zweet, schuren? zo'n luchtig mogelijk halster lijkt mij dan het beste, dus idd bijv een touwhalster..

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 07:54

inkepink schreef:
mijn probleem zit echter niet bij de neus, de kaken of achter de oren......die truttebel heeft iedere keer een wondje bij haar jukbeen zeg maar, ongeacht of het halster nu ruim zit (dus niet echt daar, of een kleiner, precies passend halster)
Dus wie daar suggesties voor heeft?????

Dat komt doordat het materiaal van de meeste halsters heel stug en hard is. Vervolgens wordt het alleen onderlegd bij de oren en de neus, maar meestal geeft het problemen aan de zijkant. Met het eerder genoemde Bucas halster heb ik die problemen niet meer, dat halster is van zacht soepel en toch sterk materiaal gemaakt, zodat ook de zijkanten niet gaan schuren.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:44

Even volgen, want mijn twenter heeft zijn hoofd inmiddels ook open liggen en kan nu alleen nog zonder halster in de wei.

jeweetzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:20

Harry horse heeft volgens mij ook ?
dioe zijn niet duur .. je kan altijd bontjes er om heen.
leren halsters schuren niet .. het is wel wat duurder maar e hebt wel wat natuurlijk .
en touwhalsters is niet zo'n goed idee

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:23

Is een halsband dan geen gek idee? Dan zit er gewoon helemaal niks om het hoofd.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:24

lamicel of gevoerd met bont

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:48

Van skapa is volgens mij ook met fleece..

maar zn best duur Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 08:28

Aimee schreef:
levi schreef:

Dit halster van Bucas inderdaad. Is het enige halster waarbij ik nog nooit wondjes heb gezien. Mijn paard heeft er nu ook geen last van, ook niet op de wei.

dit halster gebruiken wij ook voor het mennen. We laten het halster er namelijk onderzitten voor de veiligheid als het hoofdstel af gaat of als er iets gebeurd, maar ook handig tijdens het aanspannen want dan kun je ze vastzetten. Is ook heel dun en past dus goed onder een hoofdstel. Schuurt niet!

Of misschien het hkm halster met van die blokjes, zitten ook zachte onderstukken (neopreen) onder de neusriem en achter de oren zegmaar.

Jenny00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:13

bontjes!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:20

Heb je ook al eens een halster geprobeerd wat heeel dun is? dus niet in de dikte maar in de breedte zeg maar.. Ik heb nu een leren halster en dat is heel chique met erg fijne riempjes.

Want dat wat Allejandro zegt klinkt heel logisch.

Marntja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:07

nee bontjes gaan zweten!!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:35

levi schreef:

Dit is daar idd echt een enorm goed en fijn halster voor!
De pony op stal heeft ook ontzettend snel schuurplekken van halsters, ook op d'r wang, kaak, etc.
Ik heb een aantal jaar geleden dit halster toen voor haar gekocht en ze heeft nooit meer last gehad, ook niet als ze hem een hele dag aan heeft!

Echt een aanrader!