Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Pellie schreef:als ze nu al de xl moet hebben zoals je denkt, dan is ze hier vast ook snel uit gegroeid, want ze gaan alleen nog maar meer in de breedte de komende jaren, dus zal je op maat gemaakte zadels moeten hebben
) 
Pellie schreef:oke jolanda, dan kan dat nog ff idd
draumpje dat snap ik, ik heb daar ook 2 van rond lopen maar mijn zadel ligt toch echt een centimeter of 10 achter de schoft. dus daaarom snap ik het niet zo goed. ik weet ook niet hoe het bij paarden zit die wel meer schoft hebben. je hebt immers zadels met extra schoftvrijheid, zijn teruggesneden, dus ook dan kan het paard er geen hinder van hebben.
draumpje schreef:Pellie schreef:oke jolanda, dan kan dat nog ff idd
draumpje dat snap ik, ik heb daar ook 2 van rond lopen maar mijn zadel ligt toch echt een centimeter of 10 achter de schoft. dus daaarom snap ik het niet zo goed. ik weet ook niet hoe het bij paarden zit die wel meer schoft hebben. je hebt immers zadels met extra schoftvrijheid, zijn teruggesneden, dus ook dan kan het paard er geen hinder van hebben.
als je een heel lage schoft hebt en een vrij brede schouder wil een zadel met veel schoftvrijheid nog wel eens flink hoog boven het paard uitkomen door de vorm, dan is de kans p schuif en heel ver van je paard afzitten erg groot