Een zadelvormig dekje wordt niet op de rug getrokken aan de achterkant en geeft dus vaak geen plekken

Tuurlijk kan het ook zijn dat je zadel te lang is maar meestal is het dekje de boosdoener
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Paashaas schreef:Alle eieren zijn al verstopt, ben werkeloos!![]()
Even serieus, het zadel is op zijn maat gemaakt, en waar het zadel ligt schuurt het ook nergens, het is een paar cm achter het zadel.
Een bontje heb ik vorig jaar geprobeert, maar hij krijgt er allergische reacties op waardoor zijn huid kapot springt..
Nu heb ik een gelpad rechtstreeks op zijn rug liggen, maar dat is net wat korter dan zijn chabrak en als ik het iets meer naar achter leg, dan begint het met rijden naar achter te schuiven tot ik verlies..
Zonder chabrak rijden, lijkt me niet zo goed voor mijn zadel (zweten enz) en hij is een heel gevoelig type, en hem kennende krijgt hij dan weer ergens anders last door het niet op hebben van een chabrak.
Zijn er geen speciale dunne lappen stof of onderleggers die schuurplekken door chabrakken voorkomen?
Een soort grote dweilen ofzo?
Je ziet wel eens op van die grote handelsstallen of hengstenshows enz dat ze van die rare doeken onder hun chabrak hebben liggen, is miss daarvoor?