Nou, geen Hulsebos hoor en ook geen Fryso. Dat zijn nu niet echt de meest duurzame zadels.
Ze vraagt toch naar een zadel met veel kniewrong, ik geef daarbij gewoon twee zadels op die daar aan voldoen en ook eentje ervan in mijn bezit heb. Ik weet niet waar jouw reactie dan enige waarde aan dit topic aan toevoegd!
Lijkt mij dat de TS toch echt wel een duurzaam zadel wil. Ik heb een paar Frysos en Hulsebossen gezien van amper een jaar oud en die zou je echt niet willen hebben. Dat leer was gaan bobbelen op de zit, bij de kniestukken vaal en de onderkant van de zweetbladen was al dun gesleten. Als je veel in de regen rijdt, dan krijg je altijd zand bij de zweetbladen en moet je wel voor een zadel zorgen dat daar tegen kan. En een bobelenede zitting betekent ook gewoon dat er slap leer gebruikt is. Bij Stubbens, maar ook bij Zaldi's heb je dat niet.
Degene die een Prestige Top dressage opperde: Dat zijn inderdaad hele fijne zadels. Weet alleen niet of de boommaat 32 van Zaldi overeenkomt met boommaat 32 v an Prestige.
Ik ben alleen bang dat de TS toch op Zaldi uit gaat komen, omdat dit een duurzaam zadel is, met veel wrong, maar absoluut niet dwingend. Zit gewoon heerlijk. Enige puntje wat ik een groot nadeel vind van de New kent: je kunt er absoluut niet mee springen, die wrongen zitten dan zodanig in de weg dat je je beugelriemen uit de haken springt. Dit heb je niet met de Maestoso bijvoorbeeld (maar daar heb ik ook kleinere wrongen op laten zetten). Verder heeft de New Kent een coating op het leer, als je een keer in een flinke regenbui rijdt, dan gaat de coating er zomaar af. Maar dat heeft dan weer een ander voordeel: er komt heel mooi leer onderweg dat opeens wel vet opneemt, dus beter te onderhouden.