Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Needje schreef:Ja, ik vind het best zorgwekkend als ik soms lees waar allemaal geen geld voor is.
Ik weet uit eigen ervaring wat het is om veel geld kwijt te zijn aan DArekeningen. En dan ben ik nog verzekerd ook (gelukkig, anders was ik wel bankroet geweest vrees ik). Maar de gezondheid van m'n paard komt altijd op de eerste plaats. Dus goed zadel, goeie verzorging, voer, medische hulp liever een keer teveel als te weinig enz. Als je geen geld uit wilt of zelfs kunt geven is een paard geen dier voor je. Hoe banketstaaf het ook klinkt.
Needje schreef:NIet banketstaaf bedoeld, maar als je geen geld hebt om een degelijk zadel te kopen wat doe je dan met een paard?
capopjekop schreef:Dus ik denk ook dat je het beste kunt gaan sparen voor een ander zadel. Ik zou het mezelf iig niet vergeven als ik hele tijden met een slecht passend zadel rijdt, terwijl ik ook weet dat het niet past.
Alina schreef:Wat een waardeloos advies
aleida_thijs schreef:De zadelmaker heeft vandaag naar mijn zadel gekeken, en zei dat het te krap ligt, vooral aan de voorkant. Te dicht bij de ruggegraat, mijn paard heeft ook 2 gevoelige plekken...
Ik heb het advies gekregen om een lamsvacht te kopen, zodat het zadel wat hoger kwam te liggen, niet zo krap meer zat, en de druk beter wordt verdeeld.
Wie heeft hier ervaringen mee??
aleida_thijs schreef:Ik heb begrepen uit de reacties
Dat ik dus beter een nieuw zadel kan kopen..
Mijn ouders vinden het geen probleem, maar het moet niet al te duur gaan worden!!
En met deze beslissing ben ik er nog niet, want hoe weet je nou dat de zadelmaker, die het nieuwe zadel gaat controleren, gewoon maar wat zegt om geld te vangen??
Dat kan ook altijd nog...
Het kost ook ontzettend veel tijd, en de kans is groot dat het alsnog niet past. Of het ligt alleen de eerste 3 weken goed.
En je bent volledig afhankelijk van zadelmakers, om je te laten vertellen wat het beste is. En dan heb je ook nog verschillende makers met verschilende meningen, hoe weet je nou in godsnaam wat het beste is??!!
Dat moet je allemaal oplossen, en aangezien ik de rug van mijn paard al stukgereden hebt (2 gevoelige plekken waar hij 'inzakt'), het lijkt soms wel alsof je beter helemaal niet moet rijden :'(
Citaat:en zei dat het te krap ligt, vooral aan de voorkant. Te dicht bij de ruggegraat