Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

taffy schreef:Up_to_Date schreef:Het kon inderdaad ook zijn dat er een soort van veer in het zadel zat waardoor ie zo buigzaam zou zijn. Het zadel maakt geen gekke geluiden. Heb hem dan ook nooit laten vallen o.i.d. Ruim een jaar geleden, voordat ik mijn paard kreeg, is het zadel opgevuld. Afgelopen jaar (2007) is ie ook nog eens bijgevuld (geen idee welke maand) maar dan hadden hun dat toch ook gezien moeten hebben?
Als je een zadel vult zie je niet de gehele boom,daar zit nog een lapje leer overheen aan de onderkant.
Er zijn ook zadelmakers die een zadel opvullen zonder hem open te maken,die vullen d.m.v. een vulgat in je zadel,maar dat is wel baggerwerk natuurlijk
Als ik jou was zou ik de boom idd. ook volledig willen bekijken,voordat ik er weer mee zou gaan rijden
Munnie schreef:Oke we krijgen er een kenner bij..... En niet te boos he
maar soms moet ik wel eens even mijn ongenoegen uiten.
Nee ik heb er geen verstand van behalfe dat het duur is
En dat mijn boom dus na de kl*te was.....
de komende maanden .
Ik heb nu gewoon een Ainsley gekocht en die gaat hoop ik nog heeeeeel lang mee.. Ik heb ook eigenlijk geen verstand van zadel dus ik geloof alles 

Up_to_Date schreef:Ik heb het zadel bij mijn paard erbij gekocht en toen was ie iets van 1.5 jaar oud. Dus dan zou ie nu 2.5 jaar of hooguit 3 jaar oud zijn. Ik heb nog wel contact met de vorige eigenaresse dus kan is ff mailen of ze die bon nog heeft. Het is overigens wel in Friesland en zo'n 2.5 uur rijden voor mij.
Citaat:In het onderste zweetblad van mijn zadel stond een nummer geponst en daaraan kan de leverancier zien wanneer het zadel is gemaakt.

Up_to_Date schreef:Ik ben weer thuis en ik heb goed nieuws!![]()
De zadelboom blijkt niet gebroken te zijn!![]()
Hij heeft wel wat vulling verwijderd en nieuwe erin gestopt zodat het zadel weer helemaal goed ligt. Hij lag wat te ver achter over namelijk. Nu ligt ie weer als een huis.![]()
Willem v Wijk is een fijne man zeg!!

Up_to_Date schreef:Hij zei: deze boom breek je niet zo gemakkelijk omdat dit een zadel is van kwaliteit. Dan zou mijn paard echt moeten vallen o.i.d. Als hij het zadel nu op de grond zou gooien, zou de boom nog heel blijven. En hij voelde ook geen knik tijdens de 'buigproef' en dat zou wel zo moeten zijn wanneer de boom gebroken was.
Ik ben weer helemaal happy!
Ik was vanmiddag zelfs zenuwachtig!