inderdaad kantel je de onderkant van je bekken naar voren
en je bovenlichaam zakt wat in elkaar alsof je een stomp in je maag krijgt
haha, wat een beschrijvingen allemaal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kaunos schreef:@Spatter: bedoel je dat je de onderkant van het bekken naar voren kantelt? Ik bedoelde namelijk dat je de bovenkant naar achteren kantelt en dus de onderkant naar voren. Mijn buikspieren aanspannen kan ik alleen maar goed als ik dat doe, maar dat is dus hetzelfde als jij bedoelt, als je dat tenminste bedoelt. Maar goed dat je het aanhaalt, want dit is typisch iets wat tot grote verwarring kan leiden!
dapperdier schreef:Hij moet stoppen leuk vinden! stop=rust=beloning=fijn! Met een scherper bit wordt het echt niet leuker!
shirefan schreef:Leuke bijkomstigheid is dat de eigenaar ook uit zaanstad komt net als ik, ik hoorde het direkt:= !!!
Judith_VB schreef:shirefan schreef:Leuke bijkomstigheid is dat de eigenaar ook uit zaanstad komt net als ik, ik hoorde het direkt:= !!!
Heeft hij nu ook nog een hues met een tuentje (vertaling in het NL een huis met een tuintje)??![]()
storrum schreef:dapperdier schreef:Hij moet stoppen leuk vinden! stop=rust=beloning=fijn! Met een scherper bit wordt het echt niet leuker!
Ga eens een half uur galopperen en zeg dan ho. Wedden dat hij het leuk vind?
spatter schreef:behalve als je een paard hebt wat graag galopeerd, dan bouwt hij steeds meer conditie op en kun je op den duur een uur wachten voor hij het leuk vind om te stoppen
Ik denk dat bij deze ingrepen dit niet alleen met een Myler zal kunnen gebeuren, maar bij elk ander bit met een rolletje/busje.Citaat:Deze problemen werden alleen maar erger en er kwam vluchtgedrag bij kijken zodra ik rechts erbij pakte en dat was voor mij een reden om dus op zoek te gaan naar de oorzaak. Wat de oorzaak was laat ik nu even ter zijde, lang verhaal. Maar wat de consequentie was van dit alles is dat mijn paard zijn rechterwang nogal kapot bleek te zijn
Helaas toch niet. Hoe dunner het bit hoe kleiner het oppervlak wat kontakt heeft met de mond/lagen. Bij gelijke druk van de teugels is een dunner bit dus idd scherper als een dikker bit.Citaat:Mensen welke zich niet hadden verdiept in Myler wisten mij altijd te vertellen dat gezien de dikte van het bit, best dun, het een zeer scherp bit zou zijn. Dit is complete onzin.
shirefan schreef:Hij zei ook, dat het bij koudbloeden niet zo heel veel voorkomt, omdat zoals je bij de "gewone" paarden ziet, de mensen steeds luxer willen fokken in het hoofd en daardoor onstaan er ook sneller problemen in het gebit. Een koudbloed is en blijft grover, dus natuurlijker.