Neoprene singels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: Neoprene singels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 09:09

Die zijn er Lachen

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 09:25

Ik vind leren singels eigenlijk maar niks Neopreen vind/vond ik wel altijd heel fijn. Alleen blijven ze zo lang nat na het rijden. En snel vies. Ik heb nu singels van Thorowgood, tja, ze zijn wat duurder maar ik vind ze echt super fijn Ja

Jimmylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 14:41

Ik heb thuis alleen maar Neoprene singels al jarenlang en ik heb nog nóóit een paard gehad met een singelwond of schuurplekjes. Echt helemaal niks geen problemen mee gehad.

Ik vind het heel erg fijne singels. Alhoewel ze lang nat blijven. Maar gewoon op een warmere plek en droog zijn ze weer. En Vies blijven ze wel snel maar ze zijn dan ook heel makkelijk uit te wassen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 18:39

kijk dat is bij mij ook een beetje het probleem, als ze nat zijn dan kan ik ze niet binnen laten drogen. Vindt mijn moeder niet zo leuk....vind ik wel een nadeel dat ze lang nat blijven dan.

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:36

ik vind neopreen singels super fijn! ik zweer erbij! lekker zacht, nooit schuurplekken en hup... zo in de wasmachine en weer schoon!
bij ons op stal loopt een manegepaard die tot bloedens toe schuurplekken kreeg van de singel. nu heeft ze een neopreen singel en nergens meer last van!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:08

Mij bevalt een leren singel met elastiek het beste, zadel blijft goed liggen en het singelt makkelijk aan!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:14

Fijn al die berichten te horen, denk dat ik nu ga kiezen tussen neopreen of leer....Lastige keuze!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:52

Ik rijdt al jaren neoprene. Ik heb nu wel sind 1.5 jaar een dunnere neoprene en die vindt ik wel fijner!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:20

Ik heb oko een neoprene singel, en ben er heel tevreden mee. Never nooit last gehad van rare plekjes, schuur dingetjes of wat dan ook. De singel is ook noiot hard van opgedroogd zweet of iets. Zo nu en dan even met water schoonmaken en op laten drogen. Heel simpel schoon te houden.
Heb een tijdje een fjord verzorgd die wel eens plekjes kreeg van de singel, maar met de neopreen had hij daar eigenlijk nooit echt last van.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 09:47

neopreen vind ik fijne singels, na het rijden spoel je ze eventueel af. ze kunnen ook in de wasmachine

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:06

Ik heb al veel goede dingen gehoord over de Thorowgood singels en ik ga me er dus ook zo eentje aanschaffen, momenteel heb ik er een van HH, nl deze:

Afbeelding

Het grote nadeel is dat de gespen bijna even lang zijn als de singel zelf, als ik aansingel komen ze dus weleens bloot te liggen en zo loopt m'n pony dus een wondje op...
Op dat vlak zijn de Thorowgoods véél beter!

Afbeelding

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:58

_Skess_ schreef:
Fijn al die berichten te horen, denk dat ik nu ga kiezen tussen neopreen of leer....Lastige keuze!

Ik zou zowiezo kiezen voor een singel met elastiek! Heeft neopreen uberhaupt singels met elastiek? Mijn paarden gaan altijd schoppen met aansingelen. Maar met een singel met elastiek kan ik veel voorzichtiger aansingelen. en daarbij singelt het voor mij zelf ook veel makkelijker aan.

Ik heb een paard waarbij het zadel heel snel schuift, met álle singels schoof het. Ik heb zoveel geprobeerd. Maar lederen singel met elastiek blijft het zadel wel goed liggen. Ik kan makkelijker aansingelen en het schuift minder makkelijk

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:01

Ik heb een ergonomische neopreen singel (met ruimte bij de ellebogen zegmaar)
hij bevalt super!
makkelijk schoon te maken, zweet niet snel eronder en irriteerd ook niet snel, (mijn paard heeft een heel gevoelig huidje)

heb aan 1 kant elastiek, wil eigenlijk 1 met 2 kanten zodat het in balans is zegmaar Lachen

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:52

Karoliefje_ schreef:
Ik zou zowiezo kiezen voor een singel met elastiek! Heeft neopreen uberhaupt singels met elastiek? Mijn paarden gaan altijd schoppen met aansingelen. Maar met een singel met elastiek kan ik veel voorzichtiger aansingelen. en daarbij singelt het voor mij zelf ook veel makkelijker aan.

Is het dan niet verstandiger om de oorzaak van het schoppen tijdens het singelen aan te pakken ipv met materialen "het leed" proberen te verminderen.

Citaat:
Ik heb een paard waarbij het zadel heel snel schuift, met álle singels schoof het. Ik heb zoveel geprobeerd. Maar lederen singel met elastiek blijft het zadel wel goed liggen. Ik kan makkelijker aansingelen en het schuift minder makkelijk

Een zadel wat schuift is een niet goed passend zadel, dit is niet op te lossen met wat voor soort singel dan ook.

als een zadel niet goed ligt kan ik me ook wel het schopgedrag wat hierboven beschreven is voorstellen.
Je paardje probeert je wat duidelijk te maken en jij luistert er niet naar.
Misschien heeft hij wel pijn, zit er een spier klem die je dan ook nog eens een keer aantrekt met singelen.
Misschien is sportmassage voor paarden een idee en daarnaast ervoor zorgen dat je een passend zadel hebt, laat er anders eens even een zadelmaker naar kijken.
voor meer info over de sportmassage kun je mij eventueel wel een pb sturen.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:59

ik vind het niet fijne singels,althans mijn paard niet,
ik heb nu een anatomish gevormde leren singel met elastiek.
dr zit ook een afneembaar bontje bij,
past perfect bij mijn paard haar gevoelige buik,

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 16:20

Rashida heeft ook wel een hele gevoelige huid toch? Skessa heeft nu veel haar, maar in de zomer vraag ik me af of ze het nog zo prettig vindt.

Kim_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:16

Voor zowel mijn boomloze zadel als mijn IJslanderzadel heb ik een neoprene singel en hier ben ik erg tevreden over. Ook nu met de lange haren van de wintervacht heb ik geen problemen met de singel en merk ik niet dat Stormur er last van heeft.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 09:25

En in de zomer dan Kim? Vind Stormur het dan nog zo prettig?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:32

Bij mijn pony's gebruik ik wel neopreen singels. Ik heb een leren en een stoffen gehad en daar kreeg mijn pony irritatiebulten van.
Van de dierenarts kreeg ik het advies om neopreen te gebruiken en sindsdien gebruik ik die ook.
Mijn paard moest ook een nieuwe singel en automatisch heb ik eigenlijk voor haar ook een neopreen gekocht.

Sauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:23

leer vind ik het fijnste

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:27

Ik heb nu leren singels, dat vind ik het fijnste. Hiervoor had ik neopreen, beviel ook altijd goed, nooit plekjes daarvan alleen het droogt erg langzaam.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 13:55

ik heb mijn keuze gemaakt. Ben vandaag naar een grote ruitersportzaak geweest en heb een zachte stoffen singel gekocht met een zacht laagje erover.

Hopelijk vindt ze dat wel prettig Lachen

Kim_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:23

_Skess_ schreef:
ik heb mijn keuze gemaakt. Ben vandaag naar een grote ruitersportzaak geweest en heb een zachte stoffen singel gekocht met een zacht laagje erover.

Hopelijk vindt ze dat wel prettig Lachen

Fijn hoor, ben benieuwd of het bevalt Lachen

Om nog even te antwoorden op je vraag Knipoog In de zomer ben ik ook erg tevreden over de neopreen singels, ook dan heeft Storm er geen last van.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 14:25

Ik ga zo een ritje maken, dan zal ik is kijken hoe Skessa haar singel vindt Lachen

daisyzearke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:29

ik heb een neoprene singel met elastiek van thorowgood.
als ik het goed heb. Bloos