Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar wel hetzelfde principe..
! griebels schreef:Maar voor welk 'probleem' wordt dit dan gebruikt?
FitzChivalry schreef:http://www.ruiterhuishelden.nl/shop/rub ... nathe.html
ziet er een beetje uit als een muizenval/martelwerktuig...

Bojangles schreef:griebels schreef:Maar voor welk 'probleem' wordt dit dan gebruikt?
Het probleem 'de ruiter'

griebels schreef:Lara, er zijn ook andere takken van sport waarbij een paard heel erg sterk kan worden. Ik weet nog steeds niet wat de precieze reden van deze neusriem is om te gebruiken maar ik neem aan dat het in elk geval wordt gebruikt bij heel sterke paarden.
Ik heb er ook een staan en daar spring ik niet mee.
Hij komt van de renbaan af en leeft om te rennen, dat is dus ook nog steeds wat hij elke buitenrit probeert te doen. Dit is niet op te lossen met je zit, je eigen zwaar maken is namelijk voor een renpaard een drijvende vorm omdat je meegaat met de beweging
Miska schreef:Wat een onzin!
Elk paard kun je bitloos rijden, het is een kwestie van gehoorzaamheid naar de ruiter toe.
Een paard protesteert niet zomaar, maar uiteraard speelt het karakter ook wel wat mee.
Mijn arabje is soms ook knetter buiten en is bij de vorige eigenaar ook voor het rennen getraind, maar ik rijd m zonder problemen bitloos.
Hij heeft wel competitie-drang bij andere paarden, maar ik ben en blijf leider en bepaal het tempo en als je paard goed aan de hulpen en gehoorzaam is en begrijpt dat jij ook nog leider bent terwijl je op zijn rug zit, dan kun je elk 'moeilijk' paard in tempo terug rijden zonder enige vorm van achterlijk sterk inwerkende hulpmiddelen.
Dat is helemaal niet nodig, je moet juist gebruik maken van zijn temperament.
Je paard kan ook lichamelijke pijn hebben, dat hij daarom protesteert.
Voordat je m onterecht in onpasselijke posities dwingt.
Als je paard trouwens goed het bit aanneemt, hoor je normaal te kunnen schakelen, maar vaak is het onkunde van de ruiter!

Lara_Silver schreef:Ik zie overigens dat je je uitleg 2 keer doet, mensen die geinteresseerd zijn zullen het de eerste keer ook wel lezen.