kleine schuurplekjes door voorkant van deken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Re: kleine schuurplekjes door voorkant van deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:20

Een handdoek bij de sluitingen vast maken aan de binnenkant dat heeft bij erg geholpen ik had eerst ook zoon BH (ik noem het zelf een badpak:P) maar daar ging mijn paard heel erg van zweten bij het klitteband bij haarbuik en op haar borst. En toen zei iemand maar een handdoek vast en het helpt erg goed

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:56

Mijn paard krijgt nu kleine schuurplekjes op de plek van de gespen, dus in de hals. De voorsluiting zit op het strakst en nog overlappen de borststukken elkaar niet, er zit zeg maar zo'n 10 cm. riem wat over de hals schuurt. De gespen kunnen dus niet strakker, maar is dat normaal bij dekens? Mijn HH deken heeft dat niet, alleen die gaat zo snel kapot doordat de stof minder sterk is. Meer mensen met dit gespen probleem?

Edit: hoe zorg je dat zo'n handdoek blijft zitten dan?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:54

pearlie schreef:
Mijn paard krijgt nu kleine schuurplekjes op de plek van de gespen, dus in de hals. De voorsluiting zit op het strakst en nog overlappen de borststukken elkaar niet, er zit zeg maar zo'n 10 cm. riem wat over de hals schuurt. De gespen kunnen dus niet strakker, maar is dat normaal bij dekens? Mijn HH deken heeft dat niet, alleen die gaat zo snel kapot doordat de stof minder sterk is. Meer mensen met dit gespen probleem?

klinkt als een te klein vallende deken, óf een verkeerd model. het ene merk heeft vaak dekens in een ander model dan het andere, en dat kan een hoop verschil maken. mijn paard past maar weinig dekens, alleen zijn amigo regendeken zit écht goed.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:03

Een deken met "hoge" loopsplitten (dus tot aan de rand boven) wil ook weleens helpen. Ze kunnen dan met hun schouder beter bewegen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:42

patjelisa schreef:
Geen Bh kopen hoor!!!
Ik kan je nog wel een foto laten zien van de schoft van mijn paard wat er na twee dagen is gebeurd!
Gewoon even naar andere deken kijken naar een Anky, bucas of weatherbeeta.

Zou er geen nieuw onderwerp op de Wiki kunnen komen over de BH met onder andere jouw foto Pling
Toen ze net op de markt kwamen ben ik er ook ingetuind, mijn paard had amper schuurplekken maar ik wilde die drie scheve haartjes ook voorkomen, helaas had hij na 3 dagen een drukking. Bij mijn paard was de drukking zo groot als een dubbeltje/kwartje, maar ik heb ook paarden gezien met drukkingen zo groot als een vuist.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:43

Voor mijn paard heb ik ook eens zo'n anti-schuurplek deken onder het dek gehad. Resultaat was: nog meer schuurplekken! Dus, die doe ik niet meer om, wat wel enigzins helpt is het inspuiten met antiklit. Dan glijdt de deken er wat makkelijker langs. Wat ook wel wil helpen is babyolie op de kale plekken (werkt dus niet preventief, antiklit wel).

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:52

merrieveulen schreef:
pearlie schreef:

klinkt als een te klein vallende deken, óf een verkeerd model. het ene merk heeft vaak dekens in een ander model dan het andere, en dat kan een hoop verschil maken. mijn paard past maar weinig dekens, alleen zijn amigo regendeken zit écht goed.

Ja ik dacht ook al misschien te klein, maar mijn paard heeft normaal maat 205 en dit is zelfs 210. Achter is hij ruim zat dus dan zal het model wel niet goed zijn. Merk is overigens Imperial Riding. Maar ik heb even gekeken volgens mij kan deze deken met geen mogelijkheid overlappen voor... die gespen zitten er gewoon niet goed op volgens mij..
Verdrietig

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:47

hmm dat is raar. toevallig heb ik laatst twee zweetdekens op elkaar gelegd van verschillende merken, om te kijken welke mijn tweejarige het beste zou gaan passen. beide waren maat 157 (155), de één van global, de andere van premiére. bij de global deken zat de voorsluiting zo'n 10 cm lager dan bij de premiére, en de vorm waarin de hals was uitgensneden was ook compleet anders. voor de rest kwamen de dekens aardig overeen.

de global, met de wijde hals, kan mijn veulen gewoon NIET aan nog, die is veel te wijd en hangt onder zijn schouders (en zou bij langer aanlaten ook achter de schoft gaan hangen en trekken).

de premiére deken past mooi om de hals, beide dekens zijn dus dezelfde maat. dit is dus precies de reden dat ik geen dekens via internet koop.

(overigens heeft mijn veulen de deken nog niet om, hij werkt uiteraard nog niet, ik heb het enkel gepast zodat er een deken voor hem klaarligt mocht het een keer nodig zijn)