Kieffer, Zaldi of Premiere? Jullie mening?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lalunamyo

Re: Kieffer, Zaldi of Premiere? Jullie mening?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:43

dat de kieffer zadels hard zijn heb ik nooit gemerkt !
ze zitten gewoonweg heerlijk, de mijne zou nu 5 jaartjes oud zijn,
en is heerlijk zacht, zit er goed in, en past goed zowel op mijn E pony,
als mijn paard van 1.70
Ook wat hier gezegt word over de vulling dat die niet goed is , nooit wat van gemerkt,
het is gewoon mooi glad,

en dan natuurlijk, als je er ooit vanaf wil, kun je er alsnog als die er goed uitziet 500 euro voor vragen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:07

Was de vulling in de kussens ook niet heel hard? Bij die van mij kon je er op een gegeven moment niet eens een kuiltje met je duim meer indrukken.

Citaat:
Van de 3 merken die je noemt, heeft Zaldi mijn voorkeur. We hebben een Zaldi Grandprix gehad, zadel was 10 jaar oud en bij inruilen (paste helaas niet op nieuwe paard), meende de zadelmaker in 1e instantie dat ie hooguit 1 jaar oud was. Prima kwaliteit leer en een hele fijne zit.

Dat bedoel ik! Dat zal straks met mijn premiere niet lukken denk ik. Zo degelijk als een Kieffer of Zaldi is hij nou ook weer niet, meer een bovengemiddelde B klasse, maar zeker niet slecht. Ach was al lang blij dat er iets qua model geschikt was voor dit paard Haha!

Overigens zit ik ook te wachten op het nieuwe model van Cavaletti zadels (van de tietse's choise) de Doma. Daar ben ik ook heel benieuwd naar!!

Enne als iemand nog geinteresseerd is in mijn Kieffer Wien dressuurzadel Haha! Wegens oppervlakkige krassen bovenop mag hij weg voor 275,- compleet. Zit dus nieuwe vulling in.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:40

Ik heb een tijdje een Premiere gehad vond het kwalitatief geen verkeerd zadel, zat verder ook prima alleen het lag gewoon niet goed op mijn merrie. Ik ben toen met dit zadel bij mijn zadelmaker geweest om te informeren wat het zadel nog waard was, of het recht was ed hij vond het een prima zadel qua prijs kwaliteitverhouding.

Kieffer vind ik helemaal niets, ik rijd mezelf daarop kapot ook schijnt daar toch nog het 1 en ander aan te mankeren. Ik heb nu aangepaste Stubben zadels en dat bevalt me super.

Zaldi heb ik geen ervaring mee

Laat een goede zadelmaker langs komen om het na te laten kijken welk zadel goed is en laat het zadel aanpassen indien nodig. Een goed passend zadel bespaart je een hele hoop ellende.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:53

Ik heb jarenlang met een Zaldi gereden. Heel fijn zadel, lag goed, niet te hard niet te zacht.. Het bleef er ook altijd mooi uitzien! & Niet onbelangrijk: Het viel erg goed mee qua prijs!

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:59

Ik heb een zaldi liggen en ben er erg tevreden van. Het zit gewoon als een zetel.
Ook eens met de kieffer van mn pensionhoudster gereden, en dat was ook een aangenaam zadel.
Met Premiere heb ik geen ervaringen.

Ik hoop dat mn zaldi binnen 2-3 jaar past op mn (nu) jaarling, want ik vind het echt heerlijk!
Indien het niet zou passen, dan zal ik alleszins gaan uitkijken naar een nieuwe zaldi Lachen

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:58

Kieffer:Heb ervaring met de Genf, geen zitcomfort en er blijft ok weinig over voor je paard. De leren zadels tjah zien er mooi uit sommige zitten lekkerder dan de andere.

Premiere: Middenklasser. goed spul voor een watr kortere tijd. Kieffer/Passier/Stubben - Onverwoestbaar.

Zaldi: Spaans. Lijkt mij helemaal niks Bloos

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:04

Ik heb een kentaur gekocht, bevalt me prima, prijs-kwaliteitsverhouding is ook super. Misschien is dit iets voor jou?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:06

Waarom lijkt zaldi je niets? Omdat het Spaans is?
Spanje is een echt paardenland hoor. En daar weten ze tenminste nog wat een ambacht is.

Bekijk hun site eens;
http://www.zaldi.com/

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:09

Ik vindt hun modellen niet mooi Knipoog

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 05:29

Kieffer, ik heb er zelf alleen maar goeie ervaring mee Lachen

Jenny00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:14

Kieffer!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:40

Ezmee schreef:
Ik vindt hun modellen niet mooi Knipoog

Ze hebben zo veel modellen, er is heus wel een mooi model. En dat je een model niet mooi vindt wil niets zeggen over kwaliteit of confort. Dit is geen argument, maar gewoon een mening. Totaal niet onderbouwd of wat dan ook.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:44

Ik zeg ook niks over de kwaliteit. Daar hoor je mij niet over. Het is gewoon mijn merk niet!! Anders wil ik graag weten waaruit jij dit opmaakt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:39

als je voor kwaliteit gaat,zou ik Kieffer kiezen mits die natuurlijk ook past.

ik vind ze zelf helemaal niet hard zitten,momenteel heb ik een nieuwe Kieffer Inzell exclusiv,een heel fijn zadel!

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:29

Kieffer Vork

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:37

ben anti kieffer. vooral bij de oudere zadel vind ik dat ruimte tussen de kussens te krap is.
en persoonlijk vind ik ze ook hard.

uit deze drie zadels zou ik voor een Zaldi gaan. tijdje op zo'n zadel gereden. was echt een prima zadel en de kwaliteit was ook goed. had geen scheve boom!

Marntja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:49

Zou voor een KN gaan! De KN Tango zit super!
(en als je hem te hard vind kun je ook een gelpad komen voor onder je eigen kont)

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:52

ik had een KN symphonie. Wereld zadel alleen zijn alle 43 inch zadel snel weg..

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:55

Allereerst, het gaat om de paardenrug! Maar daar gaat het niet om.

Zaldi: ken ik niet, kan ik geen oordeel over geven.
Kieffer: als ik daar een uur op heb gereden, kan ik een week niet plassen. Ik vind het letterlijk en figuurlijk k*tzadels. Wat ik om me heen zo hoor vinden ruiters Kieffer of heerlijk, of dramatisch.
Premiere: had ik nog nooit van gehoord, maar bleek het enige zadel te zijn dat paste op mijn paard met een enorme schoft. Ik ben zelf zeer te spreken over het zadel. Het is een middelklasse zadel, dat wel, maar het zit heerlijk naar mijn mening. En heel belangrijk voor mij, de zweetbladen zijn heerlijk lang voor mijn stelten!

Edit: typo.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:09

Vind het alle drie niks eigenlijk....
Kieffer: (verschrikkelijke) opgesloten zit, maar dat is persoonlijk. Ook komen vele nieuwe zadels van Kieffer al scheef van de fabriek...ook niet echt gunstig dus. Die diepe zitten waar is het voor nodig?
Zaldi: dieptepunt van niks, in balans zitten op zaldi's is echt een kunst....en het leer? niet soepel te krijgen alleen maar super glad.
Premiere: Wel eens leuke zadels van gezien/ op gezeten maar ook meer een B merk. En ook weer vrij stug leer.
(Dit zijn mijn ervaringen met de merken)

Passier, Stubben, Barnsby en KN zijn toch wel de betere merken en ook 2e hands goed te vinden voor een leuke prijs. Succes met je keuze.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 05:32

shabbay dat is onzin,ieder merk geeft weleens scheve zadels,kieffer echt niet meer.
heb jij er zoveel gezien zeker?

van kieffer heb je ook vlakkere modellen,en sommigen zitten fijner met een diepe zit,is toch niks mis mee.
smaken verschillen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:22

Shabbay ik heb alle 3 de merken en Zaldi heeft verreweg het mooiste en soepelste leer van de 3!!
Dit zei ook de zadelmaker van cavaletti (van het tietse's choise zadel). Hij vind het zowiezo een erg goed zadel.

En ik heb geen enkele moeite om er in te zitten. Ik heb het hier wel over de New Kent, in de Doma Classic zit ik ook niet zo lekker.
De Zaldi Hannover zit ook heel fijn, dat is alleen een kunstof zadel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:26

De zaldi New Kent is van soepel leer gemaakt hoor. Maar ook de Zaldi Oro is gewoon van goed en soepel leer gemaakt. Maar niet dat hele soepele dat onder je kont wegslijt. Dat is gewoon flutleer, maar velen vinden het tegenwoordig fijn. Na 2 tot 3 jaar is het het leer versleten. Je kunt er niet mee in de regen rijden en zand maakt dat het leer zo doorslijt.
Zaldi heeft gewoon mooi leer, soepel genoeg en ook geschikt voor minder weer.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:25

Hoi, hoi

Ik heb nu ook 1,5 jaar een Zaldi gehad, ik kan niet anders zeggen als Super!!!, helaas past hij echt niet meer op mijn bijna 4 jarige, en moet hij weg..

Dus wie wilt er een Zaldi?, ziet er nog super uit.. Ga zo even foto's maken toevallig..

bolusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:33

kieffer,hebben ook vaak een superpasvorm vind ik en behoud zijn waarde