Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Liezel1 schreef:ik heb jaren gelden lederen rijlaarzen gekocht van toendertijd nog 600 gulden....
het advies dat ik meekreeg: regelmatig in de olie zetten....
dus dat deed ik braaf... stiksels los, lijm liet los, binnenkant liet los, laarzen werden ze slap als een vaatdoekje....
ik heb ervan geleerd!!!
) weet toch dat leer daar heel soepel van word, en de stiksels los kunnen gaan laten.... 
daar hield ik het ook altijd weg, volgens mij nog geen euro, maar weet ik zo niet zeker meer.. hoeveel precies

) nog hardstikke goed uit
DaisyV schreef:Ik heb mijn laarzen bij mijn zadelmaker gekocht en die adviseerde de zwarte schoenpoets van Rapide. En ik moet zeggen dat die echt super is! Ik heb 3 jaar terug een schuiver over t asfalt gemaakt met mijn paard, waarbij mijn been onder t paard lag en mijn laars dus ook.
Ik dacht toen dat ik mijn laars kon afschrijven, maar mooi niet! Met een beetje van die poets erop is er helemaal niks meer van te zien!!!!
Echt superspul dus!!
) en vind dat niet zo mooi, zou leuk zijn als je die weg kon 'poetsen'

Liezel1 schreef:ik heb jaren gelden lederen rijlaarzen gekocht van toendertijd nog 600 gulden....
het advies dat ik meekreeg: regelmatig in de olie zetten....
dus dat deed ik braaf... stiksels los, lijm liet los, binnenkant liet los, laarzen werden ze slap als een vaatdoekje....
ik heb ervan geleerd!!!