Betaalbare dressuurzadels, welke zijn er?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

Re: Betaalbare dressuurzadels, welke zijn er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:42

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 17:22

piewie schreef:
ik heb een merano en ik ben er super te spreken over.
http://www.crazyhorses.nl

Is dat dan een merk of een zadelmarkt merk? Want ze verkopen ook zadelmarkt zadels.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 17:25

_SteR_ schreef:
Ik ben zelf voor een Wintec Pro dressuurzadel gegaan. Deze zadels zijn rond de E 500,-
Een erg goede kwaliteit/prijsverhouding!

Ik denk ook dat het de wintec word, de cair 500 want als het goed is heb ik daar zelf al eens op gereden en vond ik dat wel fijn zitten.

Ik zag dat mensen vertelden dat goedkoop duurkoop was, 500 euro voor een winteczadel (of eventueel 6 of 7 honderd) vind ik geen goedkoop hoor. Vooral omdat ik wil gaan starten met dressuurwedstrijden en helemaal nog niet weet of ik dit wel leuk vind. Dan liever een nieuw winteczadeltje van 500 euro dan een tweedehands zadel, zolang hij maar goed op het paard ligt.

Tweedehands vind ik zelf niet zo fijn want ik heb geen verstand van de manier waarop zadels behoren te liggen op het paard (ik bedoel hiermee niet het opzadelen maar het goed passen van een zadel). Als ik hem dan nieuw koop heb ik in ieder geval meer keuze, en een zadelpasservice.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:33

Een goede zadelmaker heeft ook tweede hands zadels in zijn assortiment. Een zadel uitkiezen hangt helemaal af van je paard en jijzelf.

Ik wilde voor mijn paard heel graag een tweedehands zadel van rond de 600 euro, maar dit was niet te vinden. Niets pastte. Dus uiteindelijk is het een nieuw zadel geworden van 800 euro. Het moet passen. En je moet er zelf lekker in zitten. Een wintec, daar wordt ik bijvoorbeeld niet blij van. Ik vind het persoonlijk niet zitten. Maar ook geen Kieffers voor mijn kont!

Overigens is de Knightrider ergens voorbij gekomen, maar dit zadel zou ik zeker niet nemen. Deze zadels zijn dermate slap dat je ze om de twee maanden bij moet vullen. Niet mijn keuze.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:01

Wij hebben voor het springen (en buitenritten) ook een Wintec met cair, die bevalt prima. Nadeel vinden wij dat je leren laarzen of chaps zo gaan piepen tijdens het rijden vanwege het kunststof zweetblad. Maar op zich, prima kwaliteit/prijs verhouding. De leren zadels van Bates (die dus ook Wintec maakt) zijn trouwens ook super, maar wel prijzig.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:03

Misschien een goed 2ehands zadel, meestal gaan die langer mee dan een goedkoop nieuw zadel.....

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:53

LadyElmira schreef:
piewie schreef:
ik heb een merano en ik ben er super te spreken over.
http://www.crazyhorses.nl
Is dat dan een merk of een zadelmarkt merk? Want ze verkopen ook zadelmarkt zadels.

Merano is geen 'Zadelmarkt-merk'. Ze zijn ook in andere zaken verkrijgbaar, net als bv. Merovech.

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:34

ik heb een tweedehands hulsebos zadel. wat ik er voor betaald heb, komt ook bij jou prijsklasse in de buurt Knipoog , zitten erg lekker! Haha!