Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Dus ook op de langere termijn is het voor mij en mijn paard een prima oplossing

DubbelDun schreef:@BZ: mooi zadel, die kende ik nog niet. Zal wel niet weinig gaan kosten. Jammer dat die seatjockey's aan de voorkant zo hoog doorlopen.
Citaat:
Sofort verfügbar: Ein Westernsattel, der aussieht wie ein Westernsattel und sich auch so reitet:
Der neue Startrekk Midwest Reiner, der im Aussehen einem "normalen" Westernsattel in nichts nachsteht, in dem man sitzt, wie in einem Reining-Sattel, aber alle Vorteile des baumlosen Sattels hat. Durch seine Butterfly-Skirts hat der Reiter den Close Contact zum Pferd.
C-Ring Rigging, flache Fork mit schlankem Rohhaut-Horn, Snakedance Bordertooling, Montana Silberchonchas und Rohhaut-Steigbügeln
Aus schwerem Glattleder in der Farbe "Havanna" mit verstellbarer, heller Nubukleder-Sitzfläche.
Off Billet und Tie strap (aus Nylon) in 4 Kammerweiten.
Die Forks können mit wenigen Handgriffen einfach getauscht werden.
Sattellänge: 67,5 cm
Gewicht: ca. 9,8 kg komplett
EUR 1.598,00
Citaat:Ik denk dat het ook te maken heeft met de bespiering van een paard. Als een paard ouder wordt en weinig spieren heeft gaat een zadel altijd moeilijker liggen en krijg je sneller drukplekken, terwijl het bij een goed bespierd paard vaak veel beter ligt.
De vraag is dan of je nog moet rijden... Overigens is een zacht zadel met een lekkere zachte pad beter te verdragen voor zo'n wat ouder paard, dan een hard boomzadel. SuperSmurf schreef:Nou Antheman, ik vind het toch fijn hoor dat BZ hier wel even een punt maakt. Ik wil nl ook afstanden gaan rijden en hoop dit toch graag boomloos te kunnen doen. Grootste onzekerheid van boomloos is vaak toch of dit met langere afstanden geen problemen op zal leveren. Ook ik heb die twijfel nog steeds. DUs vind het alleen maar fijn als er náást jouw ervaringen óók ervaringen van anderen komen die géén problemen hadden met afstanden en boomloos.