Dekjes Schuiven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

1paardenfan1

Re: Dekjes Schuiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:49

Ik denk dat het zadel niet goed past...

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:50

ik ga met de rest mee, bij een goed passend zadel schuift geen enkel dekje.
Een dekje is uitsluitend een zadelbeschermer/zweetvanger. Geen corrector of opvulling.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:53

Bij een goed passend zadel kan wel degelijk je dekje schuiven. Neem dat maar van mij aan, want mijn zadel lag perfect op het paard maar alle dekjes schoven naar achteren.
Ze was heel rond gebouwd en had geen schoft. Het zadel kon dus ook nergens achter 'blijven liggen' zeg maar. Het zadel schoof naar voren en het dekje naar achter.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:33

Sies schreef:
ik ga met de rest mee, bij een goed passend zadel schuift geen enkel dekje.
Een dekje is uitsluitend een zadelbeschermer/zweetvanger. Geen corrector of opvulling.

Hoe verklaar je het dan dat bij mijn paard (die ik met 2 goede zadels rijd) het ene dekje wel schuift en andere niet??

VeroniquevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:41

Mijn zadel is pas door de zadelmaker weer opgevuld, ligt ook helemaal top op mijn paard. Maar mijn paard kreeg 2 plekjes op zijn rug. komt ook van mijn eurostar dekje. We hebben het zadel erop gelegd om te kijken of het van het zadel kwam maar het is achter de plek waar het zadel ligt.Net het achterste stuk van het dekje dat die plekjes veroorzaakt. Dus de TS is niet de enige. Maar het dekje blijf wel keurig op zijn plaats liggen

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:59

ik zou er dan een bontje onder leggen.. werkte bij mij altijd wel!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:06

Van een bontje wordt het zadel niet/minder passend... dat gebruik ik dus zeker niet.

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:54

hm ja een bontje is een extratje maar verkomt het verschuiven niet zo het is meer bedoeld vorrnamelijk voor het ontlichten voor jou rug, vangt de schokken n beetje op, En en voor paarden met een gevoelige rug Tong uitsteken

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:00

maja zou toch gaan kijken of het zadel op maat gemaakt kan worden of nieuwe kopen op maat Knipoog

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:05

precies hetzelfde probleem hier, nouja met enkele shabrakjes dan. vooral met dunne shabrakjes heb ik hier last van, de dikkere blijven vaak wel zitten.
nu moet ik er wel bijzeggen dat mijn zadel niet goed ligt, maar binnenkort komt de zadelmaker even langs Bloos

@ imma: niet iedereen is rijk genoeg om een heel nieuw zadel aan te schaffen Knipoog

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:11

merrieveulen schreef:
TousJoy schreef:
Er is mij wel eens vertelt dat er dan een soort brug in de opvulling van je zadel zit. Dus voor en achter liggen je kussens goed aangesloten tegen je paard en in het midden minder. Daardoor zou je dekje dan gaan kruipen.
Geen idee of het waar is.

klinkt bekend. schuivende dekjes worden bijna altijd veroorzaakt door een niet optimaal liggend zadel. als het inderdaad om een jong paard gaat moet het zadel regelmatig gecontroleerd worden. ik zou een second opinion aanvragen voor je zadel bij een andere zadelmaker.

Bij mij was het juist omgekeerd. Onder mijn niet goed passend zadel (klem op de schoft) bleven alle dekje keurig liggen. Nu met mijn goed passende zadel(s) gaan mijn dekjes opeens op reis. Helaas..
Het is inderdaad wel een idee om naar een steviger dekje te gaan kijken voor mij..

stalmandelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 23:25

probeer eens een schapenvellen bondje onder je zadel Knipoog of een gelpad