Gevaarlijk of niet ? terugsteken stijgbeugelriemen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gevaarlijk of niet ? terugsteken stijgbeugelriemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:23

Dat heb ik bij mijn dressuur zadel ook Ja (incl veiligheidsbeugels)
Maar bij mijn springzadel vind ik dat niet handig omdat ik met dresuur dan toch graag langer zit

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:09

Die lusjes vind ik idd ook behoorlijk link, het uiteinde van de beugelriem doe ik er niet door juist omdat als je valt de riem dan nog vast zit aan het zadel. Nou heb ik vrij lange benen dus zo veel uiteinde heb ik niet over. Daarnaast vind ik het gewoon irritant, als ik op een lespaard zit weet ik van tevoren niet precies hoe lang de beugelriemen moeten, als ik ze nog moet verstellen vind ik dat makkelijker als het uiteinde gewoon naar beneden hangt. Maar ook de riemen van mijn bijrijdpaardje (die op het 8e of 9e gaatje moeten, afhankelijk van of ik met schoenen of laarzen rijd) steek ik niet door het passantje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:13

Borg schreef:
Voor minder dan 10 euro koop je hoesjes voor je beugelriemen.
Dan hangt de gesp naar beneden met het hoesje om de gesp en de riem heen. Dan heb je dat lusje niet nodig. Het is iets meer werk om de beugels korter te maken, maar daar krijg je vanzelf handigheid in. Bijkomend voordeel is dat die dikke gesp niet in je dijbeen drukt.

die heb ik ook, bevalt me uitstekend en het allerfijnste is dat je die gesp niet meer voelt!!!
De hoesjes waren 7,50 euro.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 06:26

suleilitha schreef:
Borg schreef:
Voor minder dan 10 euro koop je hoesjes voor je beugelriemen.
Dan hangt de gesp naar beneden met het hoesje om de gesp en de riem heen. Dan heb je dat lusje niet nodig. Het is iets meer werk om de beugels korter te maken, maar daar krijg je vanzelf handigheid in. Bijkomend voordeel is dat die dikke gesp niet in je dijbeen drukt.

die heb ik ook, bevalt me uitstekend en het allerfijnste is dat je die gesp niet meer voelt!!!
De hoesjes waren 7,50 euro.

Misschien een hele rare vraag, maar waar hebben jullie die gehaald? in een ruiterwinkel?
Zodra ik weer mag rijden heb ik wintec-riemen om uit te proberen. maar dat klinkt ook wel goed.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 06:29

je kan ook een oude binnenband van een fiets nemen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:10

Bij elke ruiterzaak
Bij mij heeft de ruiterzaak ze zelf gemaakt van een stukje leer dat hij over had, kreeg is ze voor niks.
Maar anders zijn ze idd hooguit een tientje

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:24

Flutterby schreef:
ik heb dat er nog nooit doorheen gestoken, op de manege werd het gedaan maar ik vind het zelf niet eens prettig zitten (vraag me niet waarom Clown )

en wat betreft veiligheidsbeugels: die had ik.. Jammer genoeg zijn die niet bestand tegen stuiterpaarden, kon om de 5 minuten of het rondje afstappen om mijn stiek te gaan zoeken - bij steigeren, bokken en wegspringen schoot die er meteen af, geheel olgens de gebruiksaanwijzing Haha! maar dus niet gemaakt voor mijn verzorgpony, vandaar dat die van mij op zolder onder liggen te stoffen

Bij mij zitten de elastieken best strak en schieten alleen los als je valt. Mijn pony springt ook erg in het rond:P. Maar nooit zo erggehad dat ik mijn elastieken moest gaan zoeken:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:03

mmm, bij een flinke lengte riem die door die passanten gaan kan ik me idd wel wat voorstellen dat de riem er in blijft hangen ,
maar als je zelf je eigen zadel hebt , kun je ook kiezen voor beugelriemen die goed pas zijn en dus maar net door dat passantje heen gaan , of kiezen voor enkele beugelriemen
via het wintec webber systeem ...

ik heb wel veiligheidsbeugels, ijslandse....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:18

Sonja_vR schreef:
ik heb wel veiligheidsbeugels, ijslandse....

Ik ook Ja Haha! En als we vallen zitten we toch niet hoog Clown

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:30

Hier heb ik dus echt nooit over nagedacht. Klinkt heel logisch dat het niet veilig is. Heb zelf dan wel veiligheidsbeugels, vind dat toch een prettiger idee. maar misschien dat ik toch ook maar van die leren dingetjes ga halen.

___Kelly___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:21

Ik heb er inderdaad ook nog nooit over nagedacht. Maar ik vind het wel iets om rekening mee te houden. Ik denk dat het niet vaak genoeg voorkomt om er een algemene waarschuwing van te maken???
Ik haal ze gelijk vanavond nog uit de passantjes. Die hoesjes haal ik ook en veiligheidsbeugels haal ik zodra mijn volgende salaris weer binnen is.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:24

Ik heb het gewoon altijd geleerd, dat die flapjes door het lusje moesten.. dan zal ik die er voortaan ook maar uithalen..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:33

Ik laat ze erin zitten, anders heb ik hele beurse plekken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:40

runningkawa schreef:
Ik ken meerdere lusjes die zonder val al kapot gaan Lachen
Maar die lusjes zijn niet alleen voor het opsteken bedoeld, maar vor onder het rijden dat er geen irri uiteinde zit

Maar ik heb aan mijn zadels veiligheids beugels hangen (quick - outs) dus ik maar me er minder druk om Lachen
Ik ben wel echt voorstander van veiligheidsbeugels. Ik heb dus 2x iemand zien hangen, ook met gewone rijlaarzen.

Ja ik heb ook een keer iemand zien hangen, 2 rondjes lang in volle galop.
Meisje is daardoor ook blind aan een oog.

Maar ik gok zo dat als mijn gewicht aan dat lusje hangt dat lusje wel knapt!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:59

ik doe altijd de rest van mn riem door de gesp ook heen net zo als met die hoesjes, alleen heb ik de gesp wel gewoon boven aan het zadel.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:26

ik steek gewoon terug.
heb het idee dat het lusje er daarvoor ook zit.
jij heb er slechte ervaring mee dus mischien vrees dat het weer gebeurt ik noem het niet para.
ik kan het begrijpen