Inrijden met Barebackpad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

iljaa_bo

Re: Inrijden met Barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:10

gaat wel lukken hoor net Haha! Knipoog
volgens mij word t gewoon heerlijk paardje om op te rijden strax... Cool
en ze vertrouwd je nu echt dus dan gaat t ook makkelijker Knipoog Cool

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 12:27

ThanXx Haha!

Ja.. Das wel chill. Vooral opmdat ej niet meteen begint met rijden. Net als met bo,, hij kent je nu dus zal die je meer vertrouwen geven Haha!

iljaa_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:31

ja idd ... we hebben nu gewoon een goede band met de paarden ...
je weet wat ze gaan doen enzo ... Knipoog ze zijn beetje voorspelbaar Bloos Haha! Cool
dan accepteren ze t sneller denk Pling Cool
x

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 12:39

Jha idd Haha!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:30

iljaa_bo schreef:
ja idd ... we hebben nu gewoon een goede band met de paarden ...
je weet wat ze gaan doen enzo ... Knipoog ze zijn beetje voorspelbaar Bloos Haha! Cool
dan accepteren ze t sneller denk Pling Cool
x

Een paard is NOOIT voorspelbaar!

als je je evenwicht wil opbouwen nanet. doe dat dan op een ingereden paard. Anders is het erg verwarrend voor je paard!

iljaa_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:38

natuurlijk moet je evenwicht op een ingereden paard krijgen ...
een nog niet ingereden paard heeft zelf nog geen evenwicht laatstaan dat jij er dan je evenwicht op kan gaan vinden Koe

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:43

Ik heb het geprobeerd
18 februari ben ik na halve rond in schietgalop en een noodstop met paar bokken afgevlogen (wist niet eens dat dat nog bestond zo lang geleden was ik van een paard gevallen)
Kniebanden/kapsel uitgerekt en beschadigd. Knie gekneusd.
Kan nog steeds niet op mijn knieen zitten of normaal rijden zonder pijn.
vanochtend nog naar de dokter geweest en moet nu naar fysio.

Ik raad het je dus STERK af.
je hebt altijd wat meer grip met zadel, dat kun je eventueel nog vastgrijpen. Of met bokken die misschien komen even in de beugels staan oid. Je hebt gewoon meer steun.

en alleen met halster rijden: meid dat komt snel genoeg:D eerst de goede basis rijden en dan lekker bitloos on tour.

Veel succes!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:30

FahyaFemke, ik wissel dus af met mijn zadel en bareback pad en vind het juist een heerlijke afwisseling. Zoals gisteren, toen het zo benauwd en warm was, even samen aan de slag met bareback pad en even niet dat zwaardere zadel (ok, hij weegt nog geen 4 kg, maar toch Knipoog ).

Ik zal je vertellen, ik lig er liever snel af (in de bak), dan dat ik blijf hangen in mijn beugels of iets dergelijks. Knipoog
Maar goed, het ligt ook aan het paard. Die van mij heeft nooit zomaar hard gebokt (1x toen hij schrok van iets) en de tweede keer dat ik ernaast lag, rende hij gewoon ineens heel hard opzij (van een plons van een kikker Haha! ). Tja, kan gebeuren en toevallig zat ik toen net op dat pad en dan lig je er snel naast. Clown
Ik moet ook zeggen dat ik nog nooit iets opgelopen heb van een val in 31 jaar, maar dat is natuurlijk ook een kwestie van veel geluk. Lachen

Excaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:05

Ik denk dat dat wel goed is voor jou en je paard, je voelt hem/haar veel beter aan zonder zadel, en je kan er af springen mocht je pony gek gaan doen. Maar ik zou het wel afwisselen.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:35

Na een poosje kun je misschien wel afwisselen.
Maar zoals ik probeerde te zeggen het kan verschrikkelijk mislopen.
Dit paard belande op mijn ene knie die echt gekneusd is, maar mijn andere knie heeft ook zo'n klap gehad dat die ook niet goed functioneerd.
Ik ben persoonlijk nog nooit in beugels blijven hangen, en zo is ieder zijn ervaring anders Lachen
Dit paard was ook altijd poeslief zei eigenaar. Het was de tweede keer dat ik er op reed en het ging perfect. Tot ze eerst een paar grote bokkesprongen nam, toen bleef ik zitten. en even later deed het paard wat ik net beschreef en liep het heel erg fout af.
Dit is voor mij, en ook voor het paard helemaal niet leuk. Want het paard schrok weer van mij dat ik ineens voor zijn neus lag (paard belande nog op mijn knie waardoor blessure erger is)

dus of je geluk moet hebben, of gewoon een zadel om je aan vast te houden? Ik weet het niet.

Excaluna: tuurlijk kun je er snel afspringen, dat dacht ik ook. Maar dit paard zette zo snel de achterhand er onder en was als een vuurpijl weg! Ik had niet eens tijd om na te denken wat ie deed en toen was ik aan de andere kant van de bak en vloog ik nog met de vaart die we hadden er af.

Ik geef TS alleen advies, wat ze er mee doet is geheel eigen keuze! Succes!