Zadelboom misschien gebroken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Up_to_Date

Re: Zadelboom misschien gebroken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:36

Mijn paard is behandeld door de osteopaat vanmiddag en mag het weekend toch pas weer rustig opbouwen. Dus komt inprincipe wel goed uit. Maar ik betwijfel of de boom wel gebroken is. Omdat ik een soort van veer in het zadel hebt. Maar goed, ik wacht zaterdag rustig af.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:37

Je mag er toch nog even niet op zal wel goed komen he Knipoog

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:48

taffy schreef:
Up_to_Date schreef:
Het kon inderdaad ook zijn dat er een soort van veer in het zadel zat waardoor ie zo buigzaam zou zijn. Het zadel maakt geen gekke geluiden. Heb hem dan ook nooit laten vallen o.i.d. Ruim een jaar geleden, voordat ik mijn paard kreeg, is het zadel opgevuld. Afgelopen jaar (2007) is ie ook nog eens bijgevuld (geen idee welke maand) maar dan hadden hun dat toch ook gezien moeten hebben?

Als je een zadel vult zie je niet de gehele boom,daar zit nog een lapje leer overheen aan de onderkant.
Er zijn ook zadelmakers die een zadel opvullen zonder hem open te maken,die vullen d.m.v. een vulgat in je zadel,maar dat is wel baggerwerk natuurlijk Knipoog
Als ik jou was zou ik de boom idd. ook volledig willen bekijken,voordat ik er weer mee zou gaan rijden Lachen

WAAROM IS DEZE MANIER VAN OPVULLEN NOU WEER BAGGERWERK !!!!!!!

als je niet weet waar je over praat ,moet je dit soort opmerkingen niet maken.
ik heb het vak geleerd van een master saddler, zadels van de koninklijke stallen en de koningin opgevuld, top ruiters hun zadel aangepast en 25 jaar tevreden klanten.
laat jij je zadel maar opvullen door iemand die het kussen eronderuit haalt ,er wat vulling bij propt door diezelfde gaten en het daarna zonder te controleren weer op je paard kwakt.!!! Boos!

ZO ,DAT LUCHT OP

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:49

Oke we krijgen er een kenner bij..... En niet te boos he Knipoog

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:54

Munnie schreef:
Oke we krijgen er een kenner bij..... En niet te boos he Knipoog

nee hoor , ik ben altijd de vrolijkheid zelve Knipoog maar soms moet ik wel eens even mijn ongenoegen uiten.
kan er nu weer een paar maanden tegen.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:57

Wha ha ha oke een paar maanden ja dat is dan best wel lang laat me niks horen he Knipoog Nee ik heb er geen verstand van behalfe dat het duur is Tong uitsteken En dat mijn boom dus na de kl*te was.....

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:09

Oei nu moet ik me inhouden Gestoord de komende maanden .
wel vervelend dat je boom gebroken was. daar zit niemand op te wachten.
vaak is het lastig te beoordelen of een boom flexibel is of dat hij gebroken is.
de voorboom is vaak duidelijker ,maar met die verende bomen in het midden is het lastig als je er geen ervaring mee hebt.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:13

Ik liet iemand van een winkel komen die er voor het geleerd en mijn voorboom was gebroken dus €40,- weg en nog niks Tong uitsteken Ik heb nu gewoon een Ainsley gekocht en die gaat hoop ik nog heeeeeel lang mee.. Ik heb ook eigenlijk geen verstand van zadel dus ik geloof alles Haha!
En ja houd je maar in ja Knipoog

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 07:53

Om 16u komt de zadelmaker dus allemaal even duimen dat ie niet gebroken is!!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 09:05

Ben benieuwd!
Indien het wel gebroken is, vraag dan zeker even hoe het zit met de fabrikant en hoe die daar mee omgaat. Het zadel was toch nog niet zo oud?
Ik schreef eerder dat mijn Ainsley kostenloos is gemaakt door de leverancier, omdat het breken van de boom niet mocht gebeuren in zo'n korte tijd.
Je weet maar nooit...dadelijk maken ze jouw zadel ook kostenloos....en dan heb je 'm weer mooi voor elkaar.

Een ander zadel van me was van ouderdom de boom gebroken ter hoogte van het zitvlak. Ik heb dat vorige week laten repareren voor 70 euro en er kwamen nog 30 euro vulkosten bij...en nu is het weer helemaal goed. Daar heb je geen nieuw zadel voor...dus wellicht valt het bij jou ook allemaal nog mee.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 10:47

Ik heb het zadel bij mijn paard erbij gekocht en toen was ie iets van 1.5 jaar oud. Dus dan zou ie nu 2.5 jaar of hooguit 3 jaar oud zijn. Ik heb nog wel contact met de vorige eigenaresse dus kan is ff mailen of ze die bon nog heeft. Het is overigens wel in Friesland en zo'n 2.5 uur rijden voor mij.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 10:55

hopelijk is hij niet gebroken!
bij mij is de voorboom laatst gebroken geweest. dit is gemaakt voor €60,- eigenlijk was mijn zadel dit niet eens meer waard, maar het was de enige die past Tong uitsteken
inderdaad is het ook een goede optie om even na te kijken of je nog garantie erop heb. Knipoog

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 13:18

Up_to_Date schreef:
Ik heb het zadel bij mijn paard erbij gekocht en toen was ie iets van 1.5 jaar oud. Dus dan zou ie nu 2.5 jaar of hooguit 3 jaar oud zijn. Ik heb nog wel contact met de vorige eigenaresse dus kan is ff mailen of ze die bon nog heeft. Het is overigens wel in Friesland en zo'n 2.5 uur rijden voor mij.

Bon of kopie van de bon kan ook opgestuurd worden toch? Desnoods aangetekend, maar dat is altijd nog goedkoper dan heen en weer rijden.
Ik heb trouwens de bon helemaal niet hoeven laten zien. In het onderste zweetblad van mijn zadel stond een nummer geponst en daaraan kan de leverancier zien wanneer het zadel is gemaakt.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 13:42

Citaat:
In het onderste zweetblad van mijn zadel stond een nummer geponst en daaraan kan de leverancier zien wanneer het zadel is gemaakt.

Dat vind ik een goeie OK dan!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 17:17

Ik ben weer thuis en ik heb goed nieuws! Go jij! Go jij!
De zadelboom blijkt niet gebroken te zijn! Haha!
Hij heeft wel wat vulling verwijderd en nieuwe erin gestopt zodat het zadel weer helemaal goed ligt. Hij lag wat te ver achter over namelijk. Nu ligt ie weer als een huis. Knipoog

Willem v Wijk is een fijne man zeg!!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:19

Up_to_Date schreef:
Ik ben weer thuis en ik heb goed nieuws! Go jij! Go jij!
De zadelboom blijkt niet gebroken te zijn! Haha!
Hij heeft wel wat vulling verwijderd en nieuwe erin gestopt zodat het zadel weer helemaal goed ligt. Hij lag wat te ver achter over namelijk. Nu ligt ie weer als een huis. Knipoog

Willem v Wijk is een fijne man zeg!!

Dat is fijn zeg!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 17:21

Hij zei: deze boom breek je niet zo gemakkelijk omdat dit een zadel is van kwaliteit. Dan zou mijn paard echt moeten vallen o.i.d. Als hij het zadel nu op de grond zou gooien, zou de boom nog heel blijven. En hij voelde ook geen knik tijdens de 'buigproef' en dat zou wel zo moeten zijn wanneer de boom gebroken was.

Ik ben weer helemaal happy!
Ik was vanmiddag zelfs zenuwachtig! Bloos

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:28

Up_to_Date schreef:
Hij zei: deze boom breek je niet zo gemakkelijk omdat dit een zadel is van kwaliteit. Dan zou mijn paard echt moeten vallen o.i.d. Als hij het zadel nu op de grond zou gooien, zou de boom nog heel blijven. En hij voelde ook geen knik tijdens de 'buigproef' en dat zou wel zo moeten zijn wanneer de boom gebroken was.

Ik ben weer helemaal happy!
Ik was vanmiddag zelfs zenuwachtig! Bloos

Toppie!!!!
Waarschijnlijk heeft het zadel aan de achterkant teveel druk gegeven, waardoor je paard er last van kreeg..
Iig heb je wat je zadel betreft nu een zekerheid!!!

Veel plezier ermee..

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 13:57

Bedankt voor jullie reacties en advies! OK dan!