Kieffer hoofdstel(Bakstuk breekt zo af)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_92

Re: Kieffer hoofdstel(Bakstuk breekt zo af)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 22:33

Ik laat weten hoe het is afgelopen!
Wat was er precies kapot bij jou hoofdstel?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:49

Er kan altijd wat stuk gaan, bij mij liet het lusje aan de sperriem los. Divoza maakte het zo binnen 5 minuten Ja

max_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:30

Iemand bij ons van de stal had dat ook al. Ik zou terug gaan Cool

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:21

Ik neem aan dat er gewoon garantie op zit.
Zoiets mag niet gebeuren bij een Kieffer.
Ik ben overigens super tevreden over Kieffer, ik heb er 4 hoofdstellen van en de "jongste" is 3 jaar oud denk ik, ziet er allemaal nog super uit!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:28

Oakland1990 schreef:
Kieffer hoort 20jaar mee te gaan bij goed onderhoud.

Dat is mij ook verteld. Mijn moeder heeft een mooie bruin gebombeerde, wit onderlegd van Kieffer die echt minimaal 25 jaar oud is, en nog zgan Ja

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:44

patsur schreef:
Oakland1990 schreef:
Kieffer hoort 20jaar mee te gaan bij goed onderhoud.

Dat is mij ook verteld. Mijn moeder heeft een mooie bruin gebombeerde, wit onderlegd van Kieffer die echt minimaal 25 jaar oud is, en nog zgan Ja

De oude Kieffers wel, maar de nieuwe niet hoor
Persoonlijk ben ik helemaal niet gecharmeerd van Kieffer en ik vind het leer behoorlijk waardeloos, de klacht zoals hier in het topic genoemd word verbaasd mij dus ook helemaal niet.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:48

Ik ben ook geen kieffer fan meer
Het lijkt wel of er een coatinglaag op het leer zit, het kraakt snel
Als je krassen op je leer hebt, blijf je ze ook zien
Passier, Stübben en Döbert blijven veel mooier.
Ik hoop je een nieuwe krijgt ,want na 5 maanden is wel erg snel Scheve mond

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:50

Dat is echt balen Hilde. Hij stond Watch Me zo goed! Ik zou er dan ook zeker mee terug gaan. Ik had voor mijn pony`s ook altijd Kieffer hoofdstellen maar ik heb er nooit problemen mee gehad.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:51

IK heb dit ook gehad met me kieffer hoofdstel!

Zekerweten terug gaan!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:10

Ik heb in november de Kieffer Maya 2 gekocht, pikzwart hoofdstel en na het een maandje gebruikt te hebben komt er onder het zwart ineens groen vandaan bij de onderlegde stukken, dus de neusriem, frontriem en het kopstuk. Alsof het een groen onderlegd hoofdstel is geweest dat ze zwart hebben gespoten. Dus ik afgelopen vrijdag terug gegaan naar de Hippo met de klacht, kreeg ik het gevoel dat ze dachten dat m'n paard langs groene verf had geschuurd. Yeah right! En dan wordt juist de binnenkant van het hoofdstel groen zeker, en daarnaast kun je duidelijk zien dat het groen onder het zwarte vandaan komt en niet andersom. Daarnaast laat ik mijn paarden nooit aan verfblikken schuren Clown Maar goed.... ze zouden contact opnemen met de vertegenwoordiger van Kieffer maar ik heb nog steeds niet gehoord Boos! Ben benieuwd, maar als ze hier niets aan doen dan ga ik er wel werk van maken!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:27

Kymalin schreef:
Ik heb in november de Kieffer Maya 2 gekocht, pikzwart hoofdstel en na het een maandje gebruikt te hebben komt er onder het zwart ineens groen vandaan bij de onderlegde stukken, dus de neusriem, frontriem en het kopstuk. Alsof het een groen onderlegd hoofdstel is geweest dat ze zwart hebben gespoten. Dus ik afgelopen vrijdag terug gegaan naar de Hippo met de klacht, kreeg ik het gevoel dat ze dachten dat m'n paard langs groene verf had geschuurd. Yeah right! En dan wordt juist de binnenkant van het hoofdstel groen zeker, en daarnaast kun je duidelijk zien dat het groen onder het zwarte vandaan komt en niet andersom. Daarnaast laat ik mijn paarden nooit aan verfblikken schuren Clown Maar goed.... ze zouden contact opnemen met de vertegenwoordiger van Kieffer maar ik heb nog steeds niet gehoord Boos! Ben benieuwd, maar als ze hier niets aan doen dan ga ik er wel werk van maken!

Zo had ik een v- frontriem van Dobert met swarovski erin.
Na 4 keer rijden werden de stenen zwart.
Terug gestuurd naar Dobert,krijgen we als antwoord,ja maar je moet em ook niet invetten want dan worden de stenen zwart.
Om te beginnen is dat ding nooit ingevet,ten tweede moet swarovski ten alle tijden zuiver blijven,en al mag ie na 4 keer echt niet daar de jan....... zijn.
Maar afijn,ik wacht nu ong. 2 maanden op nieuw antwoord Koe
Ik heb best redelijk wat kieffer hoofdstellen en er is er maar 1 waar ik niet over te spreken ben.
Dat is de goldline,het goud bladerd van de neusriem af,en de gespen verbladeren helemaal erg.
Heb verder nog de: Maike,Maya,Salzgeber,Bicolor,Insbroek( of hoe je het ook schrijft),Julie,een zwartgevlochten,Silverline,Madonna.
Dus kan best wel zeggen dat ik er ervaring mee heb.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:33

Hmm... dus jij hebt ook een Maya en die blijft wel zwart? Vreemd... Ik heb ook nog een oude Kieffer Silverline, dat ding is denk ik al een jaar of 10 oud en daar mankeert nog helemaal niets aan. Daarom ook des te vreemder dat dit nieuwe hoofdstel na een maandje rijden veranderd in een soort toverbal die van kleur verandert.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:51

Ze blijven bij mij allemaal zwart.
Maar moet eerlijk zeggen dat met zoveel hoofdstellen als ik heb( heb er in totaal in de 20),er hooguit 1 keer per 2 weken een keer mee gereden word.
Dus weet niet hoe het bij intensief gebruik is.
Maar dan nog mag ie niet groen worden en zeker niet zo snel.
Die ronde gevlochten Kieffer is ook zo oud als de weg naar kralingen maar blijft zo soepel en zacht als boter.
Moet wel zeggen dat ik de frontriemen van Kieffer van steeds mindere kwaliteit vind worden.
Wilde vorige week een stang en trens kopen maar de oranje/bruine stenen in de frontriem waren helemaal kaal geschuurd ( terwijl er nog bescherm plastic omheen zat)
Overduidelijk dus plastic.
Dan denk ik bij mezelf,Kieffer gebruik een goede kwaliteit echte steen en gooi dan de prijs wat omhoog.
Kijk als ik bijv. een pagony of een HH koop weet ik dat ik er niet veel van hoeff te verwachten.
Maar met de prijzen van kieffer vind ik dat ie zeker wel met intensief gebruik een paar jaar mag meegaan.
Wat ik ook balen vind van Kieffer is dat er altijd springteugels bijzitten.
Ik vind dat echt niet prettig en kan dus altijd losse dressuurteugels erbij kopen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:05

Tjonge!!! 20 hoofdstellen!!! Haha! Ik heb er 4 voor in totaal 2 paarden en dan zijn er mensen die me daarover de gek aansteken hihihi!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:44

Kymalin schreef:
Tjonge!!! 20 hoofdstellen!!! Haha! Ik heb er 4 voor in totaal 2 paarden en dan zijn er mensen die me daarover de gek aansteken hihihi!

Ik kan nou eenmaal moeilijk kiezen,ze zijn allemaal zo mooi Haha!
Heb vandaag weer een nieuwe besteld en van het weekend worden er weer 1 of 2 besteld.
Heb bij ieder setje een hoofdstel.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:51

Wow! Toe maar... al weer 3 bij de collectie! Ik heb geen eens setjes Nagelbijten / Gniffelen Wel grappig dat je een hoofdstel tik hebt, weer eens wat anders dan een schoenentik OK dan!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:35

Sjuimpje schreef:
patsur schreef:

De oude Kieffers wel, maar de nieuwe niet hoor
Persoonlijk ben ik helemaal niet gecharmeerd van Kieffer en ik vind het leer behoorlijk waardeloos, de klacht zoals hier in het topic genoemd word verbaasd mij dus ook helemaal niet.

Heb ik idd ook over gelezen hier op bokt. Ik heb mijn 3 (of 4/5) jaar oude Kieffer naast die van mijn moeder gelegd, het verschil is gewoon te voelen.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:18

Misschien heeft het hoofdstel wel lange tijd in de winkel gehangen, waar het niet is ingevet. Het kan natuurlijk ook een fabricagefout zijn maar ik vind dat dit bij merken zoals kieffer niet mag voorkomen. Ik heb in 2001 een hoofdstel van Pagony gekocht en dat ziet er nu nog als nieuw uit, ik rijd zo'n 6 keer in de week.

Ik zou gewoon teruggaan naar de winkel en het verhaal uitleggen, als het goed is krijg je dan een nieuw hoofdstel mee of ze bieden je aan het hoofdstel kosteloos te repareren.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 20:46

blacklight schreef:
Dat is echt balen Hilde. Hij stond Watch Me zo goed! Ik zou er dan ook zeker mee terug gaan. Ik had voor mijn pony`s ook altijd Kieffer hoofdstellen maar ik heb er nooit problemen mee gehad.

Het is niet het hoofdstel van Watch Me!
Het is het hoofdstel van Waudrey.

Er zijn dus meerdere klachten, volgens mij is de nieuwe serie niet zo super, maar die daarvoor wel.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:48

Lijkt mij een heul rare kwaliteit leer dan... Zomaar afbreken, ik dacht dat kieffer een goed merk was, bakstukken horen niet zo maar af te kunnen breken. Scheve mond

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:55

1 keer een kieffer gekocht, en nooit meer!
Ik had de Ingmar (dacht ik), mooie brede neusriem (geen aansnoer) wit onderlegd, gebombeerd en een gedeeld kopstuk.

De keelriem was al supersnel lelijk geworden (scheurtjes naast de gaatjes) Denk al binnen een jaar.
Ook is tijdens een strand rit het bakstuk aan 1 kant gebroken. Heb het wel laten repareren toen,maar viel net buiten de garantie.
Niet veel later is ook de teugel gebroken (ook laten repareren). Verder was het nog een best mooi hoofdstel, de neusriem opzich was erg mooi, en zal zeker neit misstaan op een ander hoofdstel.

Een stalgenoot heeft het zelfde hoofdstel als ik had, en haar bevalt het super.
Tussen beide hoofdstellen onderling zat wel behoorlijk kwaliteits verschil.

Mn merkloze hoofdstelletje dat we 10 jaar geleden bij het paard kregen is nog in goede staat, en een stuk prettiger in gebruik.
Heb nu een Stubben 3000 gekocht. Nog even afwachten wat ik daar nou precies van vind...

kuzzie_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:01

Ik heb het ook gehad met mijn kiefferhoofdstel. Alleen was bij mij het kopstuk gebroken, niet het bakstuk. En zo heb ik al wel meerdere slechte verhalen gehoord over Kieffer.
Nee, voor mij geen kieffers meer .

[edit] O, verkeerd gelezen.. Lees nu net dat bij jou ook het kopstuk was gebroken, niet het bakstuk ..
Laatst bijgewerkt door kuzzie_anne op 10-01-08 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:10

Slechte verhalen gaan er over elk merk wel rond.
Heeft 1 iemand een slechte ervaring met een merk, dan heeft een ander het bijna automatisch ook al.

Daarom ga ik alleen uit van persoonlijke ervaring. Ik heb gezien dat er veel kwaliteits verschil kan zitten tussen 2 hoofdstellen van het zelfde type.
Maar dat zal elk merk wel hebben. Even goed vergelijken met andere hoofdstellen dus!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:10

Gebruiken ze wel echt leer, niet geperst karton ofzo? Nors opkijken Heb geruchten gehoord dat de zadelmarkt dit ook doet, maar ik heb tot nu toe (maandje Tong uitsteken) nog goede ervaring met zadelmarkt. (nee niet met de zadels, hoofdstel+borsttuig Knipoog)
Van een vooraanstaand merk als kieffer zou je eigenlijk wel flinke kwaliteit verwachten...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:42

naar mijn idee heb je ook flinke kwaliteit, heb 3 zadels en 4 hoofdstellen. en nog nooit problemen ergens mee gehad! ging een steentje uit de frondriem, werd netjes gemaakt! ook singels zijn super kwaliteit.