Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
.
. BrittKitt schreef:Ik heb een wintec voor mijn pony met wisselbare boom.
Mijn stalgenootje heeft een Bates, dat is ook een ideaal zadel, zelfde principe als wintec, dus met wisselbare boom, maar wel van leer. Stuk duurder uiteraard, maar wel goed zadel

Sheran schreef:Ik zat net een beetje op Marktplaats te kijken... maar ik vind het eigenlijk juist prettig om even heel veel soorten zadels uit te proberen en ermee te rijden. Kan dat alleen met nieuwe zadels? Want het is een beetje sneu om een zadelpasser langs te laten komen, terwijl je van tevoren al weet dat je niks gaat kopen...
LiSSy schreef:Sheran schreef:Ik zat net een beetje op Marktplaats te kijken... maar ik vind het eigenlijk juist prettig om even heel veel soorten zadels uit te proberen en ermee te rijden. Kan dat alleen met nieuwe zadels? Want het is een beetje sneu om een zadelpasser langs te laten komen, terwijl je van tevoren al weet dat je niks gaat kopen...
de meeste zadelpassers hebben ook heel wat 2e hands zadels. die kunnen ze ook gewoon meenemen en kan je dus ook gewoon uitproberen op je paard.
op je paard zit je heel anders op een zadel dan als op de bok.
ik heb wel eens gehad dat een zadel op de bok als een huis zat, maar op het paard ging ik alle kanten op en vond ik hem verschrikkelijk
. Maar als er niks geschikts tussen zit vind ik het vast heel moeilijk om 'nee' te zeggen
. Bovendien zou ik hem dan toch eigenlijk ook op verschillende paarden moeten leggen?
. Nu heeft het dus allemaal wat meer haast.
(E 1300,-)
.
.Sheran schreef:Maar heeft zo'n verwisselbare boom eigenlijk wel effect? Alleen de boom wordt dat toch gewisseld? Ik heb niet de ervaring dat er nou zoveel aan de boom moet gebeuren om de zadels passend te krijgen (ik rij ook wel aldoor op hetzelfde type paard).
zitake schreef:Sheran schreef:Maar heeft zo'n verwisselbare boom eigenlijk wel effect? Alleen de boom wordt dat toch gewisseld? Ik heb niet de ervaring dat er nou zoveel aan de boom moet gebeuren om de zadels passend te krijgen (ik rij ook wel aldoor op hetzelfde type paard).
wintec cair zadels bv passen zich wel aan aan het paard waar je op dat moment mee rijdt maar gaat zich niet vormen naar het paarden. (er zit lucht in de kussens). Mss moet je wintec eens uitproberen, hoe het voelt. Bates heb je ook met cair, maar die kost tegen de 2000€, boven je budget dus. Ik zou persoonlijk niet voor boomloos gaan. Past trouwens ook niet op elk paard.
Ik zelf heb een kentaur. Maar tjah hij past ook niet op elk paard natuurlijk.
(ik had wel geluk, maar dan nog
)
toen ben ik met mijn eigen zadel gaan rijden ( natuurlijk hebben we wel gekeken of het zadel wel goed paste
) ik heb een pagony dressuurzadel en ik het zadel paste op bijna alle pony's die ik heb gehad. er zit geen verwisselbare boom bij.