double schreef:Het beste is eens een appelbitje te proberen. Dan doet hij het namelijk zeker weten niet. Dit bit heb ik zelf ook gehad toen hij knarste.
Doet hij het dan niet, of hoor je het gewoon niet.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
double schreef:Het beste is eens een appelbitje te proberen. Dan doet hij het namelijk zeker weten niet. Dit bit heb ik zelf ook gehad toen hij knarste.
Oakland1990 schreef:Ik hang die neusriem er enkel aan op wedstrijd. Door dat knarsen zijn veel jury's bevooroordeeld en kijken sommigen zelfs al niet meer. Als ik met een andere neusriem kan aantonen dat mijn paard wél ontspannen loopt dan wil ik dat graag doen. En thuis het rijtechnische deel ophelderen met mijn huidige neusriem.
double schreef:Hij doet het dan niet. Als ik het goed heb heeft dat bitje een smaak.
Oakland1990 schreef:double schreef:Hij doet het dan niet. Als ik het goed heb heeft dat bitje een smaak.
Ik neem aan dat jij zo'n wit/geel kleurig bitje bedoelt, voor zover ik weet heeft dat een appelsmaakje. Wilde ik enkele maanden geleden al op gaan rijden, maar toen niet verder mee gegaan.
Oakland1990 schreef:Dat krijg je hier niet verkocht aan ee jury, knarsen = spanning/verzet. Ik wilde de neusriem gewoon eens proberen omdat hij misschien anders druk geeft en ontmoedigt te knarsen. En na een tijdje dan weer overgaan op een zweedse neusriem, eventueel met appelbit
Jimmylove schreef:Ik rijd bijna altijd op hetzelfde paard op de manege, en die heeft ook zo'n neusriem en doet ook gewoon tandenknarsen.. Dus ik denk dat het niet veel zou helpen.
Ik denk dat trouwens geen een neusriem dat tegen kan gaan. Je paard doet dat nou eenmaal of niet..
Charles schreef:Wat ik er van heb begrepen kan het ook een teken van concentratie zijn.