Verschil ongebroken en enkelgebroken bit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Re: Verschil ongebroken en enkelgebroken bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:57

mijn paard met een heel klein bekkie rijd ik het liefste op een ongebroken bitje. Hier reageert ze het fijnst op zonder heftige reacties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:19

angel2007 schreef:
runningkawa schreef:
Maar dan rij je toch met veel druk delerium?
Dat is waar het mij om gaat Lachen
Dat stukje in de tekst.
En dan heb je ook je middenstukje van een dubbelgebroken bit in de wang zitten...ook dat zal vast niet lekker zijn voor de wang Lachen

Ik vraag me af hoe jij een bit bij een paard in hebt als het middenstuk in de wang zit???

Ik snap je vraag niet met mijn quote en vorige berichten samen? Lachen

Socraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:40

Angel2007, ik hang de bitringen achter zijn oren en knoop dan de slof door zijn neusgaten via de birtingen welke nog steeds achter zijn oren zitten en trek dan zijn bit door de mond........of moet het niet zo????? Slapen

Socraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:47

Wat ik al aangaf eerder in mijn verhaal. Mijn paard bleek lichamelijke klachten te hebben, zat helemaal vast waardoor hij op welke hand ook telkens stelling naar links aannam. hij trok als het ware zelf de rechterteugel uit mijn hand, die wou hij niet loslaten. En als je dan niet echt kundig bent, zoals ik in dit geval en terugtrekt aan rechts is het niet zo moeilijk om dat rolletje in zijn wang te krijgen, dat blijkt dus! Maar ik ben blij dat ik erachter ben gekomen zodat ik deze fout niet weer maak. Gelukkig leer ik van mijn fouten en gebeurd dit niet weer. Hij loopt nu trouwens weer goed na behandeld te zijn en met een ander bit.