HELP! Welk zadel moet ik kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: HELP! Welk zadel moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:24

Heb ook een zadel van zadelmarkt gehad en dat was inderdaad duurkoop achteraf. Zadel is scheef en de kwaliteit is gewoon minder.

Een goed zadel is en blijft een investering. Persoonlijk zou ik liever wat langer door sparen voor en goed zadel dan nu al een zadel kopen omdat je budget net niet toereikend is.
Ik hebzelf als zadels een JC (mijn eerste was een JC vzh en was met 10 jaar oud nog altijd in zeer goede staat) Dit merk beviel me zo goed dat ik een nieuwe JC Trekking heb aangeschaft (inmiddels ook al weer ruim 3 jaar) en heb er een Massimo Trail bij.
Thorowgood heb ik ook geprobeerd maar ik kon niet lekker me balans vinden in het zadel. Dit is zeker per persoon verschillend.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:07

Ik wou net ook een topic openen omdat ik een dressuurzadel wil kopen voor m'n Hafje (modernere type, mediumbreed), maar zag dit topic hier.
Vroeg me af of Wintec beter is dan Thorowgood voor de paarderug. Ik kan me voor't ogenblik geen leren zadel permitteren. Of spaar ik echt beter door tot ik een leren zadel kan betalen zoals hierboven beschreven staat?

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:16

Ik raad Harry's Horse lederen zadel met verwisselbare boom aan, als ie te duur is (en dat denk ik niet aangezien HH redelijk betaalbaar is) dan is er ook nog een sythetische versie van. Past dit zadel ook niet dan is een boomloos zadel een goed idee.

Reden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:17

Wintec of ainsley, Geweldige zadels!

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:18

wintec wide is mijn aanrader wintec 500 is toch wel heeel smal!

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:30

Shakir schreef:
Ik wou net ook een topic openen omdat ik een dressuurzadel wil kopen voor m'n Hafje (modernere type, mediumbreed), maar zag dit topic hier.
Vroeg me af of Wintec beter is dan Thorowgood voor de paarderug. Ik kan me voor't ogenblik geen leren zadel permitteren. Of spaar ik echt beter door tot ik een leren zadel kan betalen zoals hierboven beschreven staat?

Ik denk dat als je een zadelmaker laat kijken deze het het beste kan bepalen voor je pony; voor mijn pony lag namelijk een thorowgood best goed (moest alleen opgevult worden) en een wintec lag waardeloos, zo kun je het nu eenmaal hebben.