Met dressuurrijden gebruik ik voor zo'n zachte dressuurbeschermers en achter kogelbeschermers. Met springen gebruik ik peesbeschermers voor en achter kogelbeschermers. Met SGW gebruik ik crossbeschermers 4kant en voor nog springschoenen. Ik vind bescherming toch wel erg belangrijk om de benen van mijn paarden
Ik gebruik altijd peesbeschermers, nooit bandages. Door bandages worden de spieren van je paard heel warm en dat is erg slecht. Bandages gebruik je eigenlijk alleen voor de sier en voor fotosessies enzo..
Laatst bijgewerkt door upendo op 22-02-08 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Zo zien springschoenen eruit, die om de achterbenen zijn van normaal neopreen en die om de voorbenen van neopreen met een bontrand. Ze beschermen o.a de kroonrand tegen het aantikken.
Ik rijd altijd met peesbeschermers voor en meestal strijklappen achter, en soms bandages. Als ik ga springen heb ik rondom beschermers en voor springschoenen, en op de trailer transport beschermers.
Met losgooien of met zn 3en in de bak: Peesjes voor, springschoenen voor, pijpkousen achter. Longeren: Springschoenen voor, soms peesjes voor. Weide: rondom springschoenen (achter en voor)