redelijk goed zadel in lage prijsklasse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Re: redelijk goed zadel in lage prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:51

ielsjj_ schreef:
ik heb er iets van 1100,00 euro nog wat voor moeten betalen

ielsjj_ schreef:
Merano zadels??

Voor je Merano zadel 1100 euro? Dan ben je mooi belazerd *LOL*

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:54

Nee, ik heb dat voor mijn Lemetex betaald, voor mijn Merano stukken minder!!!! Tong uitsteken

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:09

Zep schreef:
Ik heb een KN van '95 voor E350,- gekocht (particulier) en dat is een heel gangbare prijs voor dat soort zadels. Ik heb hem opnieuw laten vullen om hem aan te laten passen aan mijn paard, maar dat is iets om met elk zadel te doen imo.

Dan heb jij gewoon bijzonder weinig betaald als het zadel er nog netjes uitziet!
Als je op marktplaats kijkt liggen de prijzen zo v.a. de 500 euro en dan heb je een wat mindere.
Voor de mijne heb ik met nieuwe KN singelstoten het dubbele betaald als jij aangeeft en die is van ''93 Ach gut
Maar dat is een kleine KN met wijde kamer en die vind je zelden tweedehands van het oude type die er nog netjes uitziet...

@felilcity jammer dat je wintec niets vind,deze zadel zijn mooi breed tussen de kussens

Euroroding is ook mooi breed en die zijn zover ik weet ook niet duur tweedehands en dat is wel leer natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:18

Men vraagt E500,- maar dat is niet wat ze uiteindelijk opbrengen. Die van mij stond er ook voor dat geld op

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:19

felicity schreef:
Dat is nog een optie. Om bij een ruitersportzaak tweedehands zadels te passen. Bij particulier vind ik het behoorlijk lastig worden om daar goede afspraken over te maken.

Misschien kan je contact opnemen bij de Barrage in Lepelstraat.
Daar kwamen ze bij mij ook met 2ehandse en nieuwe zadels om te passen.. Kon een stubben voor 400 euro toen krijgen omdat er alleen een kras op zat?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:22

Kieffer Wien heb je vaak wel voor die prijs en dan nog goed ook.

Ik heb zelf een kunsstof Harry's Horse. Lijkt op de Wintec, maar goedkoper en ik vind hem zelf iets mooier. Dan ben je voor onder de €300 klaar in het kunsstof. Je hebt ze ook in leer, maar daar weet ik de prijs niet van. Zou je eens aan Sily hier op bokt moeten vragen.

Afbeelding
Het kunsstof zadel.

Afbeelding
Het leren zadel.

Voordeel van het kunsstof zadel is dat er een verwisselbare boom in zit. En je wordt niet in een houding gedwongen.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:53

Die leren ziet er wel mooi uit maar ik weet niet of de kwaliteit ervan zo goed is.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:57

Dat zou je dan even aan Sily moeten vragen. Deze heeft zij volgens mij wel eens in haar winkel gehad. Volgens mij was zij er wel over te spreken.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 20:03

Ik heb momenteel een wintec op mijn paard liggen. Al diverse malen door de zadelmaker nagekeken en aangepast. En nu ligt ie weer niet helemaal lekker. De pasvorm is niet geschikt voor mijn paard denk ik. Nu hoop ik dat hij wel gaat passen op mijn andere paardje.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:43

Ik rij nu een paard waarop een wintec ook niet goed lag, maar deze harry's horse wel.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:09

je hebt ook 2de hands kieffers voor die prijsklassen
kieffer ligt over het algemeen ook super

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:10

felicity schreef:
Ik heb momenteel een wintec op mijn paard liggen. Al diverse malen door de zadelmaker nagekeken en aangepast. En nu ligt ie weer niet helemaal lekker. De pasvorm is niet geschikt voor mijn paard denk ik. Nu hoop ik dat hij wel gaat passen op mijn andere paardje.

Dat kan ook te maken hebben met hoe het zadel gevuld is.
Dit bepaald op de boommaat na,een groot deel voor hoe het zadel uiteindelijk past

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 23:20

felicity schreef:

Persoonlijk zou ik voor een leer zadel gaan, en dan het liefst een tweedehands A merk, dus Kieffer, Passier, KN of Stubben (ben er vast nog wel wat vergeten) het is net als met schoenen, leren schoenen loop je ook in en na een poosje zitten ze lekker. Met een leer zadel is dat ook zo. Een kunststof zadel zal dat niet of minder doen. Ik zou zoeken naar een goed tweedehands zadel. Ze passen vaak op meerdere paarden en dan even na laten kijken door je zadelmaker en evt bij laten vullen zodat het goed ligt. Een tweedehands zadel heeft op een ander paard gelegen en ieder paard is natuurlijk weer anders qua bouw.

In jou prijsklasse is er best wel iets goeds te vinden. Voor Passier of Kn is het ietsje moeilijker vinden maar voor een kieffer of stubben heb je er vast nog wel een goeie voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 00:16

Er staat bijvoorbeeld nu een tweedehands Passier op bokt, voor E500,- Die heeft er eerder zelfs al voor minder op gestaan.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 08:28

Nou ik heb gisteren zelfd via marktplaats voor 300 een kieffer dressuurzadel gevonden, wat nog goed uit zag. Dus het kan wel, goed zoeken en geduld hebben.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:14

Er staat een super mooi bruin KN zadel op bokt voor 350 euro (vraagprijs) 18 inch mediumkamer
Als ik die maten nodig had,wist ik het wel Tong uitsteken

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:41

Voor mij was het heel moeilijk. Ik had namelijk al een wintec 500 voor mijn trekpaard merrie. Helaas paste dat voor geen meter en heeft zij een nieuwe nodig. Mijn andere merrie had een goed passend zadel (is trouwens een kruizing welsh van 1.60). Maar daar kon ik zelf niet lekker op zitten. Dus eigenlijk wilde ik voor mijn trekpaardmerrie een nieuw zadel omdat die gewoon niet goed paste en voor mijn andere merrie wilde ik een ander zadel omdat ik daar niet lekker op kon zitten. Maar daar was vriendlief het niet mee eens met twee nieuwe zadels. Ik ben dan ook gister naar superhorse geweest. En die raadde mij aan om de wintec wide te passen. En als ze een jaar of 6 a 7 is pas te gaan kijken voor een leren zadel. Omdat de leren zadels met zulke brede bomen pas bij 1300 euro beginnen. En dat nu gewoon zonde is omdat ze nog maar 4 is. Ze komt aanstaande donderdag dan ook met de wintec wide om die te passen op mijn trekpaard merrie. En ze gaat de wintec 500 die nu op mijn trekpaardmerrie ligt passen op mijn kruizing welsh.
Dus ik hoop donderdag 2 goed passende zadels te hebben voor mijn paarden en ook voor mij. En als ze allebei uit gegroeid zijn. Dat duurt nog 2 a 3 jaar te gaan kijken voor een leren zadel.

misz_tashaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:25

pfiff zadels (duits merk) zijn ook heel fijn en niet duur.
hele zachte kussens voor op de rug van je paard en goede kwaliteit leer.. in alle maten en soorten verkrijgbaar.

succes

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:59

ik heb nog een mooie bruine van kieffer te koop
vp ff pb sturen maar stuk minder dan wat jij kan uitgeven