hoe ligt dit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hoe ligt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:15

Bandida schreef:
Wel een truukje. Als het zadel zonder singel niet van zijn plaats komt als je je paard aan de hand een klein drafje laat maken ziet het er goed uit. Pasop, zadel kan dus wel vallen..
.

Lijkt mij een onhaalbare zaak.... Zeker bij een lichtgewicht zadel.
Overigens vreemd trucje, een veels te breed zadel blijft dan ook ' goed' liggen...

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:19

karev schreef:
okay, thnx!, maar opzich is een wintec toch niet een heel groot zadel ofwel? Ik bedoel, ik heb wel een 18 inch nodig, maar in wat voor zadel kom je dan, als ie te groot voor de pony is?

Op mijn e-pony van 1.50 mag niet meer dan 17 inch(zonder keilkussens) i.v.m. de lengte van een groter zadel,anders komt er druk waar geen druk mag zijn.
Daarbij zijn echte keilkussens dan ook zeker niet aan te raden.

Wanneer je zadel wel te lang is kan je pony daar echt vast gaan zitten.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:33

Bitch schreef:
Lijkt mij een onhaalbare zaak.... Zeker bij een lichtgewicht zadel.
Overigens vreemd trucje, een veels te breed zadel blijft dan ook ' goed' liggen...

Nee, je moet kijken hoe het beweegt op het paard. Maar nu ik dit schrijf besef ik dat je dat soort dingen eigenlijk niet uitgelegd krijgt in tekst. Straks vraagt iemand 'en waar moet ik dan op letten' .. hmm moeilijk, alles Knipoog
Laat er iemand met ervaring naar kijken is vast een betere tip Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:32

Oke, dan snappen we elkaar Knipoog