Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Moniek schreef:
rowo schreef:@ leonieke: als ie zo lang buiten staat doe je ze beschermers om????
Moniek schreef:nee ik kan me voor stellen dat dat niet goed is nee maar dat is dan schuld van haar zelf en niet van de beschermers.
weer ontopic deze gebruik ik.
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=34774
Sinelia schreef:Ik heb geen idee waarom ze zo raar doet. Ze staat nooit alleen, maar altijd in een groep met veel andere paarden.
Sinelia schreef:Ik heb geen idee waarom ze zo raar doet. Ze staat nooit alleen, maar altijd in een groep met veel andere paarden.
rowo schreef:Als je de paarden bandageert moet je dat ook niet verder dan de kogel doen, om de bewegingsvrijheid van het been/kogel niet te belemmeren.Dit gaat helemaal door tot de kroonrand, nog meer belemmering dus...
Leonieke schreef:Moniek schreef:nee ik kan me voor stellen dat dat niet goed is nee maar dat is dan schuld van haar zelf en niet van de beschermers.
weer ontopic deze gebruik ik.
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=34774
En, hoe bevallen die?
Ze zien er mij ook allerminst comfortabel uit. Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar ik kon me niet voorstellen dat deze fijn waren. Krijgen ze ook niet vreseljk plekken van?
rowo schreef:Moniek schreef:
Stel dat ik ze nodig zou hebben zou ik NOOIT zoiets kopen. Ik kan me niet voorstellen dat een paard daarin goed kan bewgen, verschrikkelijk!
rowo schreef:T is wel degelijk bewezen dat bij langdurig dragen van beschermering de temperatuur dermate oploopt onder de beschermers dat het gevaar kan opleveren. Dat bedoel ik te zeggen.
En je moet ook ff bij jezelf na gaan hoe het zou zijn als je zelf zoiets om je benen zou hebben. Het belemmert wel degelijk de beweging.
Maar goed, ieder zijn ding!
Lara_Silver schreef:Ik zou ook eens de beenstand van je paard na laten kijken en eventueel corrigerend beslag aanmeten, het is niet normaal dat een paard haar benen zo plaatst dat ze elkaar raken, in ieder geval niet in zulke erge mate..
Over de bescherming kan ik je geen raad geven want dat gebruik ik niet.
Lara_Silver schreef:Dan denk ik eerlijk gezegd dat meer weidengang de enige oplossing is (ik weet dat dit echter niet voor iedereen vanzelfsprekend is helaas) maar zo kan je paard wat meer wennen en zal vanzelf rustiger worden op den duur.
Lara_Silver schreef:Ik zou ook eens de beenstand van je paard na laten kijken en eventueel corrigerend beslag aanmeten, het is niet normaal dat een paard haar benen zo plaatst dat ze elkaar raken, in ieder geval niet in zulke erge mate..
Leonieke schreef:Lara_Silver schreef:Ik zou ook eens de beenstand van je paard na laten kijken en eventueel corrigerend beslag aanmeten, het is niet normaal dat een paard haar benen zo plaatst dat ze elkaar raken, in ieder geval niet in zulke erge mate..
Die van mij staat ook perfect op zijn beentjes hoor. En hij loopt zijn been geregeld BOVEN de knie stuk.
EN hij staat ook minimaal 8 uur per dag op de wei. Het HOEFT niets uit te maken. Sommige paarden zijn nu eenmaal maf.
Maar goed, daar gaat dit topic niet over. Het gaat erom WELKE beenbeschermers geschikt zullen zijn.
Leonieke schreef:Lara_Silver schreef:
Maar goed, daar gaat dit topic niet over. Het gaat erom WELKE beenbeschermers geschikt zullen zijn.