Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Oakland1990 schreef:Mijn reacties zijn idd een beetje overdreven, maar ik heb al tig keer vriendelijk geprobeerd en dan dringt het bij de meeste niet door, vandaar.
Oakland1990 schreef:Dat iedereen zo blind is!? Gelijk de problemen op het zadel afschuiven! Het kàn inderdaad aan het zadel liggen, maar dat is niet zeker geweten. Ten eerste is winterhaar veel brozer dan zomerhaar en breekt een een stuk sneller dan "gewoon" haar. Mijn paard heeft kale plekken op de hals van de teugels, de wrijving scheurt het haar weg, maar ook op de plekken waar het tuig stil ligt schuurt het af. Ik raad jouw een volledig schapenwollen bontje aan en desnoods een zadelmaker.
Oakland1990 schreef:Ik bedoel zo'n dekje in zadelvorm dat lang de onderzijde is afgezet met bont, en dit zonder pad of dergelijke er onder.
Oakland1990 schreef:Met te rechte dekjes heb ik het ook vaker dan met van die gevormde. Vooral aan de achterkant van het zadel en aan de singel.