Ervaringen Limited Edition 2008 IHP???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1989

Re: Ervaringen Limited Edition 2008 IHP???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:36

WildChild schreef:
Jeetje ik ben nu toch wel heel benieuwd. Ik ben vooral op zoek naar een zadel met een goede diepe zit, heeft dit zadel dit echt? Dat vind ik namelijk moeilijk oordelen van een foto. En wendy; welke kleurstelling heb jij gekozen? Heb je een foto van jouw zadel?

hoi dit zadel heeft egt een goede diepe zit en zit erg zacht.
ik heb voor de hele zwarte gekozen omdat die met bruine bies te smal uitviel in extra brede boom en iets te smal was voor mijn haf.
van de foto via marktplaats is het moeilijk te zien de diepe zit maar dit zadel heeft het echt.
ik zelf heb nog geen foto van mijn zadel maar zal er snel even 1 maken voor je

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 23:24

Dat zou ik super vinden. Ik zal eens aan een mod vragen of het mogelijk is dit topic te verplaatsten naar harnachement, zoals het topic over het HB hoofdstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:36

EA GZ DI --> HAR.

EA GZ DI is bedoeld voor als je ervaringen wilt vragen met de betrouwbaarheid van de verkoper bijvoorbeeld. De concrete producten horen thuis op HAR Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:44

nouja, voor mijn kant zijn eigenlijk beide welkom maya Knipoog

Ik heb weer reactie op mijn mail gehad, maar dat komt er eigenlijk op neer (mijn vraag was nogmaals waar de zadels gemaakt worden) dat ik maar moet komen kijken.
Ik ben serieus geinteresseerd, maar van zo''n antwoord krijg ik een onderbuikgevoel.
Als dit zadel zo geweldig is, waarom is het dan alleen bij hun verkrijgbaar? Ja, omdat het speciaal voor hun gemaakt wordt, maar die maker is toch ook niet achterlijk? Is niet echt een commerciele gedachte.
Ik blijf het een ontzettend gaaf zadel vinden, maar zit heel erg in tweestrijd. Het is nieuw, ze geven garantie, maar hoe gaat het qua service straks als er iets niet goed blijkt te zijn?
Ik wil in het leven best weleens een gokje wagen, maar een gokje van 440 euro?

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 19:10

Zo denk ik er ook over , ik heb een lekker zadel ( Ainsly) maar die is te smal. Ik moet deze ook eerst nog verkopen.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:39

Ja. Wij zijn op zoek naar een zadel maar dit is echt een van de weinige mooie zadels met diepe zit die in ons budget vallen. Op welke kleurstelling hebben jullie je oog laten vallen? Ik heb al wel opgemerkt dat er verschillende modellen zijn. Vergelijk het effen zwarte zadel maar eens met het zwarte zadel met beige tinten; de zweetbladen zijn heel anders en het zwarte zadel met beige accenten lijkt ook een diepere zit te hebben..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:45

ik ga voor de bruine (2 tinten)

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 23:15

Wendy, heb jij ondertussen foto's gemaakt van je zadel? Ik ben nl. nog steeds er benieuwd naar ervaringen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:21

Ik ben er geweest, zeer vriendelijke, behulpzame mevrouw. Zadel was net te breed voor mijn haf. Het leer is beter dan zadelmarkt, maar ook weer niet te vergelijken (vind ik) met bijv de 2e hands ainsley die ik nu heb

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:24

ik ken ook mensen die deze zadels hebben
Ze zijn bij ons op de manege geweest en daar heb ik van geleerd dat je de gene die ze komt passen niet altijd moet geloven op pasvorm.

Pony op stal kreeg een nieuw dressuurzadel omdat vzh niet goed lag bla bla bla.
Vrouw vertelde dat het perfect lag, sja de eerste dag wel. Dagen erna ging het steeds slechter liggen, dus die vrouw mocht weer terugkomen en deed dat ook netjes. Ander zadel en dat ligt tot nu toe goed.

Ik vind wel dat hun service erg netjes is. Ze nemen de tijd voor je en al leg je er 100 keer een ander zadel op ze blijft vriendelijk.

Qua leer weet ik eigenlijk niet, sommige waren netjes en sommige leken wel karton.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 23:33

Ik heb nu een Ainsly voor de een en een Rossner voor de ander. Zitten beiden erg lekker. Morgen komt er een zadelmaker om te kijken of mijn Ainsly verbreed kan worden. In principe kan dat wel, maar mijn paard heeft een wat korte rug.

noukstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:31

Hallo,

Zijn er al mensen die dit zadel hebben gekocht?
Ik vind ze zelf ook heel mooi en ben dus ook op zoek naar info.
Ben heel erg benieuwd naar de reacties Lachen

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 18:48

Ik ook. De zadelmaker is ondertussen geweest. Omdat mijn merrie rondgeribd en weinig schoft en schouder heef t, is er volgens haar geen zadel te krijgen dat past. Ik moest maar stoppen met rijden. Huilen Ik vind een paard van 13 jaar een beetje te vroeg voor een pensioen en mijn paard wordt er niet gelukkiger op als ze niets meer doet.

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:46

noukstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:50

Ik had ook op zoekfuncie gezocht en alles doorgelezen. Maar is allemaal al van een poosje geleden. Wilde graag even weten hoe de zadels zijn na enige tijd. Vandaar de vraag hoe de zadels zich houden en hoe de ervaringen zijn na verloop van tijd.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:38

Jeannette schreef:
Ik ook. De zadelmaker is ondertussen geweest. Omdat mijn merrie rondgeribd en weinig schoft en schouder heef t, is er volgens haar geen zadel te krijgen dat past. Ik moest maar stoppen met rijden. Huilen Ik vind een paard van 13 jaar een beetje te vroeg voor een pensioen en mijn paard wordt er niet gelukkiger op als ze niets meer doet.

ik zou eens een PB naar Batje sturen. Die heeft ook zo een [pony.
Zij heeft nu een zadel aangemeten door Daaleman en die ljjkt goed te passen.

Verder als je geld genoeg hebt is de Danny Kroetsch ook wel iets..... Haha!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 17:53

Geld genoeg, met 2 paarden , huis etc. Dacht het niet. Zadel aanmeten geeft nooit de garantie dat het dan past en goed ligt.. Dan zit ik met een duur zadel.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:55

Dat klopt, maar Batje heefft ook een arabier met dezelfde problemen als die jij noemt. Daaleman heeft haar een goed passend zadel aangemeten. Daaleman zitten rond de 1500 euro.
Danny Kroetsch zadel zitten rond de 3500 euro maar ik heb daarnog nooit een slecht verhaal over gehoord. WOW zadels is ook een oplossing.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:21

hoi,

ik heb 24januari dit zadel gekocht en ben er nog steeds zeer te spreken over.
het leer blijft netjes soepel en blijft super liggen op mijn pony

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 22:29

Is dat voor op je Haflinger in je profiel? Heeft ook niet zoveel schouder, maar mijn Arabier is wat rondgeribder.
En op zich zit mijn Ainsley erg lekker, maar ik wil zo graag zonder voorsingel rijden.

noukstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:51

Ja dat klopt zadel is voor haar.
Hafling/fjord een goede kruising de een zegt haflinger de ander weer fjord Lachen
Het zadel wat er nu opligt is niet van mij, die leen ik tot ik zelf een zadel heb.
Ik denk dat ik gewoon even heen ga Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:08

Hey mensen,

Ik ben van plan om de zadelservice langs te laten komen. Als het er daadwerkelijk van komt, zal ik foto's maken en een uitgebreid verslag hier neerzetten. Ik ben wel heel benieuwd, vind het ook wel spannend, maar als er niks bijzit dan koop ik gewoon geen zadel. Heel jammer van die voorrijkosten dan. Ik zorg dat er een kundig iemand bij is, want zelf heb ik niet zoveel verstand van zadels die passen of juist niet passen. Ik weet namelijk niet of die mevrouw dat wel heeft.

noukstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:10

Ik ben heel erg benieuwd.
Ik heb inmiddels een tweedehands kieffer gekocht maar het zadel waar deze topic over gaat vind ik persoonlijker mooier Lachen
Ik hou het in de gaten Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:05

Wendy1989 schreef:
hoi,

ik heb gister dit zadel gekocht en ik moet zeggen een fantastisch zadel.
over de kwaliteit kan ik niet heel erg veel kwijt maar het leer is erg mooi en al aardig soepel.
het heeft een goede en hele zachte diepe zit en ligt super op mijn pony.
ik heb een extra wijde boom voor mijn haflinger en sluit overal erg mooi aan.
het zadel zit echt als een stoel ik kan dit zadel je echt aanraden ik heb in veel zadels gezeten maar vergeleken met dit zadel is dit ook echt een topper

Kun je er een foto van maken op je paard?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:34

Ik ben ook erg benieuwd. Een stalgenootje wil ze ook laten komen voor haar paard. Ik heb ook een nieuw zadel nodig. Maar twijfel gigantisch. Ik weet niet wat de kwaliteit is en hoe het houdt op langere termijn. En voor 400 euro kan ik ook een leuke tweedehands kopen van een goed merk.