Zadelmerk Pfiff/duitse merken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PollyB

Re: Zadelmerk Pfiff/duitse merken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:27

Het zadel heette Beauty... Dat stond erop als ik het zweet blad op tilde Knipoog. En ik had hem ook niet bij zadel markt gekocht Nagelbijten / Gniffelen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:36

de beautys zijn idd nog net ff goedkoper als de baseline
een zadel van kaal 125 euro ..
das niet een aanbiedings prijs nee standaard

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 13:59

Je hebt het in je titel over Pfiff en andere Duitse merken. Ik heb een vzh zadel van Solibel, ook een Duits merk. De frontriemen kent bijna iedereen wel van dit merk, met zo'n druppel. Ik vind de kwaliteit zeer goed, voor een betaalbare prijs, vergelijkbaar met Lemetex. Ze hebben ook allerlei dressuurmodellen, als je even googled op Solibel.

lindenhofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:06

Ik heb een dressuur zadel van Pfiff, de Vienna. OK dan!
Een super zadel van zeer goed leer. Heb hiervoor een Stubben gehad, maar vind deze echt beter !!
Het is wel een van hun duurste zadels. Ik denk dat de goedkope zadels van een mindere kwaliteit zijn. Maar daar is de prijs dan ook naar. Er zitten dus echt wel goede zadels in hun assortiment !!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:55

suffie schreef:
Je hebt het in je titel over Pfiff en andere Duitse merken. Ik heb een vzh zadel van Solibel, ook een Duits merk. De frontriemen kent bijna iedereen wel van dit merk, met zo'n druppel. Ik vind de kwaliteit zeer goed, voor een betaalbare prijs, vergelijkbaar met Lemetex. Ze hebben ook allerlei dressuurmodellen, als je even googled op Solibel.

vind de sollibels persoonlijk beter Bloos
lever beide merken, dus dar ligt het niet aan

nog een ander duits merk
sommer .. die is nog een klasse beter Vork

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:21

Ratjetoe schreef:
Ik heb zelf de Pfiff Amaretto dressuur gehad en dat was zeker weten geen zadelmarkt zadel, maar vergelijkbaar met een Kentaur. Nieuwprijs van het zdel was ook dik over de 1000,-!
Pfiff heeft idd ook een goedkope lijn, net als de baseline van Divoza.

Klopt, want ik heb een springzadel van Pfiff (de Gotthard) en dat is werkelijkwaar een plaatje.
Ligt super en zit super, mijn zadelmaker vroeg zelfs hoe ik er aan kwam Haha!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:30

Wij leveren ook de Pfiff zadels en vind het goede zadels hoor, zeker voor die prijs!
Het ligt er maar net aan in welke prijsklasse je er eentje uitzoekt, maar dat vind ik niet meer dan logisch.
Zelf heb ik voor onze welsch ook een Pfiff New Lord in gebruik voor de bijrijders en dat zadeltje ligt er prima op en houdt zich goed! Bij de goedkopere zadels is het een kwestie van goed onderhouden omdat de verf bijvoorbeeld net iets minder is. Voor het oog vetten de bijrijders dat zadel dus ook net ff iets vaker in dan ik bij mijn duurder type doe, dan ziet het er langer mooi uit. Zadel ligt prima op de pony en ze kunnen er heerlijk mee rijden; niets mis mee dus.
De Kentaur vind ik persoonlijk echt een zaaaalig zadel om mee te rijden Haha! en van goede kwaliteit.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:51

Nou. Ik kan me in veel reacties absoluut niet vinden. Zo goedkoop was myn zadel niet, maar hij ligt perfect (op allerlei paarden, hij lag op een NRPS, KWPN & nu op een Fries)... Pasvorm is dus super, en de kwaliteit van het leer is perfect. Zeker als je ziet hoe mooi hij nog is na jaren dagelijks gebruik. Als je hem zo nu en dan na laat kyken (doe ik zelden) en hem indien nodig op laat vullen is het een super goed zadel waar je jaren plezier van kunt hebben. En na veelvuldig gebruik is myn zadel laatst sinds hele lange tyd weer nagekeken en hoefde hij zelfs niet eens opgevuld, hij was nog in prima staat. Daarnaast zit het zadel ook nog eens heel lekker en staat hy mooi.

Wij hebben thuis pensionstalling, en sinds myn Pfiff, en na enkele tests van pensionklanten, hebben nu nog 2 of 3 andere mensen bij op stal er ook 1. En die zijn er net zo over te spreken als ik.

Naar mijn mening is de PFIFF een absolute aanrader!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:53

Heb trouwens de PFIFF Amoretto dressuur, en trainde een tydje een paard van stal en die had het Fryso (Phryso of wat dan ook) er op liggen, eveneens een heerlyk zadel.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:53

een goedkoop goed zadel bestaat gewoon niet..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:27

_Veronique_ schreef:

want ?? en het is ook maar net wat je goedkoop vind he Knipoog

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:47

Goede kwaliteit leer enz. kost nu eenmaal wat Knipoog

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:49

daarom kan een zadel nog wel goed zijn hoor , blijft misschien alleen iets minder lang mooi, en dat nog niet altijd

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:51

Ik heb de pfiff Amaretto en ik vind het een geweldig zadel! ik heb hem alweer een heel aantal jaartjes en hij rijd nog steeds heeeeerlijk!

En goedkoop was die niet nee!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:06

Arabian_Girl schreef:
_Veronique_ schreef:

want ?? en het is ook maar net wat je goedkoop vind he Knipoog

Het is maar net wat je goedkoop vind, dat klopt. Er stond laatst een artikel in ik geloof het bit, als je dat leest dan snap je wat ik bedoel.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:07

PollyB schreef:
Niet doen. Ze stoppen de meest rare dingen in de vulling en de boom zakt door. En het leer slijt echt super snel. Je kan beter iets meer door sparen en een goed 2e hands zadel kopen.

Helemaal mee eens. Een bekende van mij heeft dezelfde nare ervaringen met het merk [PFIFF] als hier staat.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:16

De bit heb ik helaas niet. Zadelmarkt zadels oke die zou ik ook niet hoeven.Maar die zijn toch wel een stuk goedkoper dan deze.
Wintecs zijn ook goedkoop en ben daar toch wel tevreden over Ja

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:28

wintec past ook niet altijd
dan heeft de nog goedkopere kr (betaal je nog niet zoveel voor de merk naam)
nog een betere ligging en slijt iets minder
gaat minstens zo niet iets langer mee als de wintec
ook idem verwisselbare boom systeem

beide niet duits Knipoog

Beppeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:57

Ik heb een Pfiff Amaretto (overgenomen van Ratjetoe, die al een antwoord had gegeven) en ik ben er heel erg tevreden over. Hij paste heel goed op mijn vorige paard en ook op m´n nieuwe ligt hij prima. Het is een heel fijn zadel om mee te rijden, hij zit heerlijk en blijft erg mooi. Iedereen die bij ons wel eens op mijn paard zit is er helemaal lyrisch over, een vriendin van stal hheft hem nu zelf ook voor haar paard gekocht.
De andere types ken ik niet, maar de Amaretto is een prima zadel!

phineke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:30

Iemand ervaring met lord zadels? *D
Heb een lord zadel op het oog,om te kopen voor mijn merrie.
Maar ik wil eerst weten of het goede zijn enzo :(:)
Iemand ervaring met lord?
laat het me weten hé ;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:31

Rommel.

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:19

ik heb een pfif springzadel en vind het echt super fijn zitten en het ligt nog mooi op mijn paard ook.
nou had ik wel de duurste variant dus daar kan heook aan liggen.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:51

Ik heb een jaar of 6 geleden een 2e hands Pfiff zadel gekocht bij een ruitersportzaak in de buurt. was in super staat en het lag beter dan de Kieffers en Stubben zadels die ik ook uitgeprobeerd heb. nu gebruik ik het zadel ook voor mn 5 jarige en daar ligt het zadel ook goed op. Ik ben persoonlijk erg blij met het zadel en ik zit er ook goed in. het zadel is nog steeds in goede staat trouwens. meerdere mensen bij mij op stal hebben zo'n zadel en zij zijn er ook tevreden over

ik heb trouwens een dressuurzadel, wat voor een weet ik eigenlijk niet precies :o

en ik heb geen idee hoeveel die zadels normaal kosten...

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:05

Pfiff is een beetje dom in mijn ogen. Die geven zowel hun A merk als hun C en D lijn (minder goede kwaliteit voor ook een kleinere prijs) uit onder dezelfde naam. Goed stom want op die manier hebben de slechtere ervaringen en kwaliteit invloed op de goede zadels maar ook andersom.

Andere merken zoals Wintec/bates, Thorowgood/Fairfax hebben wel andere namen voor de verschillende lijnen uit dezelfde fabriek

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:44

Ik denk dat mensen zich gewoon moeten realiseren dat je voor 300 euro een (goed) nieuw zadel kunt hebben maar je moet alleen niet verwachten dat het zadel na 5 jaar nog net zo nieuw uitziet. Wat je dus weer wel redelijk kunt verwachten van een zadel van 1500 en daarboven.
Bedoel is toch logisch daarbij is het maar net hoe intensief je het zadel gebruikt als je max 2 x per week een uurtje rijdt recreatief kan ook een goedkoop zadel er nog goed uitzien na zoveel jaren. Maar voor intensief gebruik zul je al snel naar een duurder zadel moeten gaan wil je dat binnen en buiten kant lang mooi en goed blijft.
En wat silviabol al zegt vind ik ook wel het is ook wel wat verwarrend gezien ik ook altijd dacht dat Pfiff een goedkoop merk was en dat blijkt dus niet helemaal zo te zijn. En dat kan dus negatief uitpakken.