Kale plekken op rug..hoe verhelpen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Kale plekken op rug..hoe verhelpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:52

Volgende keer met scheren toch het model van bijvoorbeeld een gelpad laten staan van het winterhaar. Voor nu heeft ze daar weinig meer aan denk ik. Ze kan aan het longeren gaan totdat de haren weer netjes zijn bijgegroeid om te voorkomen dat het echt een kale plek is en alle haren tot op de huid weg zijn. Het haar groeit over het algemeen wel snel bij.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:05

het afschuren kan geen kwaad, met de zomervacht is het weer opgelost. Ziet er alleen minder fraai uit....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:11

alleen afgeschuurd haar kan geen kwaad, maar de kans dat er onder het haar (onder de huid) gevolgen zijn is wel aanwezig natuurlijk. dat zie je niet, maar kan er wel degelijk zijn.

bij dekens zie je dat vaak ook, schouderpunten schuren kaal 'ach ja, dat heeft ie elk jaar'. vervolgens blijft er onderhuids een hoop afval zitten wat vrijkomt bij het herstellen van de wrijfplekken, met alle gevolgen van dien.

zelf heb ik het met één van mijn rijbroeken, daar zit een vrij dik kniestuk op, en na een uur rijden voelt dat niet bepaald fijn. je ziet er niks aan, en ik kan er gewoon mee rijden, maar ik voel het wel een paar dagen.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 23:32

Morgen word mijn zadel opgevuld aan de voorkant bij de boom.
Mogelijk is het ''probleem dan verholpen.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:35

Hou ons op de hoogte wat resultaat betreft!
Is misschien interessant voor andere ruiters.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 19:38

Morgen kan ik het zadel ophalen.
Toch is hij denk ik wel ''iets'' overgevoelig aangezien hij bij de rand van het dekje..de plek ''punt aan de achterkant'' waar de naam nog wel eens geborduurd word..begrijpen jullie welke plek van het dekje? Daar is hij ook iets geschuurd. We zullen het zien. Hij was wel gevoeliger op zijn rug geworden dus ik ben blij als het zadel weer goed ligt!!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:10

Ik heb altijd geleerd van mijn zadelmaker, dat de haren gewoon breken vlak bij de wortel. Winterhaar is veel fragieler dan gewoon zomerhaar, daardoor breken ze veel sneller. Met een volledig schapevachtje rijden helpt perfect. En het haar laten staan is nog makkelijker!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 21:57

Zadel ligt nu goed, maar mijn paard heeft er wel een pijnlijke rug aan over gehouden( de paar keer dat ik even met dat nieuwe zadel heb gereden om te proberen) Boos!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 00:21

das niet best... moet ze behandeld worden ervoor?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 12:11

Nee in principe niet, gewoon een kwestie van de spieren weer langer maken...veel lang laag en rond rijden..longeren..