Thiedeman

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Re: Thiedeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 13:32

Op de manege moest hij bijna elkel met beginnners lopen. En dan keek hij echt de sterren van de hemel ( onderhals is goed bespierd).
Maar ga het zo proberen . Wat moet ik doen als hij onder me uit loopt en als hij bij een overgang niet meteen vertraagt?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:15

Tempus schreef:
Op de manege moest hij bijna elkel met beginnners lopen. En dan keek hij echt de sterren van de hemel ( onderhals is goed bespierd).
Maar ga het zo proberen . Wat moet ik doen als hij onder me uit loopt en als hij bij een overgang niet meteen vertraagt?

een korte ophouding maken en max 3 x een korte ophouding.Na de laatse ophouding moet hij luisteren. De eerste ophouding zacht, de 2e harder en zorgen dat hij bij de 3e echt wel een stuk langzamer gaat Clown Zorg wel dat je na de ophouding gelijk weer je hand opend en ruimte geeft.
Ook gelijk reageren bij de eerste of halve stap die hij harder zet.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 17:02

aah dus niet de ophouding aanhouden, maar korte aachter elkaar

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:31

Tempus schreef:
aah dus niet de ophouding aanhouden, maar korte aachter elkaar

ja!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 17:38

dan zullen we dat proberen ( bij ons op stal is het ook zo van zo snel mogelijk mooi met dat hoofdje onderin lopen en meestal door middel van met de teugels te spelen of slofteugel ofz. Dan wordt je automatisch wel wat gestuurd in een richting omdat je al wat sneller hulp vraagt bij mensen bij je op stal. Maar nu weet ik dat het niet uitmaakt dat hij nog wat met zijn neus naar voren loopt, eerst goed aan het been enz en dan de rest.)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:50

Tempus schreef:
dan zullen we dat proberen ( bij ons op stal is het ook zo van zo snel mogelijk mooi met dat hoofdje onderin lopen en meestal door middel van met de teugels te spelen of slofteugel ofz. Dan wordt je automatisch wel wat gestuurd in een richting omdat je al wat sneller hulp vraagt bij mensen bij je op stal. Maar nu weet ik dat het niet uitmaakt dat hij nog wat met zijn neus naar voren loopt, eerst goed aan het been enz en dan de rest.)

Goed zo.
Wanneer je het op de zogenoemde snelste manier doet is de kans op problemen veel groter.
valse knik, achter de teugel, achter het been.
Wat ook vaak het geval is dat de ruiter dan het paard op de voorhand zet ipv op de achterhand. Iets wat niet goed is voor het paard.

Succes!