Een passend zadel gezocht HELP (lang benen en korte rug)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amulet

Re: Een passend zadel gezocht HELP (lang benen en korte rug)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:21

Ik heb voor mijn haflinger ook een Massimo en ik ben er erg over te spreken! Hiervoor heb ik een stubben gehad, die was aangepast op mijn vorige haflinger, maar die kreeg de zadelmaker maar niet passend op mijn huidige pony. Opzich jammer hoor, ik vond de stubben prima zitten, maar de massimo past stukken beter en die zit mij ook goed.

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 14:43

zadelboer en fjordnina. Thanx voor jullie tips. Ik ga het proberen te vinden en ga verder info zoeken over het mamiso zadel.

Meerdere tips zijn altijd welkom Tong uitsteken Haha!
Verder mag wat mij betreft er een slotje op.

Mips

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:19

Hoi ik heb nog een tip voor je. Ik heb zelf een soortgelijk probleem. Ik schijn ook een lang bovenbeen te hebben (is echt heel lastig) Mijn pony heeft een gemiddelde tot korte rug. Ik heb een exselle geprobeerd. Een engels merk. Ik zat daar heerlijk in, alleen kloptje de vrongen niet helemaal met mijn knieën (ik denk dat jij dat ook zult hebben, je knie hangt dan zo 5 cm lager dan waar hij zou moeten hangen). Nu heb ik datzelfde merk alleen een ander type (luciene). Ik ga het morgen passen, maar ik heb goede hoop.
Misschien moet je daar eens naar kijken. Succes ermee.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:50

MysticTinker schreef:
Wat vind je van boomloze zadels, zoals barefoot? Dan komt er alleen druk op op die plekken waar je zelf zit, dus ook prima voor een korte rug.

hmmm... geen drukverdeling dus. daar is een zadel juist voor. als je constant zonder drukverdeling rijdt kan je donder zeggen op verdrukte en gestresste zachte weefsels. niet doen dus.

WOW maakt zadels waarbij een 18 inch zitting op een boom gemaakt kan worden die de lengte heeft passend bij een 17 inch zadel, misschien is dat een optie?

zelf heb ik ook een erg kort paardje, maar gelukkig ben ik zelf ook niet erg groot. ik heb de zadelmaker laten komen met een bus vol zadels, en daar zaten er drie tussen die geschikt waren. ik heb nu een euroriding.