Kiwi schoenpoets afgeraden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Paardentango

Re: Kiwi schoenpoets afgeraden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:10

Maak ze maar eens vochtig met een doek of spons, en daarna opwrijven met een droge doek.
Je weet niet wat je ziet bij je prachtige laarzen.

Leer leeft niet, en heeft zodoende geen 'voeding' nodig. Leer is huid, maar dan gelooid, dat wil zeggen geconserveerd zodat het niet in ontbinding gaat.
Dus voeding, nee, het zal niks eten.

Vet voor de soeplheid, vocht (water) tegen het uitdrogen. Wrijven helpt !

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:14

Wow, ik schrok al van het bericht maar het kwam alleen maar van Divoza...pfff... ik opgelucht Haha!

NOOIT je laarzen insmeren met ledervet oid. Ze zijn in een oogwenk zo slap dat ze inzakken tot regenlaarsjes en dat krijg je niet meer hersteld.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:17

Kiwi doet het bij mij prima hoor. Ik heb mijn laarzen 1x met ledervet ingesmeerd, nooit meer. Jeetje mina zeg. Dat zag er effe niet mooi uit. Tong uitsteken

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:27

Liezel1 schreef:
ik heb jaren gelden lederen rijlaarzen gekocht van toendertijd nog 600 gulden....
het advies dat ik meekreeg: regelmatig in de olie zetten....
dus dat deed ik braaf... stiksels los, lijm liet los, binnenkant liet los, laarzen werden ze slap als een vaatdoekje....

ik heb ervan geleerd!!!

ja olie zal ik er ook never nooit niet opsmeren, iedereen (nouja bijna iedereen Knipoog) weet toch dat leer daar heel soepel van word, en de stiksels los kunnen gaan laten.... Nagelbijten / Gniffelen

iig wel zonde van je laarzen met zulke grapjes als dat je aangeraden word vanuit de winkel! Nagelbijten / Gniffelen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:53

en wat het leukste is..

kiwi kost bijna niets.. en gewoon te koop in de supermarkt....

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:57

Ja daar hield ik het ook altijd weg, volgens mij nog geen euro, maar weet ik zo niet zeker meer.. hoeveel precies Knipoog

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:59

Ik kreeg juist als tip mee van het drunens ruiterhuis dat Kiwi het beste is voor je laarzen...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:04

Welk gebruiken jullie van kiwi en hoe behandel je je laarzen nou het beste Lachen

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:09

Dit zeiden ze tegen mij:

Gewoon de ouderwetse schoenpoets van kiwi moet je gebruiken
Na het rijden je laarzen afnemen met een vochtige doek zodat je de vetten eraf haalt die vanaf ej paard op je laarzen zijn gekomoen daarna inwrijven met schoenpoets dit goed in laten trekken en uitpoetsen met een panty

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:15

~Mijn laarzen zijn na 4 jaar kiwi nog steeds echt prachtig. Glimmend als spiegeltjes en helemaal heel.
Nee, als ik divoza was zou ik t zeker ook afraden, lekker veel duur onderhoud spul verkopen en daarna binnen no time ook weer nieuwe laarzen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:42

Moest even lachen.....

Natuurlijk raden ze het af, zou ik ook doen als ik hun was.

Heb mijn vorige laarzen altijd braaf verzorgd met dure spullen die zogenaamd goed waren. Enorm veel werk en glimmen was er absoluut niet bij. Daarbij stonden na niet al te intensief gebruik van mijn laarzen na 2 jaar de barsten erin.

Gebruik nu standaard de kiwi en ben hier super tevreden over. Heerlijk spul en leer ziet er nog uit als nieuw. En heb mijn laarzen nu toch wel al weer een jaartje of 3.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:46

Ik koop "de blikjes Kiwi van vroeger" ook gewoon bij de ruitersportzaak.
Poets mijn laarzen zeker 2 keer in de week en ze zien er nog steeds geweldig uit.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 17:15

Ik was het topic even vergeten. Bloos
Gelukkig maar! Had mijn laarzen bij Divoza gedaan in maart ofzo, toen had ik cavalcura? zoiets meegekregen, maar heb geen zin om het 12 u in te laten trekken en dan weer poetsen. Moet ik ze elke keer op de fiets mee naar huis nemen.

Gelukkig hoef ik het niet weg te gooien dus, die 90 centen. Haha!
Ik heb de Kiwi uit de tube, maar hoe moet ik het nou precies erop doen? Had eerst een handdoek een beetje vochtig gemaakt en het stof enz. van het zand eraf en daarna erop, maar ik had best veel nodig. Waar kan je het het beste ermee op smeren en hoelang wachten voor uitwrijven en is een panty het beste?
Ik ben niet goed met fik dus die heb ik niet gekocht. Clown
Heb nu verder altijd ledervet gebruikt, mooi niet meer dat ik dat erop smeer als ik het zo lees. En het heeft geen zin, als ik het de volgende dag uit m'n laarzentas haal zijn ze weer helemaal smerig. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:50

Wis ik dat maar eerder mijn laarzen zijn verpest door dat vet. Is ander schoenen poets ook goed?

DaisyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:17

Ik heb mijn laarzen bij mijn zadelmaker gekocht en die adviseerde de zwarte schoenpoets van Rapide. En ik moet zeggen dat die echt super is! Ik heb 3 jaar terug een schuiver over t asfalt gemaakt met mijn paard, waarbij mijn been onder t paard lag en mijn laars dus ook.

Ik dacht toen dat ik mijn laars kon afschrijven, maar mooi niet! Met een beetje van die poets erop is er helemaal niks meer van te zien!!!!

Echt superspul dus!!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:33

Ik gebruik ook de Kiwi schoenpoets uit het blikje, alleen zonder fik Clown
Ik poets het gewoon, en idd uitwrijven en klaar Lachen
Na twee jaar zeer intensief gebruik zien ze er (ondanks mijn niet-zuinige-gedrag Bloos ) nog hardstikke goed uit Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:49

DaisyV schreef:
Ik heb mijn laarzen bij mijn zadelmaker gekocht en die adviseerde de zwarte schoenpoets van Rapide. En ik moet zeggen dat die echt super is! Ik heb 3 jaar terug een schuiver over t asfalt gemaakt met mijn paard, waarbij mijn been onder t paard lag en mijn laars dus ook.

Ik dacht toen dat ik mijn laars kon afschrijven, maar mooi niet! Met een beetje van die poets erop is er helemaal niks meer van te zien!!!!

Echt superspul dus!!

ja werkt dat echt zo goed?

ik heb dr ook wat krassen op zitten (ontkom je niet aan helaas Clown) en vind dat niet zo mooi, zou leuk zijn als je die weg kon 'poetsen' Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:05

Ik heb toevallig net nieuwe laarzen en die vet ik nu dus wel ff met rapide in (waarvan de foto op de eerste pagina stond). Ze zijn nog zo hard, dat ze pijn doen Clown

Ik moet ook eens op zoek naar het kiwi schoensmeer, want de onze wil niet fikken en wil er toch wel een beetje glans op hebben.
Maar zelfs met gewone schoensmeer (dus geen kiwi) en uitwrijven met een panty doet al wonderen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:38

Liezel1 schreef:
ik heb jaren gelden lederen rijlaarzen gekocht van toendertijd nog 600 gulden....
het advies dat ik meekreeg: regelmatig in de olie zetten....
dus dat deed ik braaf... stiksels los, lijm liet los, binnenkant liet los, laarzen werden ze slap als een vaatdoekje....

ik heb ervan geleerd!!!

Die wilde je snel weer terug zien zeker Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:41

Slim iemand geweest Clown