Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
stef schreef:waarom zou je dan ingewikkeld gaan doen met een kaptoom als dat met een halster ook kan?
Lara_Silver schreef:stef schreef:waarom zou je dan ingewikkeld gaan doen met een kaptoom als dat met een halster ook kan?
Nadya schreef:Maar mijn neusriem is gemaakt van zacht leer, zit geen metaal in. Ik vind wel dat je daarop moet letten, want ik ben niet zo van het metaal in de neusriem.
) Waratje schreef:)Nadya schreef:Maar mijn neusriem is gemaakt van zacht leer, zit geen metaal in. Ik vind wel dat je daarop moet letten, want ik ben niet zo van het metaal in de neusriem.
In bepaalde constructies is metaal in de neusriem juist erg paardvriendelijk. Bij de meroth zorgt het bijvoorbeeld voor de goede release en de "fietsenketting" die je in bepaalde kaptooms en hackamores hebt zorgen ook voor een goede vorm (voorkomt torsie) en duidelijke aanwijzing naar het paard (en ja, een hackamore kan in verkeerde handen bijzonder paardONvriendelijk zijn)