Geen enkel zadel past tot nu toe, wie heeft het juiste advie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Snovje

Re: Geen enkel zadel past tot nu toe, wie heeft het juiste advie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 21:18

Ir111 schreef:
Ik ben zelf heel tevreden over mijn WOW met flair. (http://www.zadelmakerijboer.nl)

Heeft een verwisselbare boom, ik ken niet de max brede van die boom. Ik weet ook niet hoe lang het zadel precies is. Het zadel heeft een relatief vlakke zit en door jezelf aan te passen wrongen. Je kunt het dus helemaal maken als je wilt. Ik heb mijn zadel via Arie Boer, hier op bokt zadelboer geloof ik. Je zou hem eens kunnen contacten.

Suk6!

Ik ken hem en ik heb al contact thanx in ieder geval. Ik wil alleen even meer dan 1 optie open hebben... snap je ..

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 21:19

Nouvel schreef:
Heb je Massimo al geprobeerd?
Die hebben zadels in hele brede boommaten...

Nee die heb ik ook nog niet geprobeerd. Ga ik ook op mijn lijst zetten of is deze te verglijken met KN... ?

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 21:20

Nouvel schreef:

Ook zo breed of breder dan wintec xl?

ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:22

Snovje schreef:
Beste bokkers,

Ik heb echt jullie hulp nodig.

Ik ben al 4 maanden op zoek naar een zadel voor mijn haflinger en heb nog steeds geen goed passende gevonden. Ik zal haar en me zelf even beschrijven en dan wat ik zoek c.q advies/tips die ik zou kunnen gebruiken.

Mijn haf is rond en er is geen schouderlijn te zien.
de xl van wintec moet een klein beetje breder worden gemaakt en dan past ie waarschijnlijk
ze heeft een kort lichaam
Ik zelf ben lang nl. 1.78 en heb lange boven benen.

Zadels die ik heb gepast zijn passen op mijn hafliger maar dan pas ik er niet in ivm mijn benen. Pas ik er op is het te groot of te smal voor haar. We hebben ook al gekeken om zo'n passen zadel aan te passen voor haar of mij. Alleen geeft de zadelmaker dan aan dat ie niet weet of het zadel gaat schuiven. Hij garandeert het in ieder geval niet. Het wordt het eerste zadel voor mijn haf en die wil ik dus gewoon goed passend hebben zoals jullie begrijpen. Na vele zadels te hebben gepast weten mijn zadelmaker enik het bijna niet meer. Vandaar de hulp van jullie gevraagd. Welk merk zadel kennen jullie die evt wel zal passen of heeft iemand zo'n zelfde situatie meegemaakt.

Boomloos wil ik niet, dat heb ik nl al een keer geprobeerd en daar reageerd ze met haar rug niet goed op.

Ik weet niet alle zadels meer die ik heb gepast maar hieronder een lijstje van wat ik nog weet.
Ainsly
Kentauer
Wintec
Jc
een speciaal voor brede paarden gemaakt zadel maar daar weet ik de naam niet meer van.
oohhh wat erg de rest weet ik zelfs niet meer...

Mensen aub wie heeft de tip voor me....!!!!

Gr
Snovje

Wij verkopen de Thorowgood heel veel voor dit soort problemen en dan het koudbloedpaard model deze zijn speciaal gemaakt voor de bredere paarden.
Boom is verwisselbaar en evt. zijn er dmv speciale opvulkussentjes ook nog op te vullen.
Het proberen waard.
Wij hebben ook zadelpasservice en langskomen met het paard is ook altijd goed.
Wij hebben gelegenheid om te rijden zodat je goed kunt passen en proberen.

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 21:25

x_Mliss schreef:
Andere zadelpas service langs laten komen?
Die langs komt met zadels.

Die heb ik, langeraap komt bij me langs en hij is al 4 of 5 keer langs geweest met telkens andere zadels..

Heb ik ook gedaan de mijne heeft ook een ontiegelijk moeilijke rug.
Maar ik heb het uitgelegt aan de telefoon zodat hij een beetje wist wat hij mee moest nemen.
Ook wat voor zadel ik wou en die heeft hij nog wat aangepast en die ga ik morgen ophalen. Ja
Ik heb ook het 1 en andere geprobeert via MP maar dat is bijna geen doen.

Tell me daar ben ik idd naar de 5de ook mee opgehouden. Dit was niet via MP maar bij een winkel.. Tong uitsteken

Wat zegt je zadelmaker dan?
Kan me bijna niet voor stellen dat hij weg is gegaan en tegen jou heeft gezegt joh ik heb niks voor je?

Hij zegt het is echt heel moeilijk....En vraagt en zoek en ik ook. Hij zegt we kunnen uiteraard wel een zadel passend krijgeb. ALleen is dan de vraag past ie dan goed en schuift deze dan niet naar voren. En voor een zadel veel geld uit te geven om aan te passen waarvan je niet weet of deze gaat schuiven vindt ik nogal wat. Er zijn daarvoor wel oplossingen, maar ik heb zoiets ik koop een eerste zadel voor mijn paard en dan moet die gewoon goed zijn. Ik wil dan niet met hulpmiddelen al die problemen gaan oplossen met alle gevolgen van dien.

Die mensen willen je juist iets verkopen.

Uhh???

En al passen zijn zadels niet kan het toch aangepast worden?
Zie opmerkingen hierboven..Zo gemakkelijlk is dat in mijn situatie niet vandaar dit bericht.

Meestal komen ze dan zelf wel met een andere oplossing.

Idem

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 21:26

Tatjanaa schreef:
Porbeer eens de nieuwe modellen van Thorowgood, dat zijn de T4 en T6 (niet de Griffin!!).
Op mijn Fjord paste ook bijna niks.. Korte rug, rondgeribt, brede rug. Nu heb ik een Thorowgood T4, 17,5" en met een Xwijde boom (36/37 cm).

Hoe breder de boom bij een Thorowgood, des te breder het kussenkanaal. Vele merken (Wintec oa) hebben dit niet, waardoor de boom wel kan passen, maar de ruggengraat ligt niet lekker vrij. Verder gaan de bomen t/m XXWijd.

Hee dit klinkt bekend. Super bedankt voor je tip ik ga het proberen... Ik hou jullie wel op de hoogte al kan daar wel een paar weken tussen zitten...

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 21:29

Shyla25 schreef:
Ik denk dat je wel in je achterhoofd moet houden dat ook je Haf nog van vorm gaat veranderen en dat een aanpasbaar zadel goedkoper zal zijn dan 1 die een vaste maat heeft Pling

Zelf rij ik boomloos omdat mijn merrie zo erg van vorm veranderd dat het met een gewoon zadel niet bij te houden is, misschien ook een optie?

Thanx voor je tip... en ik had daar idd ook aan gedacht. Ik had nl al wat wensen wat betreft het soort en kleur zadel. En al deze eisen zijn vanwege het moeilijk vinden van een zadel allemaal achterwege gebeleven Huilen BEHALVE een verstelbare boom.... dat is m'n enige wens c.q eis nog Knipoog

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 21:34

Wij verkopen de Thorowgood heel veel voor dit soort problemen en dan het koudbloedpaard model deze zijn speciaal gemaakt voor de bredere paarden.
Boom is verwisselbaar en evt. zijn er dmv speciale opvulkussentjes ook nog op te vullen.
Het proberen waard.
Wij hebben ook zadelpasservice en langskomen met het paard is ook altijd goed.
Wij hebben gelegenheid om te rijden zodat je goed kunt passen en proberen.[/quote]

Ik las je bericht een paar keer want Thorowgood kwam me erg bekend voor. Maar nu weet ik het. Mijn zadelmaker heeft deze via en vertegenwoordiger speciaal een besteld voor oa mij. Omdat op mijn paard heel moeilijk een zadel paste. Het klinkt echt heel erg maar zelfs deze past echt niet. Ik heb deze vorige week gepast. Deze was nog te smal en de zweetbladen veel te kort voor mij. Dus dit zadel werkt ook niet... Klinkt bijna hopeloos en ongeloofwaardig maar het is echt waar. Je mag zelf wel een keer komen kijken en het zelf zien als je wil.

Als je een andere oplossing hebt ik hoor het graag...

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 21:39

Tatjanaa schreef:
Porbeer eens de nieuwe modellen van Thorowgood, dat zijn de T4 en T6 (niet de Griffin!!).
Op mijn Fjord paste ook bijna niks.. Korte rug, rondgeribt, brede rug. Nu heb ik een Thorowgood T4, 17,5" en met een Xwijde boom (36/37 cm).

Hoe breder de boom bij een Thorowgood, des te breder het kussenkanaal. Vele merken (Wintec oa) hebben dit niet, waardoor de boom wel kan passen, maar de ruggengraat ligt niet lekker vrij. Verder gaan de bomen t/m XXWijd.

Ik zei net heel enthosiast ja...super dit ga ik probereb. Maar dit zadek heb ik dus zoals je hierboven lees bij ' ruitersport' al geprobeerd (was het vergeten...). En die past bij die van mij ook niet. Ik ga wel even checken welke boommaat er in zat voor de zekerheid. De zweetbladen waren in ieder geval veeeeelss te kort voor mij.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:42

een fryso zadel?
speciaal voor brede paarden(haflinger, friezen tinkers enz)
ik heb er zelf ook 1 op het oog voor mn fries en die zijn ook vrij breed

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 21:45

Ik zei net heel enthosiast ja...super dit ga ik probereb. Maar dit zadek heb ik dus zoals je hierboven lees bij ' ruitersport' al geprobeerd (was het vergeten...). En die past bij die van mij ook niet. Ik ga wel even checken welke boommaat er in zat voor de zekerheid. De zweetbladen waren in ieder geval veeeeelss te kort voor mij.[/quote]

Ohhhhhhh wat een spellingsfouten Bloos Tijd om naar bed te gaannn...

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 21:46

ikke20 schreef:
een fryso zadel?
speciaal voor brede paarden(haflinger, friezen tinkers enz)
ik heb er zelf ook 1 op het oog voor mn fries en die zijn ook vrij breed

Weet je of dit zadel net zo breed of breder is dan een xl. wintec?

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:52

Heb zelf ook een fryso zadel (tweespan boornbergum) en ligt al jaren super op verschillende friezen. heb er pas een zeer ronde tinker van een vriendin mee gereden, en ook hier lag het zadel super op. Deze zadels zijn in verschillende 'fits' te krijgen, zelf heb ik voor mijn brede paardjes een fit 4, maar ze lopen geloof ik tot maat 6.
Zijn misschien wel redelijk prijzig, maar je ziet ze ook al tweedehand op marktplaats enzo.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:58

weet niet hoe breed ze precies zijn heb der ook nog geen ervaring mee ga denk ik morgen bellen om ze te laten komen maar ze gaan idd tot een fit 5 of 6

Feminsky

Re: GEEN ENKEL ZADEL PAST TOT NU TOE WIE HEEFT HET JUISTE ADVIES

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 22:06

Snovje schreef:
MysticTinker schreef:
Er zijn véél verschillende boomloze zadels. Zo heb je ook 'boomloze' zadels mét kussen en verstelbare panelen. Misschien eens een startrekk dressuur proberen? Die wordt precies afgesteld op de breedte van het paard, en daar kun je ook een testzadel van aanvragen, die komen ze dan passen dacht ik.

Ik blijf bij mijn beslissing geen boomloos maar wil je wel bedanken voor je reactie. Ik heb ook de mensen van boomloos rijden gebeld een tijd geleden. Ze komen niet meer langs. Daarnaast klonken ze niet echt vriendelijk en kwam het er op neer dat zij het ook niet wisten..... Dit even ter info.... Ik heb kortweg gewoon slecjhte eravringen met boomloos....

jammer, wilde ook zeggen dat je veel verschillende boomloze zadels hebt...heb zelf een tinker sinds 6 maanden en na wintec xl en knightrider xl(die veel te smal was) toch na testen van diverse zadels met en zonder boom op boomloze ghost uitgekomen...maar we hebben een andere tinker en deze heeft nu een bates caprilli..sinds vandaag....erg mooi zadel en ook een kort zadel, paardje heeft ook een erg korte rug..ik kan eens vragen hoe die zadelmaker heet en info vragen voor je?...let op, dit zadel is dus gewoon een boomzadel!..

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 05:45

Snovje schreef:
Tatjanaa schreef:

Ik zei net heel enthosiast ja...super dit ga ik probereb. Maar dit zadek heb ik dus zoals je hierboven lees bij ' ruitersport' al geprobeerd (was het vergeten...). En die past bij die van mij ook niet. Ik ga wel even checken welke boommaat er in zat voor de zekerheid. De zweetbladen waren in ieder geval veeeeelss te kort voor mij.

Boommaat 36/37 is echt nog niets ik ken iemand met 42/44 als ik me niet vergis en die heeft gewoon een wintec XL Ja
Bij de wintec kunnen ze ook langere zweetbladen eraan maken bij een goede zadelmaker Pling

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 08:03

MysticTinker schreef:
Er zijn véél verschillende boomloze zadels. Zo heb je ook 'boomloze' zadels mét kussen en verstelbare panelen. Misschien eens een startrekk dressuur proberen? Die wordt precies afgesteld op de breedte van het paard, en daar kun je ook een testzadel van aanvragen, die komen ze dan passen dacht ik.

Ik blijf bij mijn beslissing geen boomloos maar wil je wel bedanken voor je reactie. Ik heb ook de mensen van boomloos rijden gebeld een tijd geleden. Ze komen niet meer langs. Daarnaast klonken ze niet echt vriendelijk en kwam het er op neer dat zij het ook niet wisten..... Dit even ter info.... Ik heb kortweg gewoon slecjhte eravringen met boomloos....[/quote]

jammer, wilde ook zeggen dat je veel verschillende boomloze zadels hebt...heb zelf een tinker sinds 6 maanden en na wintec xl en knightrider xl(die veel te smal was) toch na testen van diverse zadels met en zonder boom op boomloze ghost uitgekomen...maar we hebben een andere tinker en deze heeft nu een bates caprilli..sinds vandaag....erg mooi zadel en ook een kort zadel, paardje heeft ook een erg korte rug..ik kan eens vragen hoe die zadelmaker heet en info vragen voor je?...let op, dit zadel is dus gewoon een boomzadel!..[/quote]

Graag !!!!!! en het merk is bates caprilli? Ik hoor graag van je..

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 08:06

Tatjanaa schreef:

Ik zei net heel enthosiast ja...super dit ga ik probereb. Maar dit zadek heb ik dus zoals je hierboven lees bij ' ruitersport' al geprobeerd (was het vergeten...). En die past bij die van mij ook niet. Ik ga wel even checken welke boommaat er in zat voor de zekerheid. De zweetbladen waren in ieder geval veeeeelss te kort voor mij.[/quote]
Boommaat 36/37 is echt nog niets ik ken iemand met 42/44 als ik me niet vergis en die heeft gewoon een wintec XL Ja
Bij de wintec kunnen ze ook langere zweetbladen eraan maken bij een goede zadelmaker Pling[/quote]

Er was een probleem hierbij, maar ik ga dit effe checken....
Maar volgens mij had dit te maken met schuiven. Xl moest nl nog net iets breder. Het was dan alleen de vraag of deze wel of niet ging schuiven.... En we kunnen dat wel gaan uitproberen maar dan zit ik straks met een zadel wat schuift en dus niet past....Maar nogmaals ik ga het nog een keer even checken.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:27

ik heb trouwens op mijn brede tinker eenbrede euroriding liggen

daaleman is volgens mij gewoon www.daaleman.nl

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:42

Snovje schreef:
Ik blijf bij mijn beslissing geen boomloos maar wil je wel bedanken voor je reactie. Ik heb ook de mensen van boomloos rijden gebeld een tijd geleden. Ze komen niet meer langs. Daarnaast klonken ze niet echt vriendelijk en kwam het er op neer dat zij het ook niet wisten..... Dit even ter info.... Ik heb kortweg gewoon slecjhte eravringen met boomloos....

Dan ben ik benieuwd wie je gesproken hebt want ik ken de meeste van die mensen en die zijn over het algemeen erg aardig.
Verder kan je gewoon net zoals iedereen een testzadel aanvragen Pling

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 09:44

lonnie schreef:
ik heb trouwens op mijn brede tinker eenbrede euroriding liggen

daaleman is volgens mij gewoon http://www.daaleman.nl

Thanx voor de info...... ik ga straks effe kijken.

Euroriding is te smal en kan ook niet passend worden gemaakt...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:01

Snovje schreef:
Nouvel schreef:

Ook zo breed of breder dan wintec xl?

Volgens mij zo breed als je 'm maar wilt hebben!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:57

Shyla25 schreef:
Snovje schreef:

Dan ben ik benieuwd wie je gesproken hebt want ik ken de meeste van die mensen en die zijn over het algemeen erg aardig.
Verder kan je gewoon net zoals iedereen een testzadel aanvragen Pling

Ik heb er ook goede ervaringen mee Ja
De eigenaresse van boomloosrijden.nl (pmarena op bokt) verkoopt sinds kort geen zadels meer en heeft ook geen testzadels meer voor zover ik heb begrepen, daarvoor moet je nu bij de verdeelpunten zijn.
Maar de Startrekk zadels (met verstelbare panelen, dus eigenlijk niet écht boomloos) zijn als testzadel te krijgen bij www.buitenzinnig.nl en volgens mij (maar helemaal zeker weet ik het niet) komen zij wel langs om te passen Lachen

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 17:26

Snovje schreef:

Verder kan je gewoon net zoals iedereen een testzadel aanvragen Pling[/quote]
Ik heb er ook goede ervaringen mee Ja
De eigenaresse van boomloosrijden.nl (pmarena op bokt) verkoopt sinds kort geen zadels meer en heeft ook geen testzadels meer voor zover ik heb begrepen, daarvoor moet je nu bij de verdeelpunten zijn.
Maar de Startrekk zadels (met verstelbare panelen, dus eigenlijk niet écht boomloos) zijn als testzadel te krijgen bij http://www.buitenzinnig.nl en volgens mij (maar helemaal zeker weet ik het niet) komen zij wel langs om te passen Lachen[/quote]

Hun had ik idd gebeld. Ze kwamen bij mij niet erg vriendelijk over in eerste instantie en ook niet echt helemaal deskundig. Het was allemaal van volgens mij... en anders weet ik het ook niet. Maar dit was telefonisch en misschien had ze niet zo'n goede dag. Dat kan altijd dat heb ik ook Knipoog . Ik wil dan hierover niet te snel oordelen maar wilde het je even laten weten. Ik zal nog eens kijken op de website.

En voor de rest.....

Ik heb vandaag een massimo gepast ennnnnnnn hij lijkt te passen Haha! ....ik roep nog niet al te hard.... Ik wil nl. eerst mijn zadelmaker er naar laten kijken en er zondag een ritje op maken. Ik heb het zadel nl. even mogen houden om te proberen..... Het zit wel vrij hard maar het is nieuw........

Ik hou jullie op de hoogte en meer info tips zijn nog steeds wellkom

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 19:12

Een goede zadelmaker laten komen, Kootstra uit Groningen is heel goed, ken ook wel collega's in het land en kan je er vast wel eentje adviseren, je zou hem eens kunnen bellen en met hem overleggen...................