(incl veiligheidsbeugels)Maar bij mijn springzadel vind ik dat niet handig omdat ik met dresuur dan toch graag langer zit
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
(incl veiligheidsbeugels)Borg schreef:Voor minder dan 10 euro koop je hoesjes voor je beugelriemen.
Dan hangt de gesp naar beneden met het hoesje om de gesp en de riem heen. Dan heb je dat lusje niet nodig. Het is iets meer werk om de beugels korter te maken, maar daar krijg je vanzelf handigheid in. Bijkomend voordeel is dat die dikke gesp niet in je dijbeen drukt.
suleilitha schreef:Borg schreef:Voor minder dan 10 euro koop je hoesjes voor je beugelriemen.
Dan hangt de gesp naar beneden met het hoesje om de gesp en de riem heen. Dan heb je dat lusje niet nodig. Het is iets meer werk om de beugels korter te maken, maar daar krijg je vanzelf handigheid in. Bijkomend voordeel is dat die dikke gesp niet in je dijbeen drukt.
die heb ik ook, bevalt me uitstekend en het allerfijnste is dat je die gesp niet meer voelt!!!
De hoesjes waren 7,50 euro.
Flutterby schreef:ik heb dat er nog nooit doorheen gestoken, op de manege werd het gedaan maar ik vind het zelf niet eens prettig zitten (vraag me niet waarom)
en wat betreft veiligheidsbeugels: die had ik.. Jammer genoeg zijn die niet bestand tegen stuiterpaarden, kon om de 5 minuten of het rondje afstappen om mijn stiek te gaan zoeken - bij steigeren, bokken en wegspringen schoot die er meteen af, geheel olgens de gebruiksaanwijzingmaar dus niet gemaakt voor mijn verzorgpony, vandaar dat die van mij op zolder onder liggen te stoffen
Sonja_vR schreef:ik heb wel veiligheidsbeugels, ijslandse....
En als we vallen zitten we toch niet hoog
runningkawa schreef:Ik ken meerdere lusjes die zonder val al kapot gaan
Maar die lusjes zijn niet alleen voor het opsteken bedoeld, maar vor onder het rijden dat er geen irri uiteinde zit
Maar ik heb aan mijn zadels veiligheids beugels hangen (quick - outs) dus ik maar me er minder druk om
Ik ben wel echt voorstander van veiligheidsbeugels. Ik heb dus 2x iemand zien hangen, ook met gewone rijlaarzen.