Welke (3-in1) beschermers zijn warmte regulerend?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: Welke (3-in1) beschermers zijn warmte regulerend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 21:21

Waar staat HKM voor?

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:53

Letizia schreef:
Waar staat HKM voor?

Dat is een merk Bloos .

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:05

Wat betreft steun kan ik niet helpen, ik ontkracht die theorie alleen maar Knipoog
Voor een goede warmte regulatie spraken deze mij heel erg aan, met hard gedeelte om tikken op te vangen, en ontwikkeld op luchttoevoer aan het been: http://www.saddlery.biz/pp/Horse_Boots_ ... front.html

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 23:17

Leonieke schreef:
Letizia schreef:
Waar staat HKM voor?

Dat is een merk Bloos .

Haha dat snap ik Tong uitsteken Maar dacht het misschien een afkorting was Lachen

@Kel, ik snap jou wel, bij een gezond paard, maar dat is Darmoor nou eenmaal niet en daar gelden andere regels voor, helaas, maar het is zo.

Eigenlijk zou ik gewoon zo iets willen:
Afbeelding
Maar dan een flap die onder de kogel doorloopt, zonder magneten en fatsoelijk materiaal.

Maar nu wil ik zeker weer iets wat niet bestaat Bloos

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:23

Tzal vast, maar ik zou niet weten waarvan Knipoog .

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:50

nee wij hebben inderdaad geen onlineshop. maar wel een hele leuke winkel Tong uitsteken

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 10:34

Haha, maar niet direct bij mij om de hoek Clown

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:40

Ik heb van mijn da het advies gekregen om helemaal geen beschermers om te doen, zowel met peesblessure als na de genezing. Ik had de USG l3-1 gekocht op aanraden van iemand maar omdat onder elke beschermer idd de temp oploopt gebruik ik ze nu als transport beschermer. Knipoog

Ondersteuning geeft geen enkele beschermer, aangezien de pezen in het been liggen en niet aan de oppervlakte. Maar bescherming tegen aantikken uiteraard wel maar dan zit je weer met de opwarming Verward ... Omdat ik toch nog niet veel mag draven doe ik helemaal niets, behalve strijklapjes achter tegen het aantikken.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:47

Ach... het is nu weer een hetze die wamte onder de beschermers..Het is toch al eeuwen bekend dat onder bescherming de temperatuur enorm kan oplopen...

Mijn paard heeft al 12 jaar de 3in1 van Prof. Choice of de Sports Medicine Boots maar heeft nog nooit daardoor een blessure opgelopen.
Zelfs bij lange dagtochten niet.
In de praktijk zal het allemaal wel meevallen maar nu MOET iedereen ineens koelende beschermers.... nou, die zijn er in mijn ogen dus niet!!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 14:35

Ik hoef geen koelende beschermers, maar besschermers die niet extreem warm worden, nu geen dingen door elkaar gaan halen aub Knipoog
En heel fijn voor je dat jou paard nog nooit een blessure heeft gehad, ik wilde dta ik het zelfde kon zeggen, maar mijn paard is door het oog van de naald gekropen, eigenlijk was de blessure zo ernstig dat ze eigenlijk niet eens meer op deze aardbol rond zou mogen lopen, gelukkig is het heel behoorlijk hersteld, maar ben ik nu gewoon voorzichtig Knipoog

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:41

Je begrijpt me verkeerd....ik bedoel dat de warmte bij beschermers nu ineens een hype is door o.a. een artikel in de bit en dat men dus op zoek is naar bescherming die warmteregulerend is.... dus ik haal niks door elkaar.
Je wilt goede beschermers die warmteregulerend zijn....daar reageer ik op.

ik zeg dat mijn paard door de warme 3in1 beschermers nog nooit een blesurre heeft opgelopen, door de WAMTE hiervan dus !!!

Verder heeft mijn paard een gescheurde strekpees gehad waarmee hij een jaar stil heeft gestaan.
Daarom draagt hij JUIST deze beschermers.

Ik bedoel dus dat deze 3in1 beschermers de juiste bescherming bieden tegen impact van buitenaf zoals aantikken etc.
De warmte hiervan heeft hij dus GEEN last van.
Maar een peesblessure ontstaat vaak door verstappen of verdraaien bij grote druk.... daar helpt niets tegen...ook geen knullig beschermertjes, hoe goed ook...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 15:28

Toch lijkt me oververhitting niet goed, maar wanneer spreek je over oververhitting? Andere discussie.
Op het moment gaat m'n gevoel uit naar de luxere beschemrers van pc.

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:35

Ik raad aan sowieso een beschermer te nemen die zo min mogelijk huid bedekt, ik kom dan uit op een doodnormaal peesje. Zoiets als ondersteuning slaat nergens op, dat is met vele andere onderzoeken allang ontkrachtigd. Zelfs een bandage geeft geen ondersteuning van de pees

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:10

Lotje85 schreef:
Ik raad aan sowieso een beschermer te nemen die zo min mogelijk huid bedekt, ik kom dan uit op een doodnormaal peesje. Zoiets als ondersteuning slaat nergens op, dat is met vele andere onderzoeken allang ontkrachtigd. Zelfs een bandage geeft geen ondersteuning van de pees

inderdaad... persoonlijk zie ik dan ook het nut niet zovan altijd met bescherming rijden, tenzij een paard aantrapt of strijkt oid... zelf gebruik ik ze alleen met springen... voor de rest niet.

GranAmor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:16

Ik heb de Indra's die zijn echt heel fijn! zijn denk ik de 3-1 beschermers met de meeste ondersteuning (zonder een harde schaal). Er zit aan de binnenkant nog een soort vlak in wat zorgt dat ze stevig zijn. Ik vind ook dat ze goed ademen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:25

fleurholl schreef:
Ik heb de Indra's die zijn echt heel fijn! zijn denk ik de 3-1 beschermers met de meeste ondersteuning (zonder een harde schaal). Er zit aan de binnenkant nog een soort vlak in wat zorgt dat ze stevig zijn. Ik vind ook dat ze goed ademen.

ik heb deze beschermers ook, maar het neopreen heeft beslist géén ademend vermogen... het wordt eronder net zo heet als bij elke andere beschermer. neopreen is zo goed als waterdicht ook trouwens... ondersteunen doet geen enkele beschermer...
het zijn wel goede en fijne beschermers, achterin (langs de pees) zit een dikke pad om klappen op de vangen, harde schaal is dan niet eens nodig imo. ook van voren beschermen ze, vind ik met springen wel zo fijn. het gelpad is voorgevormd zodat ie lekker aansluit, en het is mooi dik en verend.

een fijne beschermer vind ik zelf, maar het blijft er heet onder worden. heeft iemand hier toevallig enig idee van de gevolgen van de verhoogde temperaturen onder zo'n beschermer? zelf zit ik er dus aan te denken om er gaatjes in te knippen langs de zijkanten, zodat er meer lucht naar binnen kan. en hete lucht naar buiten. maar of dat ook echt helpt... nou ja, gelukkig gebruik ik ze niet zo gek vaak...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:55

Natuurlijk is oververhitting niet goed, dat ben ik met iedereen eens. ik vind alleen dat het nu overal een soort hype wordt terwijl een jaar geleden niemand daarover begon...

Het ergste geval wat ik heb gezien op een foto was een politiepaard wat een oefening op het strand had gehad. Het dier was aan de kletter gegaan in het mulle zand en is kapot gegaan. Paard is ingeslapen daar en bij het openmaken bleek naast de verwondingen ook dat de pezen waren zo warm geworden waren dat ze "gekookt" waren.

Dierenarts Rob van Wessum van de KLPD ( zit nu in Amerika met eigen kliniek) was daar, heeft het paard daar afgemaakt.
Hij heeft foto's gemaakt op de boulevard en ook de benen opengelegd. Hieruit bleek dus ook wat de schade van oveverhitting kan zijn...

De foto's gebruikt hij nu voor de EHBO-cursus voor paarden die ik gevolgd heb.

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:07

Ik gebruik ze ook amper; ik gebruik achter wel strijklapjes voor een goede reden. Peesjes gaan wel om bij springen, longeren en buitenrit of als ze een mega-gestoorde bui heeft. En dat zijn ook de dingen de ik bij het droogstappen als eerste af doe met mijn zadel. Als je paard ze niet nodig heeft, niet omdoen, das het allerbeste. Benen zetten ook uit bij arbeid, hoe vaak zie je niet van die witte strepen op de onderbenen? Gewoon een gevolg van beschermers die te strak zijn aangedaan en de doorbloeding hebben afgekneld.

Maargoed even ontopic blijven Clown

wash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:03

in die van aky zitte gaatjes, dus die ademen nog enigzins

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 17:27

Ieder zijn mening, ik vind dat mijn paard goede beenbescherming nodig heeft gezien haar geschiedenis, makkelijk praten voor mensen die nog nooit zo iets hebben mee gemaakt, natuurlijk kan een beschermer een grote inpackt niet voor komen, logisch, maar als ik met mijn paard door een zwaardere ondergrond loop wil ik toch echt een beschermer die ook rond de kogel gaat, het kan net dat beetje extra geven.
@ElCamino: heftig, kwam dit ook door de oververhitting van de beschermer, of puur omdat het paard zo hard was gegaan over het mulle zand?

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:39

Een paard beenbescherming om te doen voor de steun is het zelfde als bescherming bij je eigen onderbeen voor steun.
Geen enkele nut dus Clown

Beschermers voor het beschermen heeft wel nut, daarom heten het ook peesbeschermers.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 17:47

*Zucht* Rolleyes

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:08

Letizia schreef:
Ieder zijn mening, ik vind dat mijn paard goede beenbescherming nodig heeft gezien haar geschiedenis, makkelijk praten voor mensen die nog nooit zo iets hebben mee gemaakt, natuurlijk kan een beschermer een grote inpackt niet voor komen, logisch, maar als ik met mijn paard door een zwaardere ondergrond loop wil ik toch echt een beschermer die ook rond de kogel gaat, het kan net dat beetje extra geven.
@ElCamino: heftig, kwam dit ook door de oververhitting van de beschermer, of puur omdat het paard zo hard was gegaan over het mulle zand?

niemand zegt dat een paard dat zichzelf aantikt oid geen beschermers om mag. echter, de 'setjesrage' waarbij iedereen maar lukraak loopt te bandageren en continue gebruik maakt van 'leuk gekleurde' peesjes zonder dat het dier het nodig heeft, dat is een heel ander verhaal.
ook is het zo, dat juist de beschermers problemen (naast oververhitting) kunnen veroorzaken. het been wordt min of meer 'gevoelloos' voor aanraking, omdat de beschermer elke aanraking als het ware onderschept. het paard voelt niet goed wanneer hij zichzelf raakt, en gaat daardoor ook minder opletten. dat werkt problemen in de hand.

ik heb bij mijn paard eens een proefje gedaan, met strijklappen. hij strijkt niet, normaal gesproken. na het rijden met die dingen, zaten de nieuwe strijklappen vol met krassen en strepen waar ze langs elkaar waren gegaan. de strijklappen zijn zo'n 0,5 tot 1 cm dik, steken dus uit. hierdoor gaan ze ook bij een niet- strijkend paard langs elkaar.
mensen verkijken zich erop. doen strijkjes/ peesjes om, daar komen krassen op... 'zie je wel, hij tikt aan/ strijkt. maar niet meer zonder beschermers trainen'....

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:37

@ el camino; welk type van de Professional Choice heb je? Ik zit straks met hetzelfde verhaal. Mn paard heeft een peesblessure ook door het verdraaien. Ik zoek een goede beschermer en PC lijkt me wel wat.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 00:21

Setjes rage gaat nergens over