Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Clyde schreef:Het ligt er dan ook aan waar het zadel knelt. Knelt hij op de schoft dan geen bontje. De ruimte wordt dan krapper.

Jaimyliefje schreef:Clyde schreef:Het ligt er dan ook aan waar het zadel knelt. Knelt hij op de schoft dan geen bontje. De ruimte wordt dan krapper.
Ja maar ik neem aan dat je ook geen knellend zadel koopt
ons zadel ligt juist perfect door het bontje, hij is nét wat te breed. Of te breed? nee eigenlijk gewoon een beetje breed. En met het bontje, die ook nog eens de druk goed verdeeld, ligt het zadel helemaal goed.
Maar mijn paardje was wat dikker geworden waardoor zijn oude zadel niet meer goed paste. Ik heb nu ook weer een nieuw zadel gekocht dat prima past. stef schreef:opvallend, als het paard een gevoelige rug heeft is een bontje geoorloofd... Mijn vraag is dan: Waarom heeft dat paard een gevoelige rug?
stef schreef:opvallend, als het paard een gevoelige rug heeft is een bontje geoorloofd... Mijn vraag is dan: Waarom heeft dat paard een gevoelige rug?

)maar nooit last van haar rug, en het zadel ligt er gewoon op zonder poes pas... vaak genoeg ook enkel met een heel dun dekje.
niet vaak maar gewoon soms 
Sielx3 schreef:Een bontje!
Snap de mensen niet echt die niets nemen,
het voelt me hoger zitten en is prettiger voor het paard vind ik
soms leg ik zelfs allebei opniet vaak maar gewoon soms
Vind het eigenlijk ook mooier .. =D
Sielx3 schreef:Een bontje!
Snap de mensen niet echt die niets nemen,
het voelt me hoger zitten en is prettiger voor het paard vind ik
soms leg ik zelfs allebei opniet vaak maar gewoon soms
Vind het eigenlijk ook mooier .. =D

Winniiee schreef:wat dacht je van: Een passend zadel....
Een niet passend zadel maak je niet wel passend door er van alles onder te gooien
stef schreef:Idd, verkoop je zadel! En koop er een goed passende voor terug.
Als je het heel erg mooi vindt koop die van Ooteman die heeft alleen een randje!