Wat is er zo goed aan Anky pads

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Re: Wat is er zo goed aan Anky pads

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:24

Ik vind ze super! Makkelijk in gebruik, liggen goed op mijn paard, nemen goed zweet op, zien er netjes uit zonder allerlei dingen erop, blijven heel lang mooi, etc. etc. Van het weekend heb ik m'n eerst PK setje gekocht, moet zeggen dat PK pads ook prettig zijn. Ze zijn flexibeler en zachter dan de Anky pads.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:30

Ik vind ze vooral super vanwege het zweet opnemen. Dat is écht een enorm verschil ten opzichte van een dekbed Knipoog Daarnaast vind ik ze super functioneel omdat ze dus geen lusjes en klitteband en andere onzin hebben (vroeger knipte ik dat er altijd vanaf) Ik vind het juist een voordeel dat ze geen voorgevormde pasvorm hebben, je trekt ze immers op in de kamer. De Eurostar pads blijven in hun voorgevormde stand staan.

De kleuren kunnen me volledig gestolen worden.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:40

Ik vind ze ook super fijn Lachen Ze nemen goed het zweet op en blijven goed op mijn paarden liggen Ja Daarnaast zijn ze er ook in trendy kleuren Clown

bikkeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:42

Ze zijn gewoon super
en ze liggen ook perfect
en natuurlijk die kleuren ik ben er ondertussen verslaafd aan
Ze zijn lekker dik goeie zweetopname en gewoon altijd weer leuk te combineren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-12-07 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:47

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-12-07 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:36

ik heb tot nu toe alleen een anky pad gebruikt voor wedstrijden. heb hem nog niet zo heel lang, maar tot nu toe blijft ie mooi na het wassen (wordt heel vaak gewassen). vind hem wel vrij klein, en met mijn drachtige merrie merk ik dat wel. maar voor de rest vind ik het wel een fijn dekje.

over gebruik in de training kan k niets over zeggen. het is wel makkelijk dat je niks vast hoeft te doen. hoewel ik het liefste de eurostar pads heb Bloos

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:47

Wat er zo goed is aan de Ankypads? Niks imo! Vind het ongelofelijke ondingen! Hoe goed ik m ook probeer neer te leggen en hoe goed ik ook aangesingelt heb hij gaat hoe dan ook schuiven! Mijn geschoren merrie moest het na een paar ritjes Ankypad doen met een kale rug!

jupio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:26

Ik dacht ook altijd dat het gewoon voor de leuk was die dikke pads, en dat je beter een zo dun mogelijk dekje onder je zadel kan leggen, puur voor het opnemen van zweet. maar kan niet echt meepraten, heb ze nooit gehad.

arabierlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:35

ik vindt ankypads maar verschrikkelijk

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 15:56

me pony liep er niet comfotabel onder alsof het knelde geef mij maar goedkope van de welkoop ofzo ligt veel beter

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:09

ik vind het niks,ze zijn recht en totaal niet gevormd.

doe mij liever een dekje met een gevormde rugnaad.
veel mensen willen alleen anky omdat het merkje erop staat......

Ilse1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:15

Ik vind het rot dingen. Ze liggen niet fijn onder het zadel en schuren als je niet goed uitkijkt. Ik heb liever de PK dekjes.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:21

Ik vind het maar dom Clown
Vooral die prijs Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb gewoon zo'n pagony pad gekocht, dies ook niet zo dik Nagelbijten / Gniffelen
Heb toch geen eigen paard dus Nagelbijten / Gniffelen

En waarom een Anky pad als er nu ook nepperds zijn? Schijnheilig

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:31

Ja het enige dat ik er aan kan bedenken is de kleuren als je daar om geeft. Ik heb er 2 en ik vind ze niet superdik eigenlijk.. die van HH zijn veel dikker. En makkelijk wel je gebruikt ze flikkert ze zo in de wasmachine en ze blijven daar mooi bij.. ik vind het wel makkelijke dingen .. Koop ze welf niet maar heb er 1 gekregen en 1 overgenomen .. het zijn nu wel de twee pads die ik het meest gebruik Lachen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:36

SusieQ87 schreef:
Ja precies, net zoals de bontjes wat mensen gebruiken omdat ze het leuk vinden staan, maar ondertussen knelt. Is dit dan niet net zoiets ?

je zegt wel dat het knelt maar heb je daar dan nader uitleg voor waarom het knelt Knipoog ?

Ik denk dat veel mensen maar overnemen wat ze horen dat dat zo maar is, ik trek altijd liever zelf mijn conclusies op echte feiten en niet dingen die zomaar verzonnen zijn dat het knelt..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:39

nou als je zadel goed past en je stopt daar een bontje onder,dan knelt het dus wel.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:41

ik vind alle pads onnodig

iedereen weet toch onderhand dat de pasvorm van het zadel er niet op vooruit gaat?
de kamer word nauwer, de boom word nauwer .

ook heb je een dik kussen tussen jou en paard waardoor er toch wel wat gevoel verloren gaat

en ik vind ze ook niet eens mooi Clown

dus wat mij betrefd is er niks goeds aan.

oh en om op kelly terug te komen,
door de dikte over de gehele lengte en breedte, word het zadel smaller, of de rug breder, net hoe je het wil zien

zelfde idee is als je met te dikke sokken in je laarzen wil, dat knelt ook Knipoog

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:45

Ik vind er weinig aan die anky pads!
Ze liggen helemaal niet mooi onder mijn zadel!
Vind ze heel erg duur, en je ziet er ondertussen iedereen mee dus iets speciaals is het niet meer!
Nee voor mij geen anky Knipoog

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 18:01

__KELLY schreef:
SusieQ87 schreef:
Ja precies, net zoals de bontjes wat mensen gebruiken omdat ze het leuk vinden staan, maar ondertussen knelt. Is dit dan niet net zoiets ?

je zegt wel dat het knelt maar heb je daar dan nader uitleg voor waarom het knelt Knipoog ?

Ik denk dat veel mensen maar overnemen wat ze horen dat dat zo maar is, ik trek altijd liever zelf mijn conclusies op echte feiten en niet dingen die zomaar verzonnen zijn dat het knelt..

Ik vraag informatie over of het zou kunnen knellen.

Het zadel is van leer en past goed op het paard, als goed voorbeeld, met een normaal shabrak past het ook goed, maar een pad is veel dikker, zeker die van Anky dus lijkt het mij dan dat het, net zoals bontjes, de ruimte tussen zadel en paardenrug versmalt waardoor het zou kunnen knellen.
Eigelijk net wanneer wij leren schoenen hebben precies in onze maat, met normale sokken zitten ze ook goed maar met skisokken zit het toch erg oncomfortabel.

Ik heb dit topic geopend om meningen en eigen ervaringen te horen te krijgen over de desbetreffende pads, aangezien ik een eigen paard ga aanschaffen en alle benodigdheden ook nog moet aanschaffen . Tot nu toe ben ik niet erg overtuigd dat ze vele malen comfortabeler zullen zijn voor mijn paard dan shabrakjes of andere pads, maar ik kan er natuurlijk altijd 1 kopen en zelf even kijken Clown

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:36

kijk bij haw.. dan zie je heel veel mensen met anky dekjes rijden en eerlijk gezegd zie ik altijd dekjes die gekreukeld zijn of trekken..
en die prijs belachelijk..die dikte ..als je zadel goed ligt en je legt er zon dekje onder dan ligt je zadel toch niet meer goed ?? zweet opnemen..tjah wat maakt dat nou zoveeluit..? je meot het dekje net zovaakw assen als een ander dekje omdat het zweet in het dekje komt...en daarnaast in hetdekje maar ook in je zadel want je zadel ligt op het dekje en zweet is niet zo goed voo rj eleer.. dunne dekjes nemen niet zo goed zweet op...nadeel at het paard natter is maar uitstappen is een optie Knipoog
vindt de prijs te belachhelijk moetzeggen dekjes zijn best leuk maar ach zie ik topics op haw dan zie je altijd verschoven dekjes e.d.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:37

jah maar dna zou ik een 2de handse nemen Knipoog scheelt je een hoop geld..alhoewel ik snap niet zo goed waarom je er 1 zou nemen want zie niet veel positieve reacties in het topic.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:50

Misschien zie je niet veel positieve reacties omdat de mensen die ze gebruiken en die er tevreden over zijn niet meer overtuigd hoeven te worden en deze discussie zo langzamerhand wel kennen Haha!

De prijs vind ik geen argument: je kunt het je permiteren of niet. Als je het er niet voor over hebt of ze niet kunt betalen is dat toch niet meteen een reden om te zeggen: ik vind het niks wánt ze zijn zo duur.

Ze kunnen dag in dag uit in de wasmachine (ik spreek uit ervaring) en de kleur blijft perfect en het materiaal ook, jaar in, jaar uit. Ik heb gewoon katoenen dekjes gehad die na 3 keer wassen (en dat zie je ook veel in HAW Knipoog ) al vaal zijn; kijk dat vind ik dan weer niet mooi en zonde van m'n geld.

Het dikke van de pads valt wel mee: als je ze regelmatig gebruikt worden ze wat dunner en heel soepel, waardoor ze dus makkelijk de kamer in te trekken zijn en er helemaal geen kreukels ontstaan.

Maar deze discussie heeft niet zoveel zin: je vindt ze fijn of niet. Bovendien roep je er altijd de mensen mee op die zeggen: ze worden alleen gekocht omdat er Anky opstaat..... Als je er een beetje beter over nadenkt dan snapt iedereen toch ook dat als ze waardeloos waren ze niet zo mega veel verkocht en gebruikt zouden worden en waarom de Anky-dekjes 2e hands nog zo ontzettend veel geld opbrengen. Dat kun je (op de Eurostar-pads na misschien) van geen enkel ander sjabrakje zeggen. Ik koop met een gerust hart een 2e hands Anky (omdat je gewoon weet dat die zelfs 2e hands nog goed zijn); bij geen enkel ander merk zou ik dat aandurven.

Maar iedereen moet verder lekker doen wat ie zelf wil lijkt mij Haha!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:57

__KELLY schreef:
SusieQ87 schreef:

Ik vraag informatie over of het zou kunnen knellen.

Het zadel is van leer en past goed op het paard, als goed voorbeeld, met een normaal shabrak past het ook goed, maar een pad is veel dikker, zeker die van Anky dus lijkt het mij dan dat het, net zoals bontjes, de ruimte tussen zadel en paardenrug versmalt waardoor het zou kunnen knellen.
Eigelijk net wanneer wij leren schoenen hebben precies in onze maat, met normale sokken zitten ze ook goed maar met skisokken zit het toch erg oncomfortabel.

Ik heb dit topic geopend om meningen en eigen ervaringen te horen te krijgen over de desbetreffende pads, aangezien ik een eigen paard ga aanschaffen en alle benodigdheden ook nog moet aanschaffen . Tot nu toe ben ik niet erg overtuigd dat ze vele malen comfortabeler zullen zijn voor mijn paard dan shabrakjes of andere pads, maar ik kan er natuurlijk altijd 1 kopen en zelf even kijken Clown

maar ik vind sokken in een schoen iets heel anders als een zadel op je paard, je voet zit echt helemaal om een schoen heen en een zadel licht op het paard.
Mijn theorie er over is dat bij een pad het zadel alleen een paar mm/cm hoger komt te liggen en daardoor niet ineens niet meer past Knipoog
bij een zadelbontje is mijn theorie dat het zadelbontje de druk van het zadel overneemt en verdeelt. Maarja ik ben geen zadelmaker, en volgensmij hebben zadelmakers er ook nog verschillende meningen over heb ik het iddee. Dat is hetzelfde als de trainingsmethode van anky, volgens theoriën is dat een slechte methode maar de paarden van anky hebben wel altijd winnend resultaat.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:58

Doe jij je bontje of pad dan niet in de kamer? Clown

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:03

een zadelbontje verdeelt de druk toch niet van het zadel of ligt dat nou aan mij Clown?