been beschermers voor in de wei

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Re: been beschermers voor in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:00

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:01

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:35

rowo schreef:
@ leonieke: als ie zo lang buiten staat doe je ze beschermers om????

Nee hoor. Ik leid ze af met broodjes Knipoog .
Ik ben 100 % voor beenbeschermers tijdens het rijden en zal ook nooit zonder weg gaan, maar al elke dag al die uren in het land beenbeschermers om vind ik echt zeer ongezond.
Laatst bijgewerkt door Leonieke op 31-01-08 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:39

Moniek schreef:
nee ik kan me voor stellen dat dat niet goed is nee maar dat is dan schuld van haar zelf en niet van de beschermers.
weer ontopic deze gebruik ik.
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=34774

En, hoe bevallen die?
Ze zien er mij ook allerminst comfortabel uit. Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar ik kon me niet voorstellen dat deze fijn waren. Krijgen ze ook niet vreseljk plekken van?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:25

Als je de paarden bandageert moet je dat ook niet verder dan de kogel doen, om de bewegingsvrijheid van het been/kogel niet te belemmeren.Dit gaat helemaal door tot de kroonrand, nog meer belemmering dus...

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 21:47

Ik daxht meer aan drie en één beschermers, maar als die afzakken heb ik er nog niets aan.
Ze staat iedere dag een aantal uur buiten, met mooi weer langer.
Geen beschermers is voor mij geen optie, want ik heb haar nu zo vaak kreupel en steeds benen hechten en aan de antibiotica is ook niet fijn.
Hebben ze voldoende bewegingsvrijheid met die berschermers van de paardendrogist??? Ze zien er noal statisch uit.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:48

Ik zou ze iig nooit aan schaffen 3 in 1 zakken af als ze nat worden en dat worden ze met dit weer.

Maar waarom doet je paard zo mal dan? Loopt ie alleen, of juist in een groep?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 21:54

Ik heb geen idee waarom ze zo raar doet. Ze staat nooit alleen, maar altijd in een groep met veel andere paarden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:56

Sinelia schreef:
Ik heb geen idee waarom ze zo raar doet. Ze staat nooit alleen, maar altijd in een groep met veel andere paarden.

Misschien dan een keer proberen om haar alleen te zetten, wel in de buurt van andere paarden? Hier gaat 1 paard ook rennen als ie bij anderen in staat.
Ik zou zoiets eerst proberen ipv uren met beschermers buiten te zetten.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:26

Sinelia schreef:

Ach, dat is toch best een goed teken?
Ik train die van mij momenteel vrij intensief, maar hij is ook gewoon vrolijk en speels (hij denk nog steeds dat ie 3 is i.p.v. 12 Clown ). Dan denken ze gewoon niet altijd na waar ze hun voeten zetten. Helemaal als de wei wat nat of glibberig is. Volgens mij voorkom je dit niet. Die van mij IS gewoon zo )ondertussen al 10 jaar Knipoog ).

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:28

rowo schreef:
Als je de paarden bandageert moet je dat ook niet verder dan de kogel doen, om de bewegingsvrijheid van het been/kogel niet te belemmeren.Dit gaat helemaal door tot de kroonrand, nog meer belemmering dus...

Ik bandageer altijd de kogel in. Juist ter ondersteuning van de diepe buigpees en het gewicht zelf. Ik leg op de voorkant van de kogel een V voor de bewegingsvrijheid.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:52

Leonieke schreef:
Moniek schreef:
nee ik kan me voor stellen dat dat niet goed is nee maar dat is dan schuld van haar zelf en niet van de beschermers.
weer ontopic deze gebruik ik.
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=34774

En, hoe bevallen die?
Ze zien er mij ook allerminst comfortabel uit. Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar ik kon me niet voorstellen dat deze fijn waren. Krijgen ze ook niet vreseljk plekken van?

die zijn super!!!
geen plekken ,schoone benen zonder wondjes.
Ik heb er een beschermhoes bij voor als het nat is buiten zodat de beschermers niet nat kunnen worden.
Hij rent ermee en hij ondervind hier geen last van.
Ik heb 3 in 1 beschermers gebruikt maar dat is echt niks die zakken af en dat klitteband word zo vies dat ze niet meer plakken.
Ik zweer bij deze.
Ze kosten wel wat ik was bijna 200 euro kwijt voor de hele set maar ik hoef geen andere meer.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:56

rowo schreef:
Moniek schreef:

Stel dat ik ze nodig zou hebben zou ik NOOIT zoiets kopen. Ik kan me niet voorstellen dat een paard daarin goed kan bewgen, verschrikkelijk!

sorry maar cocludeer jij dit op je eigen bevindingen?
Ik dacht toch niet dat ik mijn paard er onconfertabel bij zal laten lopen.
Ik snap niet waarom mensen nu zo tegen beschermers zijn in de wei,er is geen enkele aanleiding voor om te zeggen dat het slecht is.
En dan heb ik het niet over peesjes voor meer dan 8 uur in de wei of 3in1 want die zijn slecht ja.
maar voor 4 uur in de wei is hier niks mis mee.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:58

T is wel degelijk bewezen dat bij langdurig dragen van beschermering de temperatuur dermate oploopt onder de beschermers dat het gevaar kan opleveren. Dat bedoel ik te zeggen.
En je moet ook ff bij jezelf na gaan hoe het zou zijn als je zelf zoiets om je benen zou hebben. Het belemmert wel degelijk de beweging.

Maar goed, ieder zijn ding!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:05

Ik zou ook eens de beenstand van je paard na laten kijken en eventueel corrigerend beslag aanmeten, het is niet normaal dat een paard haar benen zo plaatst dat ze elkaar raken, in ieder geval niet in zulke erge mate..

Over de bescherming kan ik je geen raad geven want dat gebruik ik niet.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:11

rowo schreef:
T is wel degelijk bewezen dat bij langdurig dragen van beschermering de temperatuur dermate oploopt onder de beschermers dat het gevaar kan opleveren. Dat bedoel ik te zeggen.
En je moet ook ff bij jezelf na gaan hoe het zou zijn als je zelf zoiets om je benen zou hebben. Het belemmert wel degelijk de beweging.

Maar goed, ieder zijn ding!

Ik ben ht niet met je eens deze bescherming heeft geen gevolgen voor de benen alleen wel als je ze 24 perdag op houd ja.
Het belemmerd verder helemaal niks hij beweegt net zo lekker als zonder,ikkan het weten ken me oaard immers heel goed.
En de schade die hij zich zelf aan doet door alles open te halen is vele malen erger dan beschermers.
Want met een blesure aan de pees is het boxrust met wat stappen in de hand,en dat is pas zijn bewegings vrijheid afnemen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:13

Lara_Silver schreef:
Ik zou ook eens de beenstand van je paard na laten kijken en eventueel corrigerend beslag aanmeten, het is niet normaal dat een paard haar benen zo plaatst dat ze elkaar raken, in ieder geval niet in zulke erge mate..

ie van mij kan het tot zijn knieen openkrijgen als hij wilt.
Daarom zijn peesjes voor hem geen optie zijn veelste laag en bieden maar op een hele kliene plaats bescherming.
Sommige paarden zijn nu eenmaal gekker in de wei dan andere.
En soms heeft dat te maken dat ze bijna niet nuiten kunnen komen en andere zijn gewoon wat maffer.
Als die van mij naar 4 uur nog niet binnen is dan zorg hij er wel voor dat hij binnen komt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:17

Dan denk ik eerlijk gezegd dat meer weidengang de enige oplossing is (ik weet dat dit echter niet voor iedereen vanzelfsprekend is helaas) maar zo kan je paard wat meer wennen en zal vanzelf rustiger worden op den duur.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:24

Lara_Silver schreef:
Dan denk ik eerlijk gezegd dat meer weidengang de enige oplossing is (ik weet dat dit echter niet voor iedereen vanzelfsprekend is helaas) maar zo kan je paard wat meer wennen en zal vanzelf rustiger worden op den duur.

Ik heb mijn verhaal al genoeg verdedigd op bokt voor dit.
Ik heb een eigen wei en hij kan als HIJ wilt de hele dag naar buiten.
alleen meneer wilt dit niet,en dit is voor heel veel paarden mensen moeilijk te begrijpen.
Ik krijg te horen hij wil alleen naar binnen omdat hij weet dat hij eten krijgt en meer van dat soort onzin.
Ik heb 2 keer geprobeert om hem op aan rade van andere langer te laten staan.
Gevolg,,,, 2 keer uitgebroken waarvan borst kapot en hij liep alleen op het erf.
Gelukkig meteen naar zijn stal maar stel je voor dat hij op de weg was gekomen.
Nu Zijn de weien hier voor bijna 90% van klei,je kan je voorstellen dat dit niet super is als het net geregend heeft.
Alles is spek glad en de wei ligt tegen een heuvel op,ja we wonen ook in het schotland met al zijn bergen.
Nu rij ik met hem reining en zijn plates nood zakelijk voor mijn stops.
Enig idee hoe dat afloopt als het geregend heeft in de wei met plates?
Dan gaat hij de paddock in met hooi dit heeft naar 4 uur nog niet op omdat het hem gewoon weg niet intresseerd en blijft hij roepen omdat hij terug wilt.
laat ik hem staan blijft hij als een dolle stier tekeer gaan en kan ik hem zeiknat overstuur ophalen.
Waarna hij zijn hooi pas op stal op eet.
Dus meer weide gang? nee is geen optie,,maar mijn beschermers wel en ik ben nu een jaar verder zonder wonden.
Dus helpen ze ? ja!
Niet ieder paard is het zelfde op de wei.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 23:26

Nou in het geval van mijn paard niet. Afgelopen zomer stond ze iedere dag van 10 tot 5 in het land en toen heeft het wel gepresteerd om met blote voten haar benen zo kapot te krijgen dat er een heleboel hechtingen in moesten. Volgens drie hoefsmeden is de stand goed. Ze mankeert helemaal niets, loopt veel buiten en toch om de haverklap de benen kapot.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:31

Heb je ijzers onder?

Bij mij oom en tante is idd ook een paard die niet buiten wil lopen. Heel apart; loopt hele tijd bij de ingang op en neer te wandelen. Als je haar buiten zet en je doet niet op tijd de draad dicht rent ze zo weer haar stal in.

Maar ik blijf er bij dat het gwoon niet gezond kan zijn zulke beschermers als hier boven te gebruiken, uren lang.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:32

Lara_Silver schreef:

Die van mij staat ook perfect op zijn beentjes hoor. En hij loopt zijn been geregeld BOVEN de knie stuk Verward .
EN hij staat ook minimaal 8 uur per dag op de wei. Het HOEFT niets uit te maken. Sommige paarden zijn nu eenmaal maf Clown .
Maar goed, daar gaat dit topic niet over. Het gaat erom WELKE beenbeschermers geschikt zullen zijn Haha! .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:33

Leonieke schreef:
Lara_Silver schreef:

Die van mij staat ook perfect op zijn beentjes hoor. En hij loopt zijn been geregeld BOVEN de knie stuk Verward .
EN hij staat ook minimaal 8 uur per dag op de wei. Het HOEFT niets uit te maken. Sommige paarden zijn nu eenmaal maf Clown .
Maar goed, daar gaat dit topic niet over. Het gaat erom WELKE beenbeschermers geschikt zullen zijn Haha! .

Aan de binnenkant van zijn been? Ik ken ook wel paarden die heel goed zijn in andere paarden te verwonden.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 23:34

Leonieke schreef:
Lara_Silver schreef:

inderdaad Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:39

En dan zeg ik die hele hoge NIET geschikt vind Knipoog