Kwaliteit van een wintec zadel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re: Kwaliteit van een wintec zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:03

Ik heb de Wintec Pro dressuur gehad. Fijn zadel voor € 500.00 kreeg ik hem aangepast door een goede zadelmaker aan huis op mijn paard. Zaten gewoon leren beugelriemen + beugels bij en leren singelstoten, zadelhoes en singel. Zo had ik toch een fijn zadel voor een leuke prijs, lekker licht en niet invetten Pling

jut87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:17

Klopt het dat de suede uitvoering een ramp is met regen?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:23

Wij hebben al jaren een Wintec dressuur pro cair. We hebben wel de singelstoten laten vervangen. Het is een goed zadel en de verwisselbare boom is ideaal. Wel vind ik vergeleken bij de meeste leren dressuurzadels dat de zit minder diep is. Verder vind ik dat bij alle Wintecs de zitting nogal hard is. Bij lange buitenritten vind ik dit niet zo prettig. Ze hadden best een gellaagje bij de zitting kunnen doen. Ik heb wel eens gehoord dat de kunststofzadels de regen "opzuigen", maar wij hebben er nooit last van gehad.

endorable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:07

hoi
ik rij momenteel ook af en toe op[ een wintec zadel maar ben er niet echt tevreden over.
Je merk echt dat het kunstof is, ook bevalt mij het model niet. Ook een nadeel t.o.v. leer is dat het zich niet vormt naar je zit of het paard.
Heb het bij andere mensen ook wel is horen piepen, dat de laarzen over het kunstof glijden. Echt irritand.

Ook gaan naar mijn idee een goed leren zadel langer mee, en die zijn tweede hand ook wel goed te vinden.
Zelf heb ik een tweede hans barnsby die goed bevat en best goedkoop was.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:19

Ik heb een wintec 500 dressuur. Ben er erg tevreden mee, zit goed, ligt lekker op mn paard en de kwaliteit vind ik ook goed!
En dat je die bomen kunt verwisselen is echt ideaal! Heb ik vorig jaar ook laten doen, dat scheelt je heel wat geld Lachen

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:24

ik heb een tijd op 500 dressuur gereden, nu geloof ik 2000 vzh zou dat kunnen?

vind het ideale zadels, licht, onderhoudsvrij, als ze onder de modder zitten haal je het er zo met een doek af en de verwisselbare bomen zijn ook erg handig !

(wel denk ik dat die singelstoten die kunststof of wat het ook zijn elk moment breken maar toch doen ze dat niet, hebben dit er meer? zit zon knak in maar word niet veel erger)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:28

Ja dat heb ik ook Ja Maar heb niet het idee dat het elk moment af kan knappen ofzo..

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:36

Die singelstoten moeten jullie wel in de gaten houden. Ik heb ze al moeten vervangen en je moet er niet aan denken dat ze het ineens tijdens het rijden begeven. Als je twijfelt, kun je er altijd even een zadelmaker naar laten kijken.

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:36

de wintec isabella werth heeft wel leren singelstoten. en een extra buitensingel. ook kan je de beugelriemen onder je zweetblad dragen. en de zit is extra diep. echt en stoel waar je op zit

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:55

pompompom schreef:
( even tussendoor trouwens over de wintec, kan het kwaad als je zomers het water in gaat met wintec en al ??,, een paar spetjes kan zowiezo geen kwaad natuurlijk maar helemaal kopje onder is dat erg voor het zadel of kan dit geen kwaad ? )

Nee hoor kan geen kwaad Knipoog . Ik woon aan de zee en ben met mijn paard in een put 'gevallen', we liepen door z'on geul (grote plas water bij eb) en op een moment was het toch heel erg diep Clown . Ben toen toch redelijk nat geweest, mijn zadel ook, heb m'n paard en zadel nadien gewoon afgespoten (vanwege het zout) en laten drogen. Dag nadien gewoon terug mee gereden, was ook niet nat ofzo. Je moet wel opletten dat, als je je zadel volledig nat maakt dat je het op een goede droge plek legt/hangt en dat het wel warm is, ook niets opleggen, dus geen handdoek of hoes! In de winter je zadel mee naar huis nemen is een goed idee Ja (als je de dag nadien wilt rijden).

jut87 schreef:
Klopt het dat de suede uitvoering een ramp is met regen?

Je zit op het gedeelte met de suede Knipoog . Ik heb trouwens 2 zadels met suede waar ik ook mee rijd in de regen (alleen regen, dus niet mee gaan zwemmen of de lans erop zetten anders moet je je zadel mee naar huis nemen als je de dag nadien er mee wilt rijden!).
Tip voor in de winter: als je zadel echt heel nat is van de regen kun je je zadel een beetje afdrogen met een handdoek en daarna gewoon in je kast leggen, wel niets op je zadel leggen van hoes ofzo.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:02

Ik heb sinds een maandje een wintec veelzijdigheid 2000.

Ben er tot nu toe zeer tevreden over! Mijn paard is nog maar 3,5 en groeit dus nog, dus vind het ideaal dat je de boom kunt verwisselen. Ik kan trouwens ook de beugels onder het zweetblad doen hoor! En leren singelstoten!

Ik heb wel dat cair in mijn kussens. Dit verdeelt de druk beter dan "gewone" kussens. Heb beide gevoeld en vind dat air erg prettig! (en m'n paard gelukkig ook Knipoog) Mensen van de winkel én de zadelmaker raadde het beide aan!

Ze zijn ook nog eens zeer makkelijk in onderhoud!

Dus ik ben er erg blij mee! Haha!

supermopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:08

De kwaliteit vind ik goed van de zadel, mocht er er een kopen raad ik je een cair aan. Wintec geeft wel erg weinig steun in de rug, met model Isabelle Werth is het wel lekker rijden.

neutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:08

hoi ik heb me vorig jaar ook een wintec cair
vzh gekocht, ik vind per het super fijne zadels,
het is al mijn 2 de:D wintec zadel
en ind is het heel fijn met de verstelbare boom Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:55

x_Katja_x schreef:
ik heb wel dat cair in mijn kussens. Dit verdeelt de druk beter dan "gewone" kussens. Heb beide gevoeld en vind dat air erg prettig! (en m'n paard gelukkig ook Knipoog) Mensen van de winkel én de zadelmaker raadde het beide aan!

De zadelmaker Verward Vraag mij af of hij/zij weet wat het inhoudt.... Cool

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:59

Zou het eerder slecht vinden als de zadelmaker niét weet wat het inhoud.. Deze zal toch op de hoogte moeten blijven van de veranderingen etc. van zadels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:03

Een zadelmaker die cair aanraadt, lijkt mij niet te weten wat het inhoudt.... Het doet nl niets. Zit alleen maar in de weg in het kussen, en heeft niets met lucht te maken.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:05

Waarom zou het dan in de weg zitten? Verward

En als het nergens goed voor was zouden niet alle nieuwe wintec modellen met cair gemaakt worden lijkt me Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 12:51

De reden dat ze wintecs met cair uitvoeren is puur en alleen geld. Men betaald meer voor cair. Omdat men denkt dat het flair is.
Het is geen flair, want dat is gepatenteerd, dus moesten ze iets anders verzinnen, en dat werd cair.

summer1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 13:36

wintec is inderdaad een erg goed zadel:D ik rijd mijn les paardje van de manege ook met een wintec veelzeidigheids zadel.. het is erg lekker en zit niet zo stroef en hard als sommige zadels:D

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 14:15

Oke, bedanktvoor al jullie reacties!! Haha!

Als jullie mochten kiezen, zouden jullie dan gaan voor de:

Wintec 500 dressuur (zonder suede)
óf
Wintec Pro dressuur (met suede)

En waarom?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:19

ik had de wintec 500 vz,maar dat vond ik geen lekker zadel,ik heb een zadel met kniewrong nodig en een diepere zit,dus toen heb ik een euroriding jade gekocht(het nieuwe model met de bovenwrongen)en daar ben ik erg tevreden mee Haha! dat ik hem nou 1 keer in de maand ofzo moet invetten,vind ik dan weer niet erg Knipoog bij sta-rho is het zadel zo'n 750 euro,voor een lekker leren zadel ook niet echt duur vind ik Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:28

Wintec PRO(zonder cair), waaron? zie mijn eerdere post.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:00

Ik heb een wintec gehad.. maar als je van zach houd en een beetje houvast is een wintec niet aan te raden met een bokkensprong en steigersprong kan je weinig tot niet in het zadel blijven en het zitvlak is ook nog eens erg hard en vrij vlak.. waardoor je geen steun heb..

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:12

Ik heb een wintec dressuurzadel en ben er zeker tevreden over Lachen

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:09

en weten jullie welke toebehoren er bij zitten? de wintec webbers als beugelriemen neem ik denk ik aan? en welke maat singel? en zijn het ook kwalitatief goede beugels of verroesten ze wel deels na een tijdje?

Dan nog een ander vraagje: de mensen die de singelstoten hebben vervangen.. na hoelang was dat? al binnen een jaar of veel langer? en wat betaal je we voor om er dan leren singelstoten op te laten zetten?