Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nibbit schreef:Er zijn nu ook bontjes die alleen voor en achter een randje bont hebben, puur voor de sier.
Gewone bontjes zorgen alleen dat de ruimte onder je zadel smaller wordt. Mijn zadelmaker raade me af om er nog mee te rijden. Onder een goed passend zadel is het overbodig
woeliej schreef:Nibbit schreef:Er zijn nu ook bontjes die alleen voor en achter een randje bont hebben, puur voor de sier.
Gewone bontjes zorgen alleen dat de ruimte onder je zadel smaller wordt. Mijn zadelmaker raade me af om er nog mee te rijden. Onder een goed passend zadel is het overbodig
waar zijn die dan te koop?
miamivice schreef:Er zijn wel veel proffesionals die met een bontje rijden of gelpad. Zouden die dan allemaal een zadel hebben dat niet goed past?
oneilltje79 schreef:@ x-laura: Wie betaald ze dan om met bontje te rijden?
Wij kunnen er op stal nog wel een aantal gebruiken, dus het zou fijn zijn als diegene ons daar even voor zou gaan betalen.

miamivice schreef:Er zijn wel veel proffesionals die met een bontje rijden of gelpad. Zouden die dan allemaal een zadel hebben dat niet goed past?
x__laura schreef:Het gaat dan ook over de echt bekende ruiters. Ik las enkele dagen geleden nog een interview met Hannelore Volders (Belgisch dressuurruiter), zij wordt gesponsord door Eskadron geloof ik en mag dus enkel die spullen gebruiken. Om op grote wedstrijden duidelijk zichtbaar met het merk Eskadron te rijden, krijgt ze flinke premies.
En hier gaat het dus nog niet eens over iemand van écht internationaal topniveau, dus geloof maar best dat die toppers zeker zo'n sponsor hebben hoor!
MiniMouse schreef:x__laura schreef:Het gaat dan ook over de echt bekende ruiters. Ik las enkele dagen geleden nog een interview met Hannelore Volders (Belgisch dressuurruiter), zij wordt gesponsord door Eskadron geloof ik en mag dus enkel die spullen gebruiken. Om op grote wedstrijden duidelijk zichtbaar met het merk Eskadron te rijden, krijgt ze flinke premies.
En hier gaat het dus nog niet eens over iemand van écht internationaal topniveau, dus geloof maar best dat die toppers zeker zo'n sponsor hebben hoor!
Ze krijgen hier idd een hoop geld voor en geld gaat vóór vele dingen.
Maar met een bontje in de dressuurring heb ik ze nog niet gezien..
Citaat:Ze krijgen hier idd een hoop geld voor en geld gaat vóór vele dingen.
Maar met een bontje in de dressuurring heb ik ze nog niet gezien..
Citaat:In de dressuurring inderdaad niet, ik nam Anky maar als voorbeeld omdat iederéén haar wel kent en ook velen haar volgen.
Bekijk maar eens de foto's van grote springwedstrijden (Mechelen bijvoorbeeld, Google maar eens op afbeeldingen), ze rijden bijna allemaal met bontje, doen ze heus niet zomaar hoor. Enkele jaren geleden had niemand zo'n bontje, ook de profs niet en nu opeens wel?
Ik blijf erbij, één grote hype, niets anders.
Jol1 schreef:Ik heb het een tijdje geleden aan een (goede) zadelmaker gevraagd en er was niets op tegen om met een bontje te rijden. Wel heeft het meer effect als je het bont direct op de rug gebruikt en niet met nog een dekje ertussen. Zo'n bontlaag is niet eens veel dikker dan een Anky-pad, het lijkt alleen maar dikker. Als zo'n bontje ook nog de ruggengraat vrijlaat dan is er niets mis mee. Vooral voor paarden met een gevoelige rug is het bont vaak erg prettig. (en nee, die gevoelige rug komt niet door een slecht passend zadel!) Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee.
Jol1 schreef:@MiniMouse, dat is helemaal waar! Maar ja, de meeste mensen gebruiken het bontje ook niet helemaal zoals het bedoeld is.