Hoe denken jullie over een 'show' bontonderlegger?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Hoe denken jullie over een 'show' bontonderlegger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 16:42

sexy_back schreef:
Alicia2u schreef:
Alles wat je onder een goedliggend zadel gooit heeft een negatieve invloed op de ligging van het zadel. Voor mij dus geen showbond, enkel een gewoon, dun, dekje.

Amen!
ik heb zelfs helemaal geen dekje onder het zadel liggen, zadel ligt gewoon zo op dr rug, en omdat het zadel haar perfect past is dit dus totaal geen probleem... zou eigenlijk bij elk paard moeten zijn (dat het zadel perfect past)

Idd Ja
Alhoewel ik zelf wel een dun dekje eronder heb (liever een dekje in de was gooien dan een zadel poetsen (hoezo lui Huilen van het lachen )) plus dat er teveel leuke kleuren dekjes zijn Nagelbijten / Gniffelen

MalouR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:19

ik vind het ook maar raar.. ik kwam ook een keer iemand tegen en die reed ook altijd met zo'n onderlegger (wel een echte geen show)
en toen vroeg ik of d'r paard nou zo'n slechte rug had maar ze had hem ook gewoon voor het mooi Scheve mond
het beste is zo'n dun dekje of helemaal geen (als je een perfect passend zadel hebt en een goeie poetsdoek Knipoog )

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:23

Zelf heb ik nu alleen maar dunne dekjes Ja
Heb dikkere zoals Pk en Scapa gehad maar het zadel begon daar erg mee te schuiven ongeacht dat ik goed heb aangesingelt. Het bewijst maar weer een hoop in mijn ogen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:19

MalouR schreef:
(als je een perfect passend zadel hebt en een goeie poetsdoek Knipoog )

haha ja die heb ik hoor...
Bloos al moet ik wel toegeven dat ik dat ook te weinig doe

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 09:11

ik ben dan blij dat deze bontonderlegger bestaat. ik heb liever dat mensen deze tussen hun zadel doen voor de show, dan eentje die ook bont aan de onderkant heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:37

tja ik moet heel eerlijk zeggen, ik vind dat bont ook wel mooi Bloos
maar die échte bontonderleggers, vind ik dus zelf helemaal niks, omdat dat de ligging van het zadel verpest.

dit dekje vind ik persoonlijk een hele grote vooruitgang, en ik denk dat dit de ligging van het zadel, niet zo erg beinvloedt.

vraag me af, waar deze te koop zijn en hoe duur Bloos
wil binnekort een nieuw zadeltje gaan kkopen, voor mijn paard, en dit lijkt mij er wel mooi bij staan Haha! (en ik let er dan natuurlijk wel op, dat het bont niet onder het zadel zit Knipoog is dat wel het geval, neem ik er geen mee )

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:50

astridjhu schreef:
tja ik moet heel eerlijk zeggen, ik vind dat bont ook wel mooi Bloos
maar die échte bontonderleggers, vind ik dus zelf helemaal niks, omdat dat de ligging van het zadel verpest.

dit dekje vind ik persoonlijk een hele grote vooruitgang, en ik denk dat dit de ligging van het zadel, niet zo erg beinvloedt.

vraag me af, waar deze te koop zijn en hoe duur Bloos
wil binnekort een nieuw zadeltje gaan kkopen, voor mijn paard, en dit lijkt mij er wel mooi bij staan Haha! (en ik let er dan natuurlijk wel op, dat het bont niet onder het zadel zit Knipoog is dat wel het geval, neem ik er geen mee )

Deze show bontonderlegger is te koop bij Ooteman voor 60 euro. (Er staat alleen bij dat hij momenteel niet voorradig is.... Dus nu is hij er even niet meer Tong uitsteken)

Dit is de link naar de site + goede pagina:
http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=183

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:52

Ik vind het ook wel een goeie oplossing. Vind het super chique staan zo'n bontje. Als ze niet al te duur zijn ga ik er 1tje halen voor op wedstrijd.

Als je een gewoon bontje hebt is het niet goed, dan komen ze met zoiets is het weer niet goed? Beter deze dan toch? Smaak is voor iedereen persoonlijk.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:41

ahum, ik meen goedkoper te zijn dan dat!
http://www.hipponet.be/N_frame.html?htt ... t_914.html
hier 42,95 voor een zadelvormige, dan heb je nog meer stof, is je hele zadel beschermd en moet je niet met extra dekje klooien
Afbeelding
de rechthoekige kost 44,95 (dit is de kleur olijf, geweldig bij bruin tuig)
Afbeelding
verzenden naar NL 3,95
kleuren van stof (17 keuzes) en wol (18 keuzes ) en eventueel randje en sierkoordjes (fashion line tegen meerkost) zelf allemaal te kiezen!
productietijd neemt wel 2 tot 3 weken in beslag, maar dan heb je een uniek persoonlijk dekje!!!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:45

trouwens, dit zijn alle beschikbare kleuren van Mattes:
voor de stof
Afbeelding

voor de wol
Afbeelding

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:58

Ik vind het helemaal niet zo'n gek idee, zo'n dekje met alleen een bontrand.
In de paardensport lopen nu eenmaal veel mensen met de mode mee, en die bontchabrakken zijn in de mode. Dus wil iedereen zo'n ding hebben.
Als je een goed passend zadel hebt, heb je zo'n echte in de meeste gevallen niet nodig en kan het juist voor ongemak zorgen. Voor wie dan toch met de mode wil meedoen, is zo'n dekje een onschuldige oplossing, lijkt me.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:53

Ik ben het idd eens met het feit dat het de ligging van het zadel niet mag beinvloeden en ook met 2 dekjes over elkaar want dat doe je dan nog steeds met zon show dekje Knipoog

Nou moet ik zeggen dat ik deze Afbeelding wel een hele goede oplossing vind...!!! Past hij bij alle maten zadels of maak je ze dan op maat want ook hier geld dat het bont niet onder het zadel mag komen... Ja

Ow en heb je hem ook in dressuur?

[edit] vraag toegevoegd

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 00:01

Ik vind al dat bont maar onzin. Sowieso snap ik niet waarom je het voor de show onder je zadel wilt hebben. Maar dan kan je nog beter dit eronder hebben liggen dat zo eentje waar wél bont onder zit, wat de nieuwe hype is.
Mijn zadel is nu terug naar de zadelmaker om de boom te laten verkleinen en ik rijd met een ander zadel, waar een bontje onder moet. Dit is een tijdelijke oplossing omdat mijn pony anders 2 maanden stil moet staan. Als ik mijn zadel terug heb, wordt het zo gemaakt dat er niks onder hoeft en dan ga ik er ook niks onderleggen omdat het 'in' is (met het risico om de rug van mn paard te verpesten Haha!).

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 00:50

@arabb: maat hangt van de grootte van je zadel af, ik moet de inchmaat hebben + het merk (Duitse zadels vallen anders dan vb Franse)
en ja, ze zijn er in dressuur. Als je op de link in mijn eerste antwoord klikt, kom je direct op de bestelpg van mijn webshop en dan zie je wat je allemaal kan kiezen qua vorm en model.

Bij algemene info (bovenaan pg doorklikken) vind je de maattabel.

Vragen? PB me

Ucorazon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 01:07

onzin, als het geen nut heeft hoeft het er van mij ook niet op te liggen Haha!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 01:25

Ik snap niet waarom je 'show' wilt als je te paard bent...

Het gaat om de KUNST van het rijden, niet het uiterlijk vertoon... Lips are sealed

Ucorazon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 01:28

Dees schreef:
Ik snap niet waarom je 'show' wilt als je te paard bent...

Het gaat om de KUNST van het rijden, niet het uiterlijk vertoon... Lips are sealed

Dat is nogal eens een bovengesteld punt Clown Eerst de setjes.. dan de lessen Bloos!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 01:29

Bontonderleggers zijn mij te hip hoor Ja

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:52

Ik pakte laatst een zadel vast waar een dikke polypad onderzat en ook nog eens een bontje. Ik kon mijn arm niet eens meer in de kamer krijgen. m.a.w ik kon het zadel niet eens normaal vasthouden Duivel . En dan was het al een zadel voor een smal paard.