pompompom schreef:( even tussendoor trouwens over de wintec, kan het kwaad als je zomers het water in gaat met wintec en al ??,, een paar spetjes kan zowiezo geen kwaad natuurlijk maar helemaal kopje onder is dat erg voor het zadel of kan dit geen kwaad ? )
Nee hoor kan geen kwaad
. Ik woon aan de zee en ben met mijn paard in een put 'gevallen', we liepen door z'on geul (grote plas water bij eb) en op een moment was het toch heel erg diep
. Ben toen toch redelijk nat geweest, mijn zadel ook, heb m'n paard en zadel nadien gewoon afgespoten (vanwege het zout) en laten drogen. Dag nadien gewoon terug mee gereden, was ook niet nat ofzo. Je moet wel opletten dat, als je je zadel volledig nat maakt dat je het op een goede droge plek legt/hangt en dat het wel warm is, ook niets opleggen, dus geen handdoek of hoes! In de winter je zadel mee naar huis nemen is een goed idee
(als je de dag nadien wilt rijden).
jut87 schreef:Klopt het dat de suede uitvoering een ramp is met regen?
Je zit op het gedeelte met de suede
. Ik heb trouwens 2 zadels met suede waar ik ook mee rijd in de regen (alleen regen, dus niet mee gaan zwemmen of de lans erop zetten anders moet je je zadel mee naar huis nemen als je de dag nadien er mee wilt rijden!).
Tip voor in de winter: als je zadel echt heel nat is van de regen kun je je zadel een beetje afdrogen met een handdoek en daarna gewoon in je kast leggen, wel niets op je zadel leggen van hoes ofzo.