Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
LiSSy schreef:wat kost massimo nieuw?? die zijn in hele brede boommaten te krijgen. misschien is dat wel wat voor je. ze schijnen erg lekker te zitten en dan heb je ook leer.
juval schreef:op mijn brede appaloosa heb ik ook een tweedehands stubben zadel gevonden. Die heb ik op maat laten maken bij: http://www.zadelmakerij.com/ daar was ik heel tevreden over.
ik denk dat zij jou ook verder zou kunnen helpen. succes!
Tessebes schreef:Ik heb voor mijn rondgeribte merrie een Stubben maat 32. Type is me even ontschoten,
draumpje schreef:Tessebes schreef:Ik heb voor mijn rondgeribte merrie een Stubben maat 32. Type is me even ontschoten,
wat het grote voordeel van stubben is kwa passen op bredere paarden is
de takken van de voorboom zijn vrij kort, en lopen ook mooi naar buiten toe waardoor de zadels op dieren past met een daadwerkelijke 32 en brede schouders, maar ook op paarden die van een ander merk een breder zadel nodig zouden hebben
(33 of 34 ) omdat bij veel andere zadels de takken relatief gezien veel langer zijn en de vorm kan varieren van recht naar iets uitlopend
inkepink schreef:draumpje schreef:
wat het grote voordeel van stubben is kwa passen op bredere paarden is
de takken van de voorboom zijn vrij kort, en lopen ook mooi naar buiten toe waardoor de zadels op dieren past met een daadwerkelijke 32 en brede schouders, maar ook op paarden die van een ander merk een breder zadel nodig zouden hebben
(33 of 34 ) omdat bij veel andere zadels de takken relatief gezien veel langer zijn en de vorm kan varieren van recht naar iets uitlopend
dit vind ik nu zo grappig (NOT) ik heb dus nu een stubben scandica met 32 kamer te leen, dit zadel heb ik de zadelmaker ook laten zien (vind t zelf errug prettig zitten) maar volgens haar was stubben geen optie omdat het kussenkanaal te smal zou zijn, oftewel nu snap ik dr geen drol meer van............

)