StalNollie schreef:heej [naam] dat had ik inderdaad en had er op gereageerd maar is niks aangekomen denk.. mmm raar..
maar nog eens in het kort daarop,
wat je vertelde van wat losser en hooo en het aanvoelen dit gaat allemaal prima maar juist door dit bit krijg ik als ze bijv schrikt met 1 kneepje terug. heb ik er een ander bit inliggen dan is het niet 1 kneepje en rijd ik haar mond echt meer open. en zonder te schrikken wil ze ook weg.( natuurlijk niet constant)
maar juist daarom ligt dit bit erin dat ik haar niet openrijd en dat ze met 1 kneepje terug is waardoor ze geen kans krijgt op kreupheid,
maar mensen wat een reacties ik wil alleen het beste en daarom vraag ik om advies JUIST om haar anders te rijden met een minder zwaar bit.. dus reacties als zielig of gooi er een mes in als het nie tmeer lukt vind ik een beetje raar.. wil juist een vriendelijker bit gebruiken
bijv: een gewone bustrens met eeen martingaal . dus vandaar vraag ik om advies mensen die dit kennen of hebben meegemaakt en die mischien een tip daarover hebbe ??
Hmmm.. ik zit even te denken voor je.. Lastig hé zo'n paardje, zeker als ze echt niet hard mág. Hoe doe je dit op de wei eigenlijk?

Echt jammer dat Boxtel zo ver is. Ik vind dit soort pony's altijd wel interessant.