rubber bit: zacht of juist heel slecht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikkemijik

Re: rubber bit: zacht of juist heel slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 13:05

ik vind rubber bitten ook niet prettig, inderdaad stroef, maar ook gaan ze snel kapot als paarden erop kauwen. dan komen er hele nare randjes aan waar de mond van je paard kapot aan kan gaan

kinros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:17

ik denk dat als het paard schuimt het heel goed is omdat het zacht is
maar als het niet schuimt trekt het de tong samen en dat is slecht
groetjes kinros

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:19

het is idd alleen fijn als je paard veel schuimt.
anders word het erg stroef en gaat het schuren

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:38

Ik heb mijn pony ingereden met een gewoon gebroken trensje, maar aangezien hij eigenwijs kon zijn en er doorheen trok heb ik een periode met een stangetje gereden. Om het iets minder streng te maken werd mij toendertijd een rubberen stang aangeraden. Dit ging heel goed. Toen hij met rijden weer beter luisterde wilde ik terug op m'n oorspronkelijke bit, maar deze accepteerde hij niet meer (deed gewoon echt zijn mond niet open en reed ook totaal niet fijn). Nu rij ik al jaren met een rubber gebroken trens. Gaat super, mijn pony is altijd heel makkelijk met hoofdstel, duikt er zowat in, als het een rubberen bit is. Ligt aan het paard misschien ;) Wat gezegd wordt over kapot bijten klopt wel, maar dit gebeurd niet ontzettend snel, bij mij tenminste niet. Schuren heb ik niks van gemerkt.

kinros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:23

rubber bitjes zitten niet echt lekker omdat dat na een tijdje zo kapot gaat dat er kleine stukjes afgebeten worden en dat is niet zo goed voor je paard! {:)-:(