Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Manon88 schreef:Chocotof schreef:
Zij is echt duur!
Chocotof schreef:Manon88 schreef:
Zij is echt duur!
Vind het erg meevallen hoor.
Voor goede kwaliteit betaal je nou eenmaal
wat meer.
Bovendien vind ik 56 euro voor een borsttuig + martingaal
niet duur.
runningkawa schreef:Je paard gaat niet beter springen van een martingaal met borsttuig.
Bij een goed afgestelde martingaal gaat dat inwerken als je paard zijn hoofd heel erg omhoog brengt. Dus niet als hij 2 cm boven het plaatje wat we voor het gemak maar aan de teugel noemen komt.
Rijtechnisch verbeteren is meestal het toverwoord
xPenny schreef:Mando schreef:Doet haar boktnaam eer aan. Maar het is idd een borsttuig en dat heeft een rede waarom ze dat zo noemen.
Weet je al waarvoor je hem gaat gebruiken?
Voor springen
PriscaZ schreef:Als je martingaal goed afgesteld is, hoort dit in je gewone rijden geen belemmering te zijn. Al helemaal niet bij het volgen van je hand. Naar beneden kan een paard met martingaal tenslotte net zo makkelijk als zonder. De martingaal doet pas iets als het hoofd veel te hoog gaat.
Je paard gaat er inderdaad ook niet beter van springen. Dat zou wat zijn, dan iedereen aan de martingaal!![]()
TS is trouwens wel in een vreemde ruitersportzaak geweest als ze deze martingalen daar niet kenden. Ik zie meer mensen met deze combi rijden, dan met de "ouderwetse" martingaal.

als je foto's wil roep maar
Snoekiej schreef:Hij lijkt veel op de mijne! http://www.mijnalbum.nl/Foto-QCT4XUKM.jpg
Die van mij is van het merk Antilope en de gespen zijn zilverkleurig.