welk zadelmerk heeft blauw logo?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Misteryke

Re: welk zadelmerk heeft blauw logo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 21:28

de inchmaat is niet het probleem, dat weet ik van de andere zadels waarmee ik rij

de boommaat blijft de vraag, maar die gok wil ik gewoon wagen en op het moment dat mijn paardje er klaar voor is wil het zadel op haar laten passen door een zadelmaker. Past het zadel niet dan verkoop ik het gewoon opnieuw.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:56

Niet alle 17 inch zadels zijn even groot.. net als met broeken, van het ene merk heb je maat X nodig van het andere maat Y.
Het zadel moet beide passen...
dan heb je nog dat sommige merken langer zijn dan andere merken en dan is de inch maat die jou past te lang voor het paard, en geeft drukkingen...
Is enkel een tip/advies...
succes met je aankoop Haha!

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 18:27

ik heb het zadel nog niet gekocht, had namelijk ondertussen ook een KN symphonie op het oog. Gekend merk en heb er tot hiertoe zelf alleen nog maar goede ervaringen mee gehad. Bij KN weet ik ook hoe de inch-maten vallen en op de foto's ziet ook dit zadel er nog goed uit terwijl het slechts 50 euro meer is dan het andere zadel waarbij ik geen idee heb over de kwaliteit.

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:41

Misteryke schreef:
ik ben er ondertussen achter over wat voor een merk het zou gaan maar dat zei me eigenlijk weinig.

Het is een dressuurzadel en het merk zou "de zadelmaker" noemen. Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt voor het meedenken!!!

De zadelmaker is een zadel van de Argentijnse fabrikant van JC ( Jorge Canavas) en is door een inkooporganisatie in Belgie verkocht onder de naam De Zadelmaker.
het verhaal dat een een Kieffer zadel is onder een andere naam is niet waar.
veel grote fabrikanten ( niet de top merken die wij kennen) maken voor verschillende inkopers een eigen zadel. soms wel 10 verschillende , allemaal van andere kwaliteit en uitvoering.
"onze topmerken" maken geen imitatie met een ander logo erop !!!
ze willen hun naam niet te grabbel gooien.