Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
laetitia schreef:Ik heb toen zelf de druk pas weggenomen toen hij stil ging staan (en toen hij even stil stond wilde hij meteen weer verder).
Geef ik te veel druk? Kan ik beter steeds kleine ophoudingen maken?
@buisman: ik wandel al een jaar met hem...! En hij blijft altijd keurig achter me lopen, maar als hij heel gespannen en gestressed is dan is hij niet meer op mij gericht en gaat heel hard lopen. Ik geef dan een ruk aan het touw (wandel met touwhalster) en zeg ho, zodat hij meteen stilstaat en zich weer op mij richt.
Maar als hij ontspannen is, wandelt hij heel rustig naast me of achter me hoor...als ik hem los laat loopt hij gewoon met me mee.
laetitia schreef:Hij zit in ieder geval nog onder de jukbeenderen, dus dat is prima!
Vind die van jou erg mooi by the way...is dat een speciale versie??
laetitia schreef:Ik heb de originele dr. cook ook in het bruin uiteraard!
Er bestaat geen keelriem bij deze modellen...of bedoel je de kruislingse riempjes die naar de teugel gaan? Bij mij ook geen gesp!
germie schreef:Ik heb de neusriem als volgt zitten. Ik heb de neusriem wel vrij los, niet aangesnoerd ofzo. De neusriem moet wel loslaten als jij je hand loslaat:
COSMIC77 schreef:RedPassion; is jouw hoofdstel van F.R.A.?
RedPassion schreef:COSMIC77 schreef:RedPassion; is jouw hoofdstel van F.R.A.?
F.R.A, is dat het merk? Ik heb een ander merk, wel bij Vrielink gekocht. Echt vervelend dat die van jou zomaar kapot ging. Ik zou mijn geld teug willen, omdat ik het -ook na reparatie- niet echt meer zou vertrouwen, maar misschien ligt dat bij jou anders.
laetitia schreef:Nu heb ik hem weer hoger zitten en dat vind hij zelf fijner, al moet hij nog enorm wennen aan de druk als ik ophoudingen geef. Dan schud hij constant met zijn hoofd. Ik wil zo min mogelijk aan de teugels komen maar ben hem aan het inrijden en halthouden alleen op mijn zit moeten we allebei nog leren...
Hoe is jullie ervaring met dit hoofdstel? Waar hebben jullie de neusriem? En heeft jouw paard ook moeten wennen aan de druk om zijn hoofd bij het maken van ophoudingen?
Ik hoor graag jullie ervaringen!
Buisman schreef:Bekijk bij het hoofdstel wel even heel goed de verbindign tussen touw naar teugel. Ik heb hetzelfde hoofdstel gehad en bij mijn allereerste ritje buiten schrok mijn paard en door een beetje druk liet de verbinding tussen touw en teugel los..................
Ik had dus aan een kant een kapote teugel. Het stiksel was kennelijk niet helemaal goed. Is even schrikken, gelukkig is hij prima te stoppen op mijn zit.